facebook
Tematické sekce
 
Branžové sekce
Přehledy
 
Tematické seriály
Nové!

GDPR

General Data Protection Regulation zásadně mění zpracování osobních údajů a zavádí nové povinnosti...

články >>

 
Nové!

Jak uřídit IT projekt a nezbláznit se

Užitečné tipy a nástroje pro řešení problémů řízení inovací a vývoje produktů...

články >>

 
Nové!

Industry 4.0

Průmysl 4.0

Jaký vliv bude mít čtvrtá průmyslová revoluce na výrobu a výrobní firmy?

články >>

 

Komplexní svět eIDAS

O nařízení eIDAS již bylo mnoho řečeno i napsáno. A proto jediné, o čem...

články >>

 

Trendy v CRM

Systémy pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) prochází v posledních letech výraznou změnou. Zatímco dříve...

články >>

 

Příručka úspěšného IT manažera

Dnes je řada IT manažerů opomíjena. Úspěšní bývají brouci Pytlíci a Ferdové...

články >>

 

Pokročilá analýza provozu datových sítí

V tomto čtyřdílném seriálu vás seznámíme s různými metodami a přístupy...

1. až 4. díl >>

 

Cesta k efektivnímu identity managementu

Správa identit a přístupů (IAM) je klíčová oblast pro zaručení bezpečnosti...

1. až 9. díl >>

Aktuality -> Analýzy - 9. 11. 2017 10:14

Gartner tvrdí, že digitální transformace už zasáhla všechna odvětví

GartnerDigitalizace narušuje obchodní modely prakticky ve všech odvětvích. Podle analytiků Gartner představuje pomyslný bod zlomu 20procentní podíl digitálních obratů – pokud je dosažen, digitální transformaci daného odvětví již nelze zastavit. Tento proces v minulosti proběhl v oblastech, jako je prodej knih, aktuálně se týká oblečení a v dohledné době změní i tradiční maloobchodní prodej potravin.



„Narušení obchodních modelů pomáhá obsloužit doposud opomíjenou poptávku. Umožňuje nacházet přebytečné kapacity v dodavatelských řetězcích, pracovat s novými platformami pro tvorbu povědomí a marketing a také využívat nové distribuční kanály,“ říká Sondergaard. „Digitalizace také odhaluje slabá místa tradičních hráčů,“ prohlásil na konferenci Gartner Symposium/ITxpo Peter Sondergaard, globální ředitel výzkumu společnosti Gartner a zdůraznil důležitost tzv. digitálních KPI.

„Digitální klíčové výkonnostní indikátory (KPI) budou kompasem podniku. Musí se ovšem jednat o prediktivní a nikoliv zpětné ukazatele,“ vysvětluje Sondergaard.

Data Gartner ukazují, že dvě třetiny byznys lídrů jsou přesvědčeny, že jejich organizace musí dosáhnout v digitalizaci dostatečného tempa, aby si udržela konkurenceschopnost. „Díky tomu se do středu pozornosti dostávají CIO a ředitelé IT. Hrají totiž v digitální transformaci významnou roli,“ říká Sondergaard.

V rámci podniku se role CIO vůči kolegům a partnerům může lišit. Podle analytiků existují tři základní situační role: IT partner, stavitel a pionýr.

  • CIO – IT partner funguje převážně transakčním stylem – zaměřuje se na řízení služeb, jádro IT, poměr cena/hodnota a připravuje podnik na digitální témata.
  • CIO – digitální stavitel navrhuje a podporuje nové produkty či služby a spolupracuje s ostatními napříč organizaci.
  • CIO – digitální pionýr se chová jako podnikatel – hledá nové technologie, které by bylo možné využít, nové obchodní modely a nové zdroje příjmů s cílem rozvíjet a škálovat digitální přidanou hodnotu.

K úspěchu jsou proto třeba kvalitní lidé. Analytici Gartner očekávají, že od roku 2018 budou mezi nejžádanější nedostatkové specializace patřit:

  • Umělá inteligence (AI)
  • Digitální bezpečnost
  • Internet věcí

„Jsme přesvědčeni, že zejména AI bude klíčová pro vyřešení problémů v oblasti IT bezpečnosti i IoT,“ říká k tomu Sondergaard. „Prioritou organizací by proto měly být investice do AI a především do lídrů, kteří se v této oblasti orientují.“


 
General registry - dobrá doména
  

- Inzerce -

Je jeden více, nebo méně než tři?

VeraMožná se vám zdá, že je to zvláštní otázka. Pokud mluvíme o početních operacích na množině reálných čísel, je odpověď jasná. Pokud ovšem přeneseme problém do praktického života úřadu, už to nebude tak jednoduché. Ke své činnosti využívají městské a obecní úřady informační systémy. Někde mají jeden, někde dva, tři nebo i více.