Aktuality -> Analýzy - 8. 1. 2021 - Zdeněk Gric

Zákazníci neodpouštějí chyby, třetina odchází už po první špatné zkušenosti

Rozsáhlý průzkum mezinárodní společnosti SAS na vzorku 10 tisíc respondentů (zákazníků) odhalil některé zajímavosti v chování při nákupu produktů a služeb během současné epidemie covid-19. Klíčová je při nárůstu digitálního nakupování zejména zákaznická zkušenost.



Například třetina zákazníků (34 %) „skončí“ se svým obchodníkem hned po první negativní zkušenosti. Průzkum rovněž odhalil, že přednost před výhodnější cenou získává naopak dobrá zkušenost. Kvalitní služby a ochotu připlatit si nyní preferuje 61 % dotazovaných.

„Během současné epidemie se 15 % všech dotazovaných zákazníků odhodlalo poprvé ve svém životě vstoupit do digitálního světa nakupování zboží a služeb. Přitom jejich zkušenosti s touto formou nakupování jsou v zásadě pozitivní a většina z nich (70 %) chce u této pohodlné, rychlé a jednoduché formy zůstat i v budoucnosti. Nezvratně jsme vstoupily do digitální epochy. Ten, kdo bude schopen nabídnout maximální kvalitu, rychle analyzovat dostupná data a zapojit do svého byznysu umělou inteligenci, bude vítězem,“ Petr Šlajchrt, Country Director společnosti SAS Institute pro Českou republiku.

Nárůst digitalizace během koronavirové epidemie koreluje s rostoucí poptávkou po kvalitě a dobrých zkušenostech. V digitálním světě je pro spotřebitele mnohem snazší změnit dodavatele potravin, elektroniky nebo oblečení, ale také svou banku, pojišťovnu, poskytovatele energií nebo telefonního operátora. Tedy společnosti, které se spoléhají na dlouhodobé vztahy se svými zákazníky.

Průzkumu společnosti SAS se uskutečnil na vzorku více než 10 000 spotřebitelů z celé Evropy, Středního východu a Afriky. Výsledky byly porovnávány s obdobným průzkumem z roku 2018.


 
  

- PR -

Budou váš kamerový systém řídit AI agenti?

5 trendů roku 2025 od video specialisty Milestone Systems


XProtectLetošní rok přináší zásadní proměny v oblasti videodohledových systémů. Podle Rahula Yadava, technologického ředitele společnosti Milestone Systems, se do popředí dostávají samostatně jednající AI agenti, akční inteligence a inteligentní video management systémy. Co tyto posuny znamenají pro integrátory, resellery i provozní týmy? Přinášíme pět klíčových trendů, které budou podle Milestone formovat bezpečnostní technologii v nadcházejících měsících.

  

- PR -

AI jako motor výroby a datové inteligence

ITS_6Jak jste si jistě všimli, aktuální vydání IT Systems je první, které má nové logo. Po dlouhé době jsme se rozhodli oživit nejen logo časopisu, ale také navazujících online médií. Právě výraznější provázání loga časopisu IT Systems, webu SystemOnLine a newsletteru SystemNEWS bylo hlavním cílem modernizace, ke které jsme přistoupili teprve podruhé v téměř třicetileté historii našeho časopisu.