facebook LinkedIN LinkedIN - follow

Také e-commerce chce mít svoji revoluci 4.0

e-commercePo vzoru průmyslu, logistiky a další oborů se i e-commerce hlásí ke čtvrté revoluci. Přestože byla v porovnání s průmyslem jeho cesta mnohem kratší, také digitální obchod prošel za dobu své pětadvacetileté existence různými etapami vývoje. Díky prudkému rozvoji informačních technologií se tak vedle průmyslu 4.0 začíná mluvit také o e-commerce 4.0. Do elektronického obchodování se zapojuje např. pokročilá analýza textů, nebo umělá inteligence.


Kingston - velká jarní soutěž

Oblast digitálního obchodu jde vpřed mílovými kroky. Pokročilá personalizace a automatizace marketingových nástrojů je dnes u řady velkých hráčů standardem a na výsluní se začínají drát i další trendy. „Česká republika patří mezi země s největší koncentrací e-shopů. Český e-trh roste a s ním i poptávka po nových e-commerce nástrojích a řešeních,“ komentuje Martin Vokřál, jeden z pořadatelů konference E-commerce 4.0, kterou v pražském sídle společnosti Microsoft uspořádala na konci dubna Asociace CTIT.

Trendem, který najde podle odborníků v elektronické komerci v dalších letech uplatnění, je širší zapojení umělé inteligence. „Vývoj těchto technologií se žene kupředu. Dříve nebo později za nás budou hlasoví asistenti běžně nakupovat podle nadiktovaného nákupního seznamu a v domácnostech nebudou výjimkou spotřebiče, které dovedou dle vlastního uvážení samy objednat chybějící zásoby,“ tvrdí předseda technologické platformy CTIT Jiří Fuchs.

Jedním z nástrojů využívajících umělou inteligenci, na jehož vývoji aktuálně pracuje společnost CYRRUS ADVISORY, je takzvaný MTA (zkratka pro Multicriterial Text Analysis) software. Ten analyzuje a zpracovává texty všech veřejně dostupných uživatelských recenzí. V praxi to znamená, že po zadání názvu produktu v aplikaci uživatel dostane shrnutí toho, co by o dané věci potřeboval vědět, aniž by si recenze sám musel vyhledávat a zpracovávat.

„V tuto chvíli nástroj testujeme na recenzích fotoaparátů. Brzy ale uvedeme do chodu MTA pro recenze aut a do budoucna bychom rádi analyzovali poměrně zajímavý segment potravinových doplňků. Nástroj bude atraktivní nejen pro koncového zákazníka, ale zejména pro obchodníky, kterým pomůže se lépe zorientovat v otázkách kvality produktů a poptávky, a usnadní jim tak výběr a nákup zboží pro obchod,“ vysvětluje Jan Přichystal, vedoucí vývoje MTA.

Trendem, jenž v následujících letech v e-commerce najde výraznější uplatnění, je podle odborníků pokročilá analýza textu založená na umělé inteligenci. „Analýza textu představuje nezbytný nástroj při řešení zákaznických požadavků i jejich zpětné vazby. Umožní snadno rozklíčovat podstatu sdělení, ať už se jedná o dotaz na helpdesku, v chatu, nebo reakci na službu v e-mailu,“ popisuje Petr Hamerník ze společnosti Geneea Analytics s tím, že velmi poptávanou je v této oblasti i analýza sentimentu, tedy to, zda má sdělení pozitivní či negativní zabarvení.

Čím dál větší možnosti využití pak podle Petra Hamerníka nabízí i takzvané NLG nástroje (Natural Language Generation). „Ty dokážou ze strukturovaných dat vytvořit ucelený text. Jako příklad lze uvést sportovní články, které stroj generuje z dat o průběhu konkrétních zápasů. V oblasti e-commerce tyto nástroje najdou uplatnění v generování popisů produktů či personalizovaných marketingových sdělení,“ dodává Petr Hamerník.


 
Axis Talk 2021
  

- Inzerce -

GFI Unlimited Secure Email: bezpečná elektronická pošta pro malé a střední firmy

Jsou dvě oblasti, které letos budou pro obchodní kontinuitu malých a středních firem (SMB) kriticky důležité: bezpečnost firemních sítí a elektronické pošty. Podle odhadů společnosti GFI Software více než 50 % loňských útoků směřovalo právě na SMB firmy.

  

- Inzerce -

Rostoucí nároky zákazníků nutně vyžadují změnu přístupu firem

Accenture Interactive přichází s modelem Business of Experience


Pandemie změnila struk­tu­ru všeho, co za­ží­vá­me: jak a co na­ku­pu­je­me, kdy a kde pra­cu­je­me, způsob, jakým ko­mu­ni­ku­je­me i spo­lu­pra­cu­je­me. Vzniká tak po­tře­ba za­mě­řit se na pro­duk­ty, služby, značky a jejich roli v životě zá­kaz­ní­ků i za­měst­nan­ců.

Helios
- inzerce -