- Přehledy IS
- APS (20)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (32)
- CRM (51)
- DMS/ECM - správa dokumentů (20)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (77)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (32)
- Řízení výroby (36)
- WMS (29)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (38)
- Dodavatelé CRM (33)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (70)
- Informační bezpečnost (50)
- IT řešení pro logistiku (45)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)
Tematické sekce
ERP systémy
CRM systémy
Plánování a řízení výroby
AI a Business Intelligence
DMS/ECM - Správa dokumentů
HRM/HCM - Řízení lidských zdrojů
EAM/CMMS - Správa majetku a údržby
Účetní a ekonomické systémy
ITSM (ITIL) - Řízení IT
Cloud a virtualizace IT
IT Security
Logistika, řízení skladů, WMS
IT právo
GIS - geografické informační systémy
Projektové řízení
Trendy ICT
E-commerce B2B/B2C
CAD/CAM/CAE/PLM/3D tiskBranžové sekce
![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
| ||
Partneři webu
T-Mobile zavedl digitalizaci pro vyšší efektivitu
-PR-
T-Mobile Czech Republic musel stále častěji řešit požadavky, kdy s rostoucím počtem zaměstnanců rostou nároky na jejich umístění a přístup k firemním informacím. Mobilní zaměstnanci pracující na různých typech zařízení zvyšovali své požadavky na IT oddělení, aby jim poskytovalo stále lepší služby a přístup k firemní síti. T-Mobile se proto rozhodl implementovat systém VMware Horizon, aby zajistil možnost virtualizace desktopů formou služby dostupné z cloudu. Tím umožnil IT oddělení splnit požadavky uživatelů s použitím jednotné platformy spojující virtuální pracovní stanice.
Výzvy
Hlavní změna se týkala oddělení centrálních služeb koncových uživatelů společnosti T-Mobile, které spravuje celkem 4500 uživatelů, z toho cca 1600 uživatelů se stolními počítači a cca 400 externistů. Při těchto počtech bývá problém se zachováním plné dostupnosti firemní sítě pro všechny zaměstnance. Kapacitní důvody také u některých oddělení vyžadovaly sdílení pracovních míst a PC – práce z domova byla totiž dříve možná jen s firemním počítačem a přes VPN. Hledání větších lokalit, resp. stěhování do větších firemních budov by přitom bylo příliš nákladným a časově náročným řešením.
Radek Hrdina, manažer centrálních služeb koncových uživatelů T-Mobile
Řešení
Cílem zavedení nového systému pro virtualizaci bylo usnadnit správu všech zařízení, urychlit upgrade softwaru a zlepšit dostupnost pro uživatele. Implementace neměla narušit chod procesů a bylo nutné zajistit bezpečnost a ochranu dat společnosti.T-Mobile zvažoval i konkurenční řešení od jiných výrobců. Pro implementaci platformy VMware Horizon se rozhodl především proto, že s produkty VMware měl již dobré zkušenosti při virtualizaci serverů. Používáním produktů stejného výrobce dosahuje synergických efektů, které hodlá ještě navýšit – příkladem je společný monitoring virtuálních desktopů a hardware.
Implementace této platformy umožnila centrální poskytování, správu a zabezpečení virtuálních desktopů a aplikací provozovaných lokálně na různých přístrojích (Mac a PC), a přitom využití ovládacích prvků respektujících firemní pravidla pro bezpečnější provozování modelu BYOD. Zaměstnanci se stali agilnějšími a motivovanějšími, protože mohou pracovat v reálném čase z jakéhokoli zařízení nebo místa bez kompromisu v zabezpečení.
Přínosy
Řešení VMware Horizon umožnilo spustit a spravovat lokální firemní virtuální desktopy se systémem Windows na různých uživatelských zařízeních. „Přechod na VDI nám umožnilo zefektivnění práce zaměstnanců, zkvalitnění a větší operativnost call centra a rychlejší zásah v případě problému s Windows,“ vysvětluje Radek Hrdina.
„Implementace platformy VMware Horizon povede ke zjednodušení správy systémů. Přínos rovněž vidím v možnosti práce z domova, která se stává přístupnou pro všechny zaměstnance,“ uvádí Radek Hrdina. Změna se dotkla zaměstnanců na všech úrovních, protože mohou začít využívat systém BYOD. Externí pracovníci získali spolehlivý a bezpečný přístup ke své pracovní ploše odkudkoli a z jakéhokoli zařízení a v případě call centra vznikla možnost nasazení homeoffice, což do té doby bylo nemyslitelné.
Dalším přínosem bylo vyřešení kapacitních problémů s počtem fyzických pracovních míst v kanceláři a samozřejmě úspora finančních prostředků vynakládaných na instalaci a správu softwaru jednotlivých zařízeních.
V bezpečnostním oddělení umožnilo řešení VMware Horizon použít nákladově efektivní nulové klienty a oddělit virtuální desktop od klienta pomocí snadného blokování USB portů a dalších datových toků do a ze společnosti. Bezpečnostní tým také začal používat řešení pro zajištění externího přístupu k firmě, zejména pro dodavatele.
| Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
| 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
| 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
| 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
| 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
| 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
IT Systems podporuje
Formulář pro přidání akce










