facebook LinkedIN LinkedIN - follow

API v praxi: Integrace aplikací a systémů je základem moderního byznysu

-PR-

Moderní podnikání potřebuje perfektní technologické zázemí. Začněte volbou vhodné integrační a automatizační platformy. V praxi se nejlépe osvědčuje využití komplexního ERP systému, který zároveň řídí běh všech ostatních procesů ve firmě. Na něj pak lze spolehlivě napojit vlastní aplikace nebo online prodejní portály. Ukážeme vám výhody takového řešení v praxi.


Vytěžování faktur s Digitoo

Software za použití umělé inteligence dokáže vytěžit data z faktur a rovnou je přenést do ERP systému ABRA Flexi.

Klíčové benefity:

  • Digitoo slouží jako platforma pro výměnu dokladů mezi účetním a klientem. Už žádné ztracené doklady, duplikáty a dvojí evidence.
  • Vaše faktury se během několika vteřin dostanou do ABRA Flexi, a to bez nutnosti manuálního zadávání dat.
  • Výsledkem je digitalizace celého účetního procesu. Propojení s Flexi se odehraje na tři kliknutí.

Karin Fuentesová na základě bohatých účetních zkušeností (v oboru se pohybuje od roku 2005) v červnu 2019 založila vlastní start-up na vytěžování faktur. K úspěchu přispěly nejen její nápadité myšlenky, ale také neotřelý přístup k řízení. „Do Digitoo se od začátku její existence snažím implementovat #Radikálníotevřenost. Aby přímá komunikace, upřímný feedback a hledání pravdy bylo vždy na prvním místě před falešnou autoritou,“ vysvětluje zakladatelka. Na otázku proč, jednoduše odpovídá: „Protože, když se obklopujete chytřejšími lidmi, než jste vy sami, tak dokáží zabránit průšvihu či špatnému rozhodnutí.“

Dnes za Digitoo stojí jeden z nejsilnějších VC fondů v Evropě Kaya (dříve Enern), který podpořil firmy jako je Rohlík, Slevomat či Twisto. Úsporu času při vytěžování faktur s přesností přes 90 procent mimo jiné využívá i poradenská firma Deloitte.

„Propojení ABRA Flexi zajišťujeme sami a zabere to jen několik minut. Výsledkem je 50 procent uspořeného času. Účetní ve firmě Naboso.cz například v minulosti dělala faktury dva dny a DPH se řešilo poslední možný den o půlnoci. Dnes mají všechna data aktuální na denní bázi a také si, stejně jako my, chválí skvělou zákaznickou podporu.“

Vytěžení faktur si můžete vyzkoušet přímo na webu Digitoo, zvládnete to do 20 vteřin. Faktura může být ve formátu PDF, PNG, JPEG, TIF, TIFF, PDF nebo ISDOC. Ve druhém kroku umělá inteligence vyčtená data připraví k náhledu, který Vám pošle ke schválení. Když je to ok, rázem se ocitnou u Vaší účetní, která je jedním kliknutím hromadně odešle do ABRA Flexi.

Designové látky Takoy

Takoy

Zákazníci si chválí krásné potisky i rychlé vyřízení objednávky. Faktury se jim automaticky odesílají z ABRA Flexi, které je přes API propojené s e-shopem Takoy.cz.

Klíčové benefity:

  • Automatizace zamezila chybám.
  • Široké možnosti filtrace usnadnily vyhledávání.
  • Hromadné změny a importy snížily množství ručních úkonů.

Takoy prodává látky ve 13 evropských zemích a zaměstnává 60 lidí. I když se v návrzích inspiruje slovenským folklorem, ve své zemi paradoxně prodává nejméně. Největší zájem o jejich látky mají v Německu a Francii, oblíbené jsou třeba také ve Španělsku. Metráž si sami navrhují, vyrábějí i prodávají. Kromě e-shopu tedy potřebují řešit také účetnictví, se kterým jim od roku 2020 pomáhá ABRA Flexi. Software jim díky automatizaci firemních procesů umožňuje získat prostor pro rozvoj jejich společné srdcovky. „Díky dlouhodobé win-win spolupráci s našimi partnery jsme během pár let vyrostli v jeden z největších e-shopů s látkami v Evropě. A v tomto rozmachu plánujeme pokračovat i nadále,“ říká Boris Gogola, CEO & Owner, Takoy.

