- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Lékařům by s administrativou mohla pomáhat umělá inteligence
Společnost CompuGroup Medical (CGM) připravuje k uvedení na našem trhu nové softwarové řešení, které by mělo lékařům usnadnit práci se stále narůstající zdravotnickou administrativou. Využije k tomu analytický software HarveyX z produktového portfolia skupiny Comimpex postavený na platformě umělé inteligence IBM Watson. První komponenty nového řešení s prvky umělé inteligence HarveyX spustí CGM v červenci letošního roku. V současné chvíli jsou oslovováni lékaři pro spolupráci na pilotním projektu.


Stále větší počet povinností v oblasti zdravotnické dokumentace se stává realitou českého zdravotnictví. Lékaři jsou často zahlcováni narůstajícím objemem administrativy. Ta jim bere potřebnou energii a čas, které by mohli věnovat svým pacientům. Proto společnost CGM přichází s řešením, jak lékařům tyto povinnosti zjednodušit, a to pomocí umělé inteligence.
Komunikace a výměna informací o zdravotním stavu pacienta je v současnosti realizována především prostřednictvím dat ve formě psaného textu v elektronické podobě, například se jedná o lékařskou zprávu. Jednotliví účastníci léčebného procesu, jako jsou lékaři, ambulantní specialisté, nemocnice, zdravotní pojišťovny a mnozí další, tak při péči o zdraví pacienta pracují s velkým množstvím dokumentů. Všechny tyto zdravotnické dokumentace musí lékař přečíst, najít v nich podstatné informace o stavu pacienta, přenést je do vlastních záznamů, popřípadě zadat do specializovaných nástrojů pro další použití a také z nich stanovit diagnózu. Umělá inteligence tak může právě tento prvotní proces analýzy textu a přiřazování významu jednotlivým položkám zastat. Software s jejími prvky porozumí psanému textu podobně jako člověk, vybere podstatné údaje pro lékaře, najde mezi nimi souvislosti a z dlouhých textů sestaví strukturovaná data. Pokud má lékař navíc ambulantní zdravotnický software, dokáže umělá inteligence dokonce tyto informace přepsat do záznamů lékaře nebo vložit do správných kolonek ve specializovaných nástrojích pro podporu léčby.
„Nestrukturované textové zápisy v dokumentaci pacientů, jejich duplicity a nutnost ručního vyhledávání informací o zdravotním stavu zdržují práci zdravotníků. Díky využití umělé inteligence bude lékař méně zatěžován povinnou administrativou a tím může více času věnovat péči o zdraví pacienta,“ vysvětluje Vladimír Přikryl, generální ředitel CompuGroup Medical ČR, a doplňuje: „S takto uspořádanými informacemi lze rovněž dále efektivně pracovat a více je vytěžit například v podobě statistik, reportů či při přípravě zúčtovací zprávy pro pojišťovny, jelikož umělá inteligence nahraje do zdravotnického softwaru i data, která má lékař čas pouze přečíst a dál s nimi nepracuje.“
![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Formulář pro přidání akce
15.5. | Konference SCADA Security |
22.5. | Akce pro automobilové dodavatele "3DEXPERIENCE... |
12.6. | Konference ABIA CZ 2025: setkání zákazníků a partnerů... |
29.9. | The Massive IoT Conference |