- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Zájem o nová e-commerce řešení roste v segmentu B2B exponenciálně
Česká e-commerce zaznamenává nadmíru úspěšné období i v oblasti B2B. K rostoucímu tempu migrace B2B firem do online světa nyní pochopitelně přispívá zejména koronavirová pandemie, ale dá se očekávat, že půjde o trvalý trend a firmy, které nyní pod tlakem covidu objevují potenciál e-commerce, budou online byznys i nadále rozvíjet v kombinaci s tradičními obchodní kanály. Trendem B2B firem v roce 2021 proto bude propojení offline a online prodejního prostředí.


Ze statistik společnosti NetDirect, která se vývojem e-shopů zabývá, vyplynulo, že v roce 2020 provozovalo B2B e-shop nebo portál 34 % trhu. V letošním roce by měl tento ukazatel vzrůst minimálně o 15 %. „Jestliže srovnáme zájem o nové e-commerce řešení v letech 2018, 2019 a 2020, je patrný rostoucí lineární trend. V segmentu B2B však zájem roste exponenciálně. Mít B2B e-shop či B2B portál je v dnešní době považováno za standard. Ten, kdo se nepřizpůsobí, bude mít do tří let obrovský problém,“ uvádí Daniel Lupinski, CEO společnosti NetDirect.
Z výzkumu společnosti NetDirect také vyplývá, že 61 % B2B firem zavedlo B2B e-shop za účelem digitalizace obchodu, snižování režijních nákladů a automatizace procesů s důrazem na snížení chybovosti.
„Ve chvíli, kdy B2B firmy převedou do online prostředí své zákazníky, začnou šetřit náklady na obchodníky a call centra. Spočítejte si veškeré HR náklady spojené s pozicí obchodníka, který pečuje o zákazníky. Díky digitalizaci můžete uspořit řádově stovky tisíc korun ročně. Obchodník se totiž může věnovat desítkám či stovkám nových zákazníků a nemusí řešit ty stávající, o které se postará online portál,“ vysvětluje klíčovou roli B2B portálu Daniel Lupinski.
Jak ale upozorňuje Lupinski, vlastní B2B eshop či portál nezaručuje sám o sobě kvalitní uživatelský zážitek. Je potřeba mít se na pozoru a B2B řešení neustále rozšiřovat a nabízet zákazníkům maximum užitečných funkcí.
„Řada firem žije v domnění, že mají skvělý B2B portál, nicméně ten jim umožňuje pouze sledovat aktuální skladovou dostupnost, nakoupit dle příslušného ceníku, případně se podívat na historii objednávek a faktur. Je třeba si uvědomit, že moderní B2B e-commerce řešení musí zákazníkům poskytovat přidanou hodnotu. Bez přidané hodnoty je to pořád jen „jednoduchý e-shop“. Dopřejte zákazníkům maximální komfort ve smyslu zpřístupnění informací o termínech naskladnění zboží, reklamacích, elektronických dodacích listech, zálohových fakturách s možností nastavení splatností, restrikcí nebo konfigurátor produktů a rozpočtování zakázek,“ vysvětluje Daniel Lupinski.
![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Formulář pro přidání akce
15.5. | Konference SCADA Security |
22.5. | Akce pro automobilové dodavatele "3DEXPERIENCE... |
12.6. | Konference ABIA CZ 2025: setkání zákazníků a partnerů... |
29.9. | The Massive IoT Conference |