- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Novinky v prostředí Google Tag Manageru
Google Tag Manager (GTM) je systém pro správu měřících kódů na webových stránkách, který zdarma poskytuje Google. Princip Google Tag Manageru je takový, že se na web umístí pouze jeden kód a poté se již prostřednictvím webového rozhraní vkládají jednotlivé měřicí kódy. Tento postup usnadňuje a zrychluje práci s kódy. Díky němu se mohou digitální marketéři zaměřit přímo na podstatu měření a nikoli na technologii. Pokud s nástrojem pracujete, jistě jste si povšimli změn v uživatelském prostředí. Úprav bylo však více, a to nejen kosmetických. Podívali jsme se na ně společně s Karlem Hladišem, vedoucím digitálního marketingu agentury INIZIO.cz.


„Změny sice nejsou velké, ale jsme svědky několika menších úprav, které nám, webovým analytikům, usnadní práci.“ komentuje Karel Hladiš, šéf digitálního marketingu webové laboratoře INIZIO.cz a dále popisuje o jaké novinky v GTM se konkrétně jedná.
Přibyl workspace, neboli pracovní prostor
V jeden moment tak můžete nyní pracovat v různých pracovních prostorech v rámci jednoho „kontejneru“, kdy si každý workspace s sebou nese seznam změn a úprav, které v daném pracovním prostoru provádíte. V jednom pracovním prostoru tak můžete například řešit implementaci Google Analytics a ve druhém Facebook pixel a navíc tyto dva prostory můžete publikovat téměř nezávisle na sobě.
Tip 1: Jakmile se stane, že pracujete v pracovním prostoru, který již není aktuální, objeví se pobídka k aktualizaci. V případě, že se tak stane, mohou vznikat konflikty mezi různými verzemi. Ty se však dají řešit poměrně snadno, a to tak, že dostanete jejich výpis a u každého konfliktu (mezi jedním a druhým pracovním prostorem) se rozhodnete, kterou verzi chcete zachovat.
Obr. 1: Výzva k aktualizaci workspace v GTM.
Obr. 2: Byl nalezen konflikt – workspace GTM.
Tip 2: Aktuálně můžou být vytvořeny 3 pracovní prostory.
Obr. 3: Až tři pracovní prostory v GTM
Tip 3: Jakmile workspace publikujete, vymaže se a úpravy z tohoto publikovaného workspace se převedou do nové verze původního pracovního prostoru (Default Workspace).
Změny v uživatelském prostředí
Tip 4: Pohyb mezi jednotlivými okny nastavení (například po kliknutí na značku v Menu – Značky) nyní probíhá pomocí vysunovacích oken. Čím hlouběji se v GTM jde, tím více oken se zprava doleva vysune. Zároveň se přesunulo tlačítko na uložení a další možnosti na pravou horní stranu aktivního okna.
Obr. 4: Modře – původní okno (kliknutí = krok zpět). Zeleně – přesun ovládacích prvků.
Tip 5: Proměnné mají ikonky a možnost vyhledávání.
Obr. 5: Nové ikonky u názvů proměnných a jejich popis.
Tip 6: Automatické proměnné se již nezapínají přes klasické „barevné boxíky“, ale opět přes nové vysunovací okno.
Obr. 6: Nový vzhled integrovaných proměnných v GTM
Tip 7: Po publikaci kontejneru se GTM automaticky ptá na název verze a její popisek
Obr. 7: Jednoduchá možnost přidání názvu a popisu verze kontejneru
Přidána značka Twitter Universal Website Tag
Značka prý slouží pro jednodušší implementaci Twitter sledovacího kódu, který bude posílat data zpět Twitteru.
Obr. 8: Nová Twitter značka v GTM
Všechny obrázky připravila společnost INZIO (zdroj: inizio.cz). Text čerpá z článku na webu simoahava.com
![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Formulář pro přidání akce
15.5. | Konference SCADA Security |
22.5. | Akce pro automobilové dodavatele "3DEXPERIENCE... |
12.6. | Konference ABIA CZ 2025: setkání zákazníků a partnerů... |
29.9. | The Massive IoT Conference |