Aktuality -> Komunikace a sítě - 9. 11. 2018

Množství phishingových útoků ve třetím čtvrtletí stouplo o 27,5 %

Anti-phishingové systémy produktů Kaspersky Lab zastavily ve třetím čtvrtletí více než 137 milionů pokusů o vstup na podvodné internetové stránky. To je více než 27,5% nárůst oproti předchozímu čtvrtletí a téměř dvakrát více než byl celkový počet těchto útoků za celý minulý rok. Největší nápor zaznamenalo finančnictví. Více než třetina všech phishingových útoků byla zacílena na banky, platební systémy a oblast e-commerce. Ve druhém čtvrtletí přitom na tento sektor cílilo 20 % útoků.



Zemí s největším podílem napadených uživatelů byla v předchozím čtvrtletí Guatemala – bezmála 19 % všech internetových uživatelů zde čelilo phishingovým kampaním. Na druhém místě skončila Brazílie s 18,6 % a první trojici uzavřelo Španělsko se 17,5 %. V České republice bylo phishingem napadeno celkem 4,74 % všech internetových uživatelů, v sousedním Slovensku pak 8,14 %.

„V poslední době jsme svědky neustálého nárůstu pokusů o phishingové útoky. Ovlivňuje to hned řada faktorů, jako například schopnost hackerů přicházet se stále novými a lepšími triky a technikami. Dokáží navíc mezi sebou spolupracovat a úspěšná schémata si půjčují, či si je navzájem vylepšují. Ve třetím čtvrtletí jsme zaznamenali trend, kdy útočníci přesměrovávali uživatele na podvodné stránky s transmitery a podvodnými oznámeními. Snažili se ve svůj prospěch využít i například uvedení nového iPhonu na trh, nebo další technologické novinky,“ vysvětluje Naděžda Demidová, bezpečnostní odbornice ze společnosti Kaspersky Lab.

Odborníci společnosti Kaspersky Lab doporučují uživatelům následující opatření, aby se chránili před phishingem:

  • Vždy zkontrolujte adresu odkazu a e-mail odesílatele předtím, než na cokoliv kliknete; nejlepší je na odkaz vůbec neklikat, ale přepsat ho do adresního řádku prohlížeče.
  • Než kliknete na jakýkoliv odkaz, zkontrolujte, zda je zobrazená adresa odkazu stejná jako skutečný hypertextový odkaz (skutečná adresa, na kterou budete přesměrováni). To lze zkontrolovat přejetím kurzoru myši přes odkaz.
  • Používejte pouze zabezpečené připojení a jako minimální prevenci nepoužívejte neznámé nebo veřejné Wi-Fi, které nejsou zabezpečeny heslem. Pro maximální ochranu používejte řešení VPN, která přenášená data šifrují. A nezapomeňte: pokud používáte nezabezpečené připojení, mohou vás kyberzločinci nepozorovaně přesměrovat na phishingové stránky.
  • Při otevření webové stránky zkontrolujte její doménu, která by měla začínat HTTPS. To je obzvlášť důležité, když používáte webové stránky, které obsahují citlivé údaje – například online bankovnictví, e-shopy, e-maily, stránky sociálních sítí apod.
  • Nikdy nesdílejte se třetí stranou citlivé údaje, jako jsou přihlašovací údaje a hesla, údaje o platebních kartách apod. Oficiální společnosti nikdy nebudou žádat o tento typ údajů prostřednictvím e-mailu.
  • Používejte spolehlivá bezpečnostní řešení s technologiemi proti phishingu založenými na behaviorální analýze, jako je Kaspersky Total Security. Ta zaručí včasné odhalení a zablokování spamu a phishingových útoků.

 
  

- PR -

Repasované dárky pod stromeček: Chytré Vánoce bez utrácení

Vánoce se blíží a s nimi i tradiční honba za dárky. Co kdybyste letos vsadili na něco jiného než novou elektroniku? Repasované notebooky, počítače, iPhony nebo iPady můžou být skvělým dárkem, který potěší, nevyprázdní peněženku a je i ekologický. Zjistěte, proč právě repasy patří pod letošní stromeček.

  

- PR -

HANNOVER MESSE 2026 - poslední volné plochy!

Dotace pro české firmy a společná expozice CzechTrade


HANNOVER MESSE je světově nejdůležitější veletrh v rámci zpracovatelského průmyslu, který se již přes 50 let pravidelně na jaře koná v německém Hannoveru. Další ročník proběhne 20.-24. dubna 2026. Jedná se o prvotřídní platformu pro prezentaci novinek z oblasti průmyslové automatizace a IT, energetických a environmentálních technologií, vývoje a výzkumu v rámci oboru strojírenství. Na prezentaci na veletrhu HANNOVER MESSE je možné získat dotaci od agentury CzechTrade, nebo se přímo zapojit do společné expozice českých firem.