Aktuality -> IT Projekty - 7. 6. 2024 - redakce

Ministerstvo práce a sociálních věcí spouští chatbota pro vyřizování jednodušších dotazů

Ministerstvo práce a sociálních věcí udělalo další krok v digitalizaci české státní správy. Spouští chatbota a následně i voicebota pro vyřizování jednodušších dotazů v rámci agendy Úřadů práce. Občané tak budou moci od 10. června komunikovat s Úřadem práce 24 hodin denně bez nutnosti fyzické návštěvy nebo čekání na spojení s operátorem. Automatizace jednoduchých činností uvolní ruce úředníkům a dá jim více času na složitější případy a na osobní interakci s občany.



Voicebot a chatbot jsou navrženy tak, aby poskytovaly informace na často kladené dotazy, čímž se snižuje zátěž na call centrech. Klienti budou mít zároveň možnost dostat odpovědi na své otázky i mimo standardní pracovní dobu, protože voicebot a chatbot budou k dispozici bez časového omezení. Díky pokročilým algoritmům umělé inteligence jsou schopny učit se z interakcí s uživateli a postupně rozšiřovat své schopnosti a oblasti, ve kterých mohou klientům pomáhat.

V první fázi budou voicebot a chatbot poskytovat jen obecné informace, ale v další fázi už by měli být schopni odpovídat i na konkrétní dotazy například k jednotlivým žádostem o podporu a umožní tak personalizovaný přístup k jednotlivým klientům. „Pro klienty to znamená, že mohou získat potřebné informace rychleji a pohodlněji, aniž by museli čekat na spojení s operátorem nebo navštěvovat úřad osobně. To je obzvláště užitečné pro ty, kteří mají omezený přístup k internetu nebo mají potíže s používáním digitálních technologií,“ uvedl vrchní ředitel sekce informačních technologií Karel Trpkoš.

Chatbot na webu MPSV bude dostupný od pondělí 10. června. Chatbot, který funguje na umělé inteligenci, je schopen komunikovat s uživateli a odpovídat na jejich otázky. Tato interakce je pak použita k výcviku hlasového voicebota. Díky tomuto procesu se voicebot naučí, jak efektivně komunikovat s klienty, odpovídat na jejich dotazy a vyřizovat jejich požadavky bez potřeby asistence úředníka. Tento pokrok v oblasti umělé inteligence tak přináší nové možnosti pro zlepšení zákaznického servisu a efektivity práce.

„V budoucnu se očekává, že tyto technologie budou hrát klíčovou roli v transformaci veřejných služeb, kde umělá inteligence a automatizace nabídnou nové možnosti pro zlepšení kvality života občanů a efektivity veřejné správy. MPSV je na čele této transformace a ukazuje cestu, jak mohou být moderní technologie využity pro transformaci veřejných služeb,“ doplnil Trpkoš.

Firma Microsoft, jejíž technologie jsou v rámci implementace využívány, podpořila vznik ověřovací verze řešení v rámci svého programu pro adopci pokročilých technologií. Spolu s implementačním partnerem firmou Tekies s.r.o. připravily obě firmy řešení, které efektivně využívá poslední poznatky a nástroje v oblasti umělé inteligence a velkých jazykových modelů.


 
  

- PR -

Budou váš kamerový systém řídit AI agenti?

5 trendů roku 2025 podle Milestone Systems


Patříte mezi integrátory nebo prodejce bezpečnostních řešení? Následující postřehy od technického ředitele společnosti Milestone vám v kontextu současné AI revoluce můžou přijít vhod. Milestone Systems je přední světový výrobce softwaru pro správu kamerových systémů. 

  

- PR -

Od papíru k AI:

Digitální transformace certifikované výroby


Certifikovaných provozů přibývá. Především těch, které jsou auditovány na plnění některé z norem managementu kvality (QMS) nebo systémů environmentálního managementu (EMS). V zájmu udržení certifikace jsou čím dál více aplikovány systémy sběru, propojování a vyhodnocování dat ze senzorů strojů. To, co poněkud vázne, je využití výsledků vyhodnocení těchto dat při operativním řízení výroby. Zde uvedený příklad poodkrývá cestu, kterou musela ujít středně velká výrobní společnost zabývající se výrobou konstrukčních plastů.