facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Podnikové aplikace a služby - 5. 12. 2023 - Ing. Lukáš Grásgruber

Nový chatbot od DNAi dokáže vést se zákazníkem plynulou konverzaci

Chat AiSpolečnost DNAi představila svůj nejnovější produkt – kognitivního asistenta pro zajištění zákaznické podpory. Jde o chatbota nové generace, který po nastavení pro potřeby konkrétní organizace dokáže s klientem plynně konverzovat, a může tak nahradit pracovníky zákaznické podpory v momentě jejich vytížení.



Díky využití modelu pro zpracování jazyka zvládne kognitivní asistent vést se zákazníkem plynulou konverzaci stejným způsobem, jakým se baví člověk s člověkem. Tato nová generace chatbota tak dokáže předat zákazníkům relevantní informace během několika sekund a volným rozhovorem odpovídat na základě dat firmy, kterou má zastupovat.

„K naprogramování kognitivního asistenta nám postačí například manuál určený pro lidi z call center. Vstupní data by měla být v ideálním případě v podobě souvislého textu. Nástroj se ale zvládne učit i z předem nahraných rozhovorů. Důležitá je vždy spolupráce s klientem, který nám pomůže obsah vystavět a formovat podobu odpovědí včetně jejich stylu,“ říká vedoucí projektu Pavel Klinger z DNAi.

Seznam dodaných vstupních informací nemusí být díky využití umělé inteligence zcela vyčerpávající. AI asistent zvládne odpovídat i na jinak položené otázky podobného významu. Jeho příprava je tedy mnohem jednodušší než v případě klasických chatbotů pracujících na bázi rozhodovacích stromů. Ty fungují podle předem daného scénáře a disponují prakticky nulovou kreativitou při formulování odpovědí. Kognitivní asistent oproti tomu dokáže pracovat s celou znalostní databází, vyextrahovat informace z různých částí textu a odpověď i na více položených otázek najednou.

„Kognitivního asistenta můžeme přirovnat k nástroji, který nám pomůže vytáhnout informace ze sady dokumentů. Dříve si musel člověk přečíst celou knihu, dnes má k dispozici internetové vyhledávače a schopnost hledání klíčových slov v textu. Nedávno se zvedla vlna chatu GPT, kterému je možné otázku položit úplně volně. Odpoví vám ale jen na věcí získané během jeho tréninku. Informace si navíc může vymyslet – tedy halucinovat. Klient tedy nemá tento proces vůbec pod kontrolou. My tomuto chaosu dáváme řád a data,“ objasňuje Pavel Klinger.

Zatímco kognitivní asistent ve formě chatbota je již vyvinutý, nyní pracují vývojáři společnosti DNAi na podobě voicebota, který by měl zvládnou vést se zákazníkem plynulý rozhovor po telefonu.


 
  

- PR -

Mějte reálná očekávání a nepřeceňujte síly!

IT Systems 1-2/2024V prvním letošním vydání IT Systems narazíte hned několikrát na téma umělé inteligence. Nezajímá nás ovšem, jak hezké obrázky už dokáže AI vygenerovat. Zabýváme se raději uplatněním AI v oblasti e-commerce a logistiky. Podíváme se také, jak AI mění zákaznické linky a jak dokáže zvýšit produktivitu zaměstnanců a zrychlit interní procesy.

  

- PR -

S mluvícím skladem firmy ušetří až 25% nákladů

Tempo růstu firem nabírá na obrátkách. Počet zákazníků roste, zvyšuje se obrat, ale co dělat, když najímání nových zaměstnanců nestačí na stále rychlejší zpracování objednávek? Existuje řada řešení, která při stávajících zásobách a stavech zvýší produktivitu až o 35%, přičemž uspoří firemní náklady až o 25%.