facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> IT Projekty - 2. 5. 2018

ČSOB přejde od roku 2019 na digitální bankovnictví

Skupina ČSOB bude od roku 2019 uzavírat s klienty smlouvy v digitální podobě. Nyní v tzv. bezpapírovém režimu funguje v případě retailových zákazníků celá pobočková síť ČSOB a Poštovní spořitelny a v pilotním provozu je firemní bankovnictví. Používání digitalizovaných místo papírových dokumentů bude ročně představovat úsporu v řádu desítek milionů korun.



V digitalizované formě se každý měsíc zpracovává přibližně 300 tisíc dokumentů. Trend digitalizace umožňuje obsluhovat klienty i mimo pobočky banky. Bankéři tak mohou vybrané produkty a služby klientovi poskytnout na osobní schůzce například v jeho firmě nebo v domácnosti.

ČSOB se začala věnovat digitalizaci smluv v roce 2014. Novinka se u klientů osvědčila a její využívání postupně rostlo. Celý proces je velmi jednoduchý. Klientský pracovník připraví potřebné dokumenty u sebe na počítači a zákazník se s nimi seznámí na tabletu, na kterém pak smlouvu rovnou podepíše speciální tužkou. Podpis je zašifrován a automaticky se stává nedílnou součástí dokumentu. Podepsané dokumenty mají klienti ve svém elektronickém bankovnictví a stejně tak banka má všechny dokumenty v digitální podobě a kdykoli dostupné.

Na všech pobočkách skupiny ČSOB byly díky zavedení digitalizace zrušeny doposud nezbytné prostory pro skladování papírové dokumentace. Ta byla přemístěna do centrálního skladu, kde je shromážděno celkem 2 580 tun papíru. Tento objem se bude postupně zmenšovat díky uplynutí příslušné zákonné doby archivace.


 
  

- PR -

iQsub Technologies díky Odoo zefektivnilo výrobu a řízení firmy

Česká společnost iQsub Technologies se specializuje na vývoj a výrobu špičkového potápěčského vybavení, včetně dýchacích přístrojů a odolných pouzder pro kamery GoPro do extrémních podmínek. Se zákazníky po celém světě a nejvyššími požadavky na kvