Získejte konkurenční výhodu s WMS

-PR-

Rychlost, přesnost, spolehlivost. To jsou proměnné, které chtě nechtě ovlivní reputaci každého dodavatele v očích zákazníka. Nároky na dodavatele se stále stupňují, stejně jako roste tlak na minimalizaci nákladů pro dosažení co nejvyšší marže. Můžete být v dodávkách nejrychlejší na trhu. Pokud však nedodáte přesně to, co máte, plusové body vám to nepřinese. Když se naopak budete soustředit jen na přesnost, nemusíte být dostatečně rychlí. Ať tak či onak, vaše pozice spolehlivého dodavatele tím může být oslabena. Jak si udržet dobré jméno a zároveň držet náklady na logistiku na uzdě? Jděte na to systémově a optimalizujte skladové hospodářství pomocí WMS.


Když modul v ERP nestačí…

WMS (Warehouse Management System) neboli řízený sklad a modul skladové hospodářství v podnikovém systému (ERP) nejsou totéž. Pomocí modulu v ERP můžete evidovat zboží i materiál a sledovat stav zásob na skladě, neumožní vám však sklad aktivně řídit. Má méně funkcí než WMS, a je tak zpravidla vhodný pro menší firmy, které nemají složité logistické procesy. WMS je nadstavbou tohoto modulu, který je po napojení na podnikový systém schopen vzájemné výměny dat mezi sklady, objednávkami, fakturací apod. Umožňuje tak nejen sledovat, ale i řídit tok zboží v reálném čase. Usnadňuje navíc práci skladníkům a pomáhá předcházet chybovosti při příjmu i výdeji zboží. Řízení zásob je tak mnohem efektivnější.
WMS umožňuje nejen sledovat, ale i řídit tok zboží v reálném čase.

Řešení šité na míru

Pro dosažení očekávaného přínosu je důležité zvolit správné softwarové řešení pro konkrétního uživatele. WMS od ANAFRA je vhodný pro jakýkoliv typ firmy – e-shop, výrobní podnik, obchodní společnost i distributory. Náš tým vývojářů dokáže software přizpůsobit specifickým potřebám každého zákazníka a rozšiřovat ho o další funkcionality podle požadavků. 
„Nedávno se na náš obchodní tým obrátil zákazník, který dodává zboží do obchodních řetězců po ČR a SR a obsluhuje sklady s velkým množstvím položek, které mají různé skladovací podmínky a u kterých je potřeba pracovat s expirací, uvádí Petr Vlček, Applications & Development director v ANAFRA a.s. a dodává: „U skladů v segmentu FMCG, neboli rychloobrátkového zboží, jsou nároky na efektivitu o to větší. Zboží s krátkou trvanlivostí je potřeba co nejrychleji prodat a nahradit čerstvějšími zásobami. Limity expirací pro příjem zboží se u jednotlivých obchodních řetězců liší, přičemž skladové zásoby musí být udržovány v dostatečném množství, aby regály nezely prázdnotou a zároveň nevznikaly přebytky, které už kvůli trvanlivosti nebude možné prodat. To vše navíc ovlivňují změny v poptávce způsobené vlivem sezónních trendů nebo promo akcí. Tyto specifika naše stávající řešení nezohledňovalo, ale to pro nás nebylo překážkou. Jakmile jsme se zorientovali v tom, co je pro efektivní chod skladového hospodářství u daného zákazníka nezbytné, pustili se naši vývojáři do práce. Přidali jsme další funkce, abychom zákazníkovi dodali funkční řešení, které reflektuje potřeby daného segmentu.“
 
Po napojení WMS na ERP získáte pomocníka, který vám usnadní příjem i výdej zboží.

Řiďte sklady podle nastavené logistické strategie

Po napojení WMS na ERP získáte pomocníka, který vám usnadní příjem i výdej zboží:
  • Eviduje šarže včetně data expirace do podnikového IS.
  • Porovnává parametry dodaného zboží s nastavenými parametry skladových pozic a následně doporučuje optimální umístění ve skladu (dle velikosti, skladovací teploty, vlhkosti, nutnosti ochrany proti kontaminaci apod.), aby nebyla ovlivněna kvalita skladových položek.
  • Umožní jednoduché přeskladnění mezi pozicemi na skladě i mezi sklady.
  • Najde skladníkům co nejkratší cestu ke zboží.
  • Vyhledá pozici daného zboží podle čárového kódu.
  • Umožňuje i vyhledávání podle skladové pozice.
  • Umožňuje využívat různé strategie zaskladňování i vyskladňování a eliminuje riziko záměny zboží či dodání zboží mimo pravidla definovaná u daného zákazníka či artiklu.
    • WMS si informace přebírá z ERP, kde jsou nastaveny pravidla pro lhůty expirací pro konkrétního zákazníka z databáze.
    • U daného zákazníka je také možné definovat různé lhůty pro jednotlivé artikly.
  • Doporučuje vyskladňování zboží podle šarží dle předem definovaného klíče v podnikovém systému.
    • Pokud podmínky hladin expirací splňuje více šarží, WMS skladníka navede na pozice, kde jsou umístěny šarže s nejbližším datem expirace.
    • Pokud je stejná šarže zboží umístěna na více pozicích, pak WMS nabídne pozice s menším množstvím skladových zásob, aby se dříve uvolnily pro naskladnění dalšího zboží. 
  • Generuje potřebné doklady (příjemky, výdejky).
Výměna dat mezi WMS a ERP umožňuje také přesněji předvídat budoucí poptávku, čímž usnadňuje plánování zásob a eliminuje plýtvání. Všechny praktické funkce, které WMS nabízí, pak pozitivně ovlivňují výsledky nákladových účtů a výši marže.
Výměna dat mezi WMS a ERP umožňuje předvídat poptávku, což usnadňuje plánování zásob.

První krok k optimalizaci

Výhod, které vám WMS systém může nabídnout, je celá řada. Klíčové je najít takové řešení, které co nejlépe odpovídá specifikům vašeho podnikání. V ANAFRA vždy začínáme důkladným porozuměním vašim potřebám, na jejichž základě navrhujeme vhodnou konfiguraci systému. WMS je flexibilní nástroj – některé jeho funkce pro vás mohou být zcela zásadní, jiné naopak nemusíte vůbec využít. Naším cílem je společně s vámi najít optimální řešení, které povede k efektivnímu řízení vašeho skladového hospodářství. Nabízíme pre-sales podporu i kompletní servis včetně dodání potřebného hardwaru.
Správné řešení pro chod vašich skladů vám pomůže najít:
 
Ing. Gabriela Chumchalová
IT Solutions sales director
v ANAFRA s.r.o.