facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> IT Projekty - 7. 6. 2024 - redakce

Ministerstvo práce a sociálních věcí spouští chatbota pro vyřizování jednodušších dotazů

Ministerstvo práce a sociálních věcí udělalo další krok v digitalizaci české státní správy. Spouští chatbota a následně i voicebota pro vyřizování jednodušších dotazů v rámci agendy Úřadů práce. Občané tak budou moci od 10. června komunikovat s Úřadem práce 24 hodin denně bez nutnosti fyzické návštěvy nebo čekání na spojení s operátorem. Automatizace jednoduchých činností uvolní ruce úředníkům a dá jim více času na složitější případy a na osobní interakci s občany.



Voicebot a chatbot jsou navrženy tak, aby poskytovaly informace na často kladené dotazy, čímž se snižuje zátěž na call centrech. Klienti budou mít zároveň možnost dostat odpovědi na své otázky i mimo standardní pracovní dobu, protože voicebot a chatbot budou k dispozici bez časového omezení. Díky pokročilým algoritmům umělé inteligence jsou schopny učit se z interakcí s uživateli a postupně rozšiřovat své schopnosti a oblasti, ve kterých mohou klientům pomáhat.

V první fázi budou voicebot a chatbot poskytovat jen obecné informace, ale v další fázi už by měli být schopni odpovídat i na konkrétní dotazy například k jednotlivým žádostem o podporu a umožní tak personalizovaný přístup k jednotlivým klientům. „Pro klienty to znamená, že mohou získat potřebné informace rychleji a pohodlněji, aniž by museli čekat na spojení s operátorem nebo navštěvovat úřad osobně. To je obzvláště užitečné pro ty, kteří mají omezený přístup k internetu nebo mají potíže s používáním digitálních technologií,“ uvedl vrchní ředitel sekce informačních technologií Karel Trpkoš.

Chatbot na webu MPSV bude dostupný od pondělí 10. června. Chatbot, který funguje na umělé inteligenci, je schopen komunikovat s uživateli a odpovídat na jejich otázky. Tato interakce je pak použita k výcviku hlasového voicebota. Díky tomuto procesu se voicebot naučí, jak efektivně komunikovat s klienty, odpovídat na jejich dotazy a vyřizovat jejich požadavky bez potřeby asistence úředníka. Tento pokrok v oblasti umělé inteligence tak přináší nové možnosti pro zlepšení zákaznického servisu a efektivity práce.

„V budoucnu se očekává, že tyto technologie budou hrát klíčovou roli v transformaci veřejných služeb, kde umělá inteligence a automatizace nabídnou nové možnosti pro zlepšení kvality života občanů a efektivity veřejné správy. MPSV je na čele této transformace a ukazuje cestu, jak mohou být moderní technologie využity pro transformaci veřejných služeb,“ doplnil Trpkoš.

Firma Microsoft, jejíž technologie jsou v rámci implementace využívány, podpořila vznik ověřovací verze řešení v rámci svého programu pro adopci pokročilých technologií. Spolu s implementačním partnerem firmou Tekies s.r.o. připravily obě firmy řešení, které efektivně využívá poslední poznatky a nástroje v oblasti umělé inteligence a velkých jazykových modelů.


 
  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.

  

- PR -

11 reálných příběhů IT manažerů:

Jak zvládli SaaS, kyberbezpečnost i automatizaci


AID2025IT manažeři napříč organizacemi dnes řeší podobné výzvy: jak zvládnout přechod na SaaS, zvýšit úroveň kyberbezpečnosti, automatizovat procesy a mít přehled o IT majetku, aniž by museli zavádět složité postupy. Zajímá vás, jak to v praxi zvládají ostatní?