facebook LinkedIN LinkedIN - follow

Nový internetový portál Celní správy

CS294.jpgInternetový portál Celní správy, který pro Generální ředitelství cel ČR vytvořila společnost Unicorn, zahájil svůj provoz. Portál umožňuje Celní správě poskytovat aktuální informace široké veřejnosti a zároveň slouží jako centrální zdroj informací pro více než sedm tisíc vlastních zaměstnanců. Společnost Unicorn projekt portálu Celní správy navrhla, vyvinula a implementovala během necelých dvanácti měsíců. Uvedením systému do ostrého provozu úloha Unicornu neskončila, společnost zajistila také zaškolení uživatelů a bude zajišťovat údržbu systému.

Portál Celní správy se skládá ze dvou částí – veřejné a privátní. Veřejná část je společná pro celou Celní správu a umožňuje přístup široké veřejnosti. Část privátní je rozdělena na weby jednotlivých útvarů, které jsou k dispozici pouze oprávněným uživatelům z řad zaměstnanců Celní správy. Přístup k datům je zajištěn prostřednictvím webového rozhraní s podporou fulltextového vyhledávání. Veškeré informace jsou organizovány podle typu dokumentů. Nedílnou součástí portálu jsou integrované aplikace, které usnadňují uživatelům například práci s datovými soubory, seznamy celních útvarů nebo plánování úkolů a událostí. Řešení je postaveno na platformě Microsoft .NET.

 
  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.

  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.