facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> IT Projekty - 2. 5. 2018

ČSOB přejde od roku 2019 na digitální bankovnictví

Skupina ČSOB bude od roku 2019 uzavírat s klienty smlouvy v digitální podobě. Nyní v tzv. bezpapírovém režimu funguje v případě retailových zákazníků celá pobočková síť ČSOB a Poštovní spořitelny a v pilotním provozu je firemní bankovnictví. Používání digitalizovaných místo papírových dokumentů bude ročně představovat úsporu v řádu desítek milionů korun.



V digitalizované formě se každý měsíc zpracovává přibližně 300 tisíc dokumentů. Trend digitalizace umožňuje obsluhovat klienty i mimo pobočky banky. Bankéři tak mohou vybrané produkty a služby klientovi poskytnout na osobní schůzce například v jeho firmě nebo v domácnosti.

ČSOB se začala věnovat digitalizaci smluv v roce 2014. Novinka se u klientů osvědčila a její využívání postupně rostlo. Celý proces je velmi jednoduchý. Klientský pracovník připraví potřebné dokumenty u sebe na počítači a zákazník se s nimi seznámí na tabletu, na kterém pak smlouvu rovnou podepíše speciální tužkou. Podpis je zašifrován a automaticky se stává nedílnou součástí dokumentu. Podepsané dokumenty mají klienti ve svém elektronickém bankovnictví a stejně tak banka má všechny dokumenty v digitální podobě a kdykoli dostupné.

Na všech pobočkách skupiny ČSOB byly díky zavedení digitalizace zrušeny doposud nezbytné prostory pro skladování papírové dokumentace. Ta byla přemístěna do centrálního skladu, kde je shromážděno celkem 2 580 tun papíru. Tento objem se bude postupně zmenšovat díky uplynutí příslušné zákonné doby archivace.


 
  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.

  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.