facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Analýzy - 17. 3. 2014

KPMG: Analýza big data je zlatý důl, aplikace v praxi zatím pokulhává

tablet_data.jpgTrh velkých dat (big data) by měl v následujících pěti letech zažít exponenciální růst, a to jak z hlediska objemu zpracovávaných dat, tak z hlediska generovaných příjmů. Očekává to poradenská společnost KPMG, podle které mezi lety 2012 až 2016 tento trh vzroste až pětinásobně – z 10,2 mld. USD na 53,4 mld. dolarů v roce 2016.

V České republice by podle KPMG měly z big dat profitovat zejména společnosti působící na finančních trzích či maloobchodní, telekomunikační a energetické firmy. „Progresivní oblastí práce s velkými daty je využití dat o zákaznících. Pro všechny společnosti pracující s retailovou klientelou mohou být big data ekonomicky zajímavou a dlouhodobě perspektivní oblastí. Na jedné straně jim mohou pomoci zefektivnit poskytování produktů a služeb, na straně druhé pak firmy analýzu velkých dat mohou poskytovat svým firemním zákazníkům či partnerům,“ uvedl David Slánský, ředitel Management Consulting KPMG. Podle něj se již dnes stává analýza dat klíčovou například pro banky, ale i mnohé další sektory, kterým pomáhá cílit marketingové kampaně a odhadovat, jak se budou zákazníci chovat. „Nabídky přizpůsobené aktuálním potřebám jednotlivých zákazníků nejen generují vyšší výnosy, ale také zlepšují zkušenosti zákazníků s danou společností a pomáhají přímo snižovat jejich odliv ke konkurenci. V neposlední řadě jsou spokojení zákazníci nejlepšími „advokáty“, kteří propagují společnost a získávají jí tak nové klienty,“ komentoval Slánský.

Stejně jako jiné analytické a poradenské společnosti, i KPMG předpokládá masivní růst objemu dat. Podle její studie Going beyond the data by měl do roku 2020 vzrůst 13krát až na 35 bilionů GB (oproti roku 2012).


Příležitostí pro firmy jsou zejména pokročilé analýzy velkých dat, která dříve nebylo možné efektivně zpracovávat. V současnosti již to možné je – zejména díky rychlejším počítačům, levnému úložnému prostoru a novým softwarovým nástrojům, resp. postupům. Analýza velkých dat je cestou k detailnímu poznání zákazníků, jejich potřeb a zvyklostí. To umožní poskytovat produkty a služby šité na míru, a tak snižovat náklady a zvyšovat efektivitu.

Přestože si ale vedoucí představitelé firem hodnotu analýzy dat uvědomují, jejich praktické aplikace jsou mnohdy komplikované. Podle studie například 85 % respondentů uvádí, že má s analytikou a interpretací dat problémy. Dále pak:
  • 80 procent uvádí, že hlavním přínosem využívání dat a analytiky je rychlost, 
  • 69 procent považuje data a analytiku za zásadní nebo velmi důležité pro své stávající plány růstu,
  • zatímco 56 procent přizpůsobilo obchodní strategii nárokům spojeným s velkými daty, 42 procent připouští, že integrace technologie související s daty do stávajících systémů nebo obchodních modelů je pro ně tou největší výzvou, 
  • pro 54 procent je největší překážkou implementace úspěšné strategie dat a analytiky neschopnost identifikovat, jaká data sbírat, 
  • pro 85 procent je největší výzvou implementace vhodného řešení pro analýzu a interpretaci dat. 

 
  

- PR -

11 reálných příběhů IT manažerů:

Jak zvládli SaaS, kyberbezpečnost i automatizaci


AID2025IT manažeři napříč organizacemi dnes řeší podobné výzvy: jak zvládnout přechod na SaaS, zvýšit úroveň kyberbezpečnosti, automatizovat procesy a mít přehled o IT majetku, aniž by museli zavádět složité postupy. Zajímá vás, jak to v praxi zvládají ostatní?

  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.