„Klíčový je pro nás spokojený zákazník, který svou objednávku dostane rychle a správně. Proto jsme potřebovali více automatizo­vat a udržovat stejná data v e-shopu i účetním systému. Ukázalo se, že API je u ekonomických softwarů stále velkou vzácností. ABRA Flexi ho naštěstí pro nás má, a to ve skvělé formě.“

Výhodou každého programu je fakt, že se snadno a příjemně ovládá. Neméně podstatná je také podpora s ním spojená. „A tu má ABRA Flexi výbornou. V rámci technické podpory jsme v kontaktu s Petrem Pechem, který je nám vždy nápomocný, výborně komunikuje a zatím nám vždycky uměl se vším poradit.“

I když většinu času používá firma desktop aplikaci, někdy je potřeba připojit se online, což vidí jako velkou výhodou. „Díky responzivnímu designu si data ve Flexi zobrazíme i na displeji mobilu nebo tabletu. A v rámci desktopu vnímáme jako benefit možnost pracovat s Flexi i na počítačích se systémem macOS,“ uzavírá Gogola.

Platební instituce Roger

Roger

Brněnský fintech přes doplněk ve Flexi pomáhá podnikatelům zkrátit dlouhou splatnost faktur. A od roku 2020 vede v ABRA Flexi také vlastní účetnictví.

Klíčové benefity:

  • ABRA Flexi je technologicky vyspělý produkt, který firmě pomáhá nejen partnersky, ale od konce roku 2020 s ním řeší také její účetnictví. Aktivně s ním pracují dvě účetní, několik dalších lidí má náhledové přístupy, když nárazově potřebují něco zobrazit.
  • Zákazníci ABRA Flexi díky štítkům vidí, v jakém stavu se nachází konkrétní faktura – zda je nabídnutá, přijatá, financovaná, nebo už vypořádaná.
  • Vše se odehrává online, zákazníci nemusí nikam jezdit.

Platforma Roger (od roku 2020 součástí skupiny Komerční banky) spojuje investory se společnostmi, které trápí dlouhé splatnosti faktur. Nezávislí investoři o faktury soutěží formou aukce. Vítězí nabídka s nejnižším úrokem. Na kalkulačce Rogeru si můžete spočítat, kolik zaplatíte na úrocích a administrativním poplatku. Stačí zadat hodnotu faktury a její splatnost.

Roger s ABRA Flexi spolupracuje třetím rokem a aktuálně se těší na další rozvoj. „Doufáme v hlubší integraci doplňku do prostředí ABRA Flexi skrze notifikační centrum. To by mohlo nenásilně, a hlavně automatizovaně nabízet financování faktur relevantním zákazníkům,“ říká Adam Šoukal, Co-founder a CEO, Roger. Jeho přání má celkem reálné obrysy. Notifikace jsou aktuálně součástí webové verze ABRA Flexi, kde například připomenou a umožní odeslat upomínku na nezaplacenou fakturu. A do budoucna třeba upozorní také na možnost využít některý z doplňků.

Podnikatelé, kteří vedou účetnictví ve Flexi, si přímo v programu můžou vybrat, u jaké faktury chtějí zkrátit splatnost. Firmy, vůči nimž lze zajistit financování, jsou označené štítkem „ROGER“. „Díky otevřenosti systému se snadno postaráme o instalaci doplňku. Naši odborníci zodpoví technické i obchodní dotazy a na dálku se postarají o propojení Flexi a Rogera pomocí integračního můstku. Zvládnou to během hodiny.“

Po instalaci doplňku probíhají školení (online či přes telefon) pracovníků fakturačního oddělení, kteří pak mohou obratem zasílat faktury v elektronické podobě k financování přímo z ABRA Flexi rovnou do systému Roger Platby. Tím se celý proces financování maximálně zrychluje. „Inovace ze strany Flexi patří k oblastem, které oceňujeme. Roger o svých produktech uvažuje stejně, a tak se nám snadno podařilo najít společnou řeč,“ uzavírá Šoukal.