- Přehledy IS
- APS (22)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (9)
- Cloud computing (SaaS) (29)
- CRM (49)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (16)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (87)
- HRM (27)
- ITSM (6)
- MES (32)
- Řízení výroby (52)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (40)
- Dodavatelé CRM (36)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (80)
- Informační bezpečnost (42)
- IT řešení pro logistiku (46)
- IT řešení pro stavebnictví (25)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (26)
CRM systémy
Plánování a řízení výroby
AI a Business Intelligence
DMS/ECM - Správa dokumentů
HRM/HCM - Řízení lidských zdrojů
EAM/CMMS - Správa majetku a údržby
Účetní a ekonomické systémy
ITSM (ITIL) - Řízení IT
Cloud a virtualizace IT
IT Security
Logistika, řízení skladů, WMS
IT právo
GIS - geografické informační systémy
Projektové řízení
Trendy ICT
E-commerce B2B/B2C
CAD/CAM/CAE/PLM/3D tisk
Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | ||
Také e-commerce chce mít svoji revoluci 4.0
Po vzoru průmyslu, logistiky a další oborů se i e-commerce hlásí ke čtvrté revoluci. Přestože byla v porovnání s průmyslem jeho cesta mnohem kratší, také digitální obchod prošel za dobu své pětadvacetileté existence různými etapami vývoje. Díky prudkému rozvoji informačních technologií se tak vedle průmyslu 4.0 začíná mluvit také o e-commerce 4.0. Do elektronického obchodování se zapojuje např. pokročilá analýza textů, nebo umělá inteligence.
Oblast digitálního obchodu jde vpřed mílovými kroky. Pokročilá personalizace a automatizace marketingových nástrojů je dnes u řady velkých hráčů standardem a na výsluní se začínají drát i další trendy. „Česká republika patří mezi země s největší koncentrací e-shopů. Český e-trh roste a s ním i poptávka po nových e-commerce nástrojích a řešeních,“ komentuje Martin Vokřál, jeden z pořadatelů konference E-commerce 4.0, kterou v pražském sídle společnosti Microsoft uspořádala na konci dubna Asociace CTIT.
Trendem, který najde podle odborníků v elektronické komerci v dalších letech uplatnění, je širší zapojení umělé inteligence. „Vývoj těchto technologií se žene kupředu. Dříve nebo později za nás budou hlasoví asistenti běžně nakupovat podle nadiktovaného nákupního seznamu a v domácnostech nebudou výjimkou spotřebiče, které dovedou dle vlastního uvážení samy objednat chybějící zásoby,“ tvrdí předseda technologické platformy CTIT Jiří Fuchs.
Jedním z nástrojů využívajících umělou inteligenci, na jehož vývoji aktuálně pracuje společnost CYRRUS ADVISORY, je takzvaný MTA (zkratka pro Multicriterial Text Analysis) software. Ten analyzuje a zpracovává texty všech veřejně dostupných uživatelských recenzí. V praxi to znamená, že po zadání názvu produktu v aplikaci uživatel dostane shrnutí toho, co by o dané věci potřeboval vědět, aniž by si recenze sám musel vyhledávat a zpracovávat.
„V tuto chvíli nástroj testujeme na recenzích fotoaparátů. Brzy ale uvedeme do chodu MTA pro recenze aut a do budoucna bychom rádi analyzovali poměrně zajímavý segment potravinových doplňků. Nástroj bude atraktivní nejen pro koncového zákazníka, ale zejména pro obchodníky, kterým pomůže se lépe zorientovat v otázkách kvality produktů a poptávky, a usnadní jim tak výběr a nákup zboží pro obchod,“ vysvětluje Jan Přichystal, vedoucí vývoje MTA.
Trendem, jenž v následujících letech v e-commerce najde výraznější uplatnění, je podle odborníků pokročilá analýza textu založená na umělé inteligenci. „Analýza textu představuje nezbytný nástroj při řešení zákaznických požadavků i jejich zpětné vazby. Umožní snadno rozklíčovat podstatu sdělení, ať už se jedná o dotaz na helpdesku, v chatu, nebo reakci na službu v e-mailu,“ popisuje Petr Hamerník ze společnosti Geneea Analytics s tím, že velmi poptávanou je v této oblasti i analýza sentimentu, tedy to, zda má sdělení pozitivní či negativní zabarvení.
Čím dál větší možnosti využití pak podle Petra Hamerníka nabízí i takzvané NLG nástroje (Natural Language Generation). „Ty dokážou ze strukturovaných dat vytvořit ucelený text. Jako příklad lze uvést sportovní články, které stroj generuje z dat o průběhu konkrétních zápasů. V oblasti e-commerce tyto nástroje najdou uplatnění v generování popisů produktů či personalizovaných marketingových sdělení,“ dodává Petr Hamerník.
květen - 2024 | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
22.5. | Cloud Computing Conference 2024 |
5.6. | IT mezi paragrafy 2024 |
20.6. | Cybernity 2024 |
Formulář pro přidání akce
22.5. | DYTRON EXPERIENCE FORUM 2024 |
23.5. | Setkání uživatelů IFS |
11.6. | Eshopista: Síla ponákupního vztahu se zákazníkem |
13.6. | Konference ABIA CZ 2024: Inovacemi k růstu |