facebook LinkedIN LinkedIN - follow

OR-SYSTEM ve výrobě se stal v SAPELI základem výroby řízené zákazníkem

-PR-
SapeliAkciová společnost SAPELI je největší výrobce dveří a zárubní v České republice. Úspěch staví na inovacích, špičkovém designu, precizní kvalitě, zakázkové výrobě a exportu na náročné trhy Rakouska, Německa, Slovenska, Maďarska a dalších zemí.

Výběr je prakticky neomezený, zákazníkům nabízí statisíce individuálních kombinací materiálu dveří, povrchové úpravy, prosklení či kování. Firma dnes disponuje širokou prodejní sítí SAPELI CENTRUM a SAPELI POINT, 2 výrobními závody a sílou 320 kvalifikovaných pracovníků.

Řízení výrobních linek v SAPELI z konfigurace výrobku zákazníkem

Dodávky širokého sortimentu (s extrémním množstvím kombinací) přes obchodní partnery potřebuje řešit snadnou, přesnou a rychlou obsluhu klientů. Proto byl realizován projekt B2B komunikace s obchodními partnery v rámci jednotného IS a stal se základem současné „zákazníkem řízené výroby“. U partnerů byl implementován tzv. balíček OR-SYSTEMu, s úkolem zajistit konfiguraci zakázek a on-line přenos do centrálního IS OR-SYSTEM v Jihlavě. Záměrem bylo také prohloubení komunikace s partnery.

Implementace OR-SYSTEMu a investice do ICT.

Úspěšná implementace a investice do informačních technologií byly klíčové faktory rozvoje a úspěchu firmy. Hlavním přínosem IT koncepce je vysoká dostupnost a snížení nákladů na provoz s hlavním cílem - umožnit obchodním partnerům tvorbu nabídek „na míru“, dle individuálních představ a požadavků koncových zákazníků. Ing. Lubomír Slabý, finanční ředitel SAPELI: „služba je poskytována obchodním partnerům prostřednictvím Konfigurátoru OR-SYSTEM, s využitím vlastností a kombinací hodnot požadovaného výrobku. Řešení nabízí přímou tvorbu nabídky, včetně aktuální ceny a nejbližšího možného termínu dodání. Jediným kliknutím přenesení odsouhlasené nabídky ze strany zákazníka do plánování výroby v SAPELI.“

Sapeli

B2B a B2C přístup k zákazníkům + automatizace výroby

Obchodník pomocí Konfigurátoru kompletně popíše zakázku, včetně přesné definice požadovaných vlastností výrobků a jejich parametrů. Uživatel je „veden“, má k dispozici povolené kombinace. Konfigurátor vytvoří kompletní technickou přípravu výroby, návrh prodejní ceny a termín nejbližšího možného dodání celé zakázky (dle kapacitní propustnosti výroby). Odsouhlasením nabídky se automaticky generuje výkresová dokumentace a balící předpis výrobku. Systém vypočítá výrobní parametry pro konkrétní technologická zařízení (linky), připraví aktualizované programy pro obrábění konkrétního výrobku a zajistí vystavení případných objednávek pro vykrytí materiálů. Zpracovaný požadavek je zaplánován do výroby, kde je adresně sledován po celou dobu svého výrobního a dodacího cyklu. Pro každou výrobní operaci jsou automatizovaně předány podklady pro nastavení technologického zařízení a následný sběr údajů o skutečném průběhu, vč. archivace naměřených hodnot kontrolovaných parametrů při výrobě a identifikace konkrétní obsluhy. Zakázka se pro expedici balí do více balíků dle předpisu a nedílnou součástí je identifikace výrobků pomocí čárových kódů na každém expedičním balení. Pro snadnou orientaci je partnerům poskytován detailní on-line přehled stavu zakázek. Zásadně byla urychlena doba realizace každé poptávky a současně výrazně minimalizovány chyby. Celý proces je nyní plně automatizován a probíhá v podstatě bez vstupu lidského faktoru.

Nejdůležitější přínosy:

  • zásadní zkrácení doby od nabídky po expedici > 2x zrychlení průchodu každé zakázky
  • minimalizace chyb v dokumentaci a ve výrobě eliminací „lidského faktoru“
  • 100% adresná identifikace každého výrobku, tracebility průběhu výrobou
  • zajištění správného způsobu balení pro každý výrobek a obchodního partnera
  • optimalizace vytížení jednotlivých navazujících výrobních linek. Přes existenci obrovské rozmanitosti výrobků a zakázkové řízení výroby, je možné řídit složení výrobních dávek tak, aby byla výroba optimálně řazena za sebou - výrazná úspora přípravných časů linek a zrychlení průchodu výrobou.
  • centrálně spravovaná data a řízení změn
  • kvalitní analýzy a plánování prodeje, výroby a ekonomiky firmy
  • transparentnost a snížení nákladů