facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> IT Projekty - 14. 1. 2021 - Ing. Lukáš Grásgruber

Erste Group připravuje nový design svých poboček pomocí virtuální reality

Erste GroupBankovní skupina Erste Group Bank AG si nechala ve virtuální realitě nadesignovat několik bankovních poboček pro pět evropských trhů, na kterých působí. Využila přitom služeb pražského centra virtuální reality Virtuplex, které dokáže převést 3D model navržené pobočky do virtuální reality v poměru 1:1 a eliminovat tak množství chyb, které by mohly při následné stavbě nastat. Rozmístění nábytku, volba barev i materiálů a druhu osvětlení totiž hrají důležitou roli při rozhodování zákazníka v jakémkoli prostoru. Virtuální realita umožňuje tyto detaily vyladit ještě před tím, než nový prostor reálně vznikne.



K využití virtuální reality se Erste Group rozhodla i na základě pozitivních zkušeností své dceřiné společnosti České spořitelny, která už s Virtuplexem spolupracuje při vývoji a rekonstrukci svých poboček.

Pro Erste Group nadesignoval Virtuplex bankovní pobočky ve virtuální realitě pro Českou republiku, Slovensko, Maďarsko, Rumunsko a Srbsko. Součástí spolupráce bylo také sestavení knihovny různých prvků, které mohou být použity v budoucnu při vytváření dalších poboček. „Skupina Erste byla jedním z našich prvních zákazníků a v rámci jejich projektů jsme se i my učili posouvat možnosti naší technologie. V tomto případě nešlo jen o design a dispozici nové pobočky, ale od začátku jsme společně pracovali na testování úplně nového přístupu k zákazníkům,“ říká spoluzakladatel Virtuplexu Pavel Novák.

Pěti pobočkami Erste Group Bank AG se tak potenciální zákazníci prošli ještě před tím, než reálně stály. Ve virtuální realitě hodnotili jejich design, uživatelskou cestu a přinášeli podněty ke zlepšení tak, aby po realizaci poboček ideálně nemuselo dojít k žádným následným úpravám. Výzkum se zákazníky probíhal pod vedením agentury Ipsos.

„Největší přidanou hodnotou je možnost vybudovat pobočku ve virtuální realitě velmi rychle, zeptat se na názor reálných bankovních klientů a okamžitě zapracovat jejich požadavky. Tento proces spoluutváření a testování s našimi klienty by byl ve fyzickém prostředí extrémně zdlouhavý a nákladný. Využitím virtuální reality, jsme schopni vylepšit s klienty pobočku k jejich spokojenosti během několika dní,“ říká Iva Jarešová ze společnosti Erste Group Bank AG.


 
  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.

  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.