facebook LinkedIN LinkedIN - follow

Novinky v prostředí Google Tag Manageru

GTMGoogle Tag Manager (GTM) je systém pro správu měřících kódů na webových stránkách, který zdarma poskytuje Google. Princip Google Tag Manageru je takový, že se na web umístí pouze jeden kód a poté se již prostřednictvím webového rozhraní vkládají jednotlivé měřicí kódy. Tento postup usnadňuje a zrychluje práci s kódy. Díky němu se mohou digitální marketéři zaměřit přímo na podstatu měření a nikoli na technologii. Pokud s nástrojem pracujete, jistě jste si povšimli změn v uživatelském prostředí. Úprav bylo však více, a to nejen kosmetických. Podívali jsme se na ně společně s Karlem Hladišem, vedoucím digitálního marketingu agentury INIZIO.cz.



„Změny sice nejsou velké, ale jsme svědky několika menších úprav, které nám, webovým analytikům, usnadní práci.“  komentuje Karel Hladiš, šéf digitálního marketingu webové laboratoře INIZIO.cz a dále popisuje o jaké novinky v GTM se konkrétně jedná.

Přibyl workspace, neboli pracovní prostor

V jeden moment tak můžete nyní pracovat v různých pracovních prostorech v rámci jednoho „kontejneru“, kdy si každý workspace s sebou nese seznam změn a úprav, které v daném pracovním prostoru provádíte. V jednom pracovním prostoru tak můžete například řešit implementaci Google Analytics a ve druhém Facebook pixel a navíc tyto dva prostory můžete publikovat téměř nezávisle na sobě.

Tip 1: Jakmile se stane, že pracujete v pracovním prostoru, který již není aktuální, objeví se pobídka k aktualizaci. V případě, že se tak stane, mohou vznikat konflikty mezi různými verzemi. Ty se však dají řešit poměrně snadno, a to tak, že dostanete jejich výpis a u každého konfliktu (mezi jedním a druhým pracovním prostorem) se rozhodnete, kterou verzi chcete zachovat.

Obr.1: Výzva k aktualizaci workspace v GTM.
Obr. 1: Výzva k aktualizaci workspace v GTM.

Obr. 2: Byl nalezen konflikt – workspace GTM.
Obr. 2: Byl nalezen konflikt – workspace GTM.

Tip 2: Aktuálně můžou být vytvořeny 3 pracovní prostory.

Obr. 3: Až tři pracovní prostory v GTM
Obr. 3: Až tři pracovní prostory v GTM

Tip 3: Jakmile workspace publikujete, vymaže se a úpravy z tohoto publikovaného workspace se převedou do nové verze původního pracovního prostoru (Default Workspace).

Změny v uživatelském prostředí

Tip 4: Pohyb mezi jednotlivými okny nastavení (například  po kliknutí na značku v Menu – Značky) nyní probíhá pomocí vysunovacích oken. Čím hlouběji se v GTM jde, tím více oken se zprava doleva vysune. Zároveň se přesunulo tlačítko na uložení a další možnosti na pravou horní stranu aktivního okna.

Obr. 4: Modře – původní okno (kliknutí = krok zpět). Zeleně – přesun ovládacích prvků.
Obr. 4: Modře – původní okno (kliknutí = krok zpět). Zeleně – přesun ovládacích prvků.

Tip 5: Proměnné mají ikonky a možnost vyhledávání.

Obr. 5: Nové ikonky u názvů proměnných a jejich popis.
Obr. 5: Nové ikonky u názvů proměnných a jejich popis.

Tip 6: Automatické proměnné se již nezapínají přes klasické „barevné boxíky“, ale opět přes nové vysunovací okno.

Obr. 6: Nový vzhled integrovaných proměnných v GTM
Obr. 6: Nový vzhled integrovaných proměnných v GTM

Tip 7: Po publikaci kontejneru se GTM automaticky ptá na název verze a její popisek

Obr. 7: Jednoduchá možnost přidání názvu a popisu verze kontejneru
Obr. 7: Jednoduchá možnost přidání názvu a popisu verze kontejneru

Přidána značka Twitter Universal Website Tag

Značka prý slouží pro jednodušší implementaci Twitter sledovacího kódu, který bude posílat data zpět Twitteru.

Obr. 8: Nová Twitter značka v GTM
Obr. 8: Nová Twitter značka v GTM

Všechny obrázky připravila společnost INZIO (zdroj: inizio.cz). Text čerpá z článku na webu simoahava.com  

 


 
  

- PR -

11 reálných příběhů IT manažerů:

Jak zvládli SaaS, kyberbezpečnost i automatizaci


AID2025IT manažeři napříč organizacemi dnes řeší podobné výzvy: jak zvládnout přechod na SaaS, zvýšit úroveň kyberbezpečnosti, automatizovat procesy a mít přehled o IT majetku, aniž by museli zavádět složité postupy. Zajímá vás, jak to v praxi zvládají ostatní?

  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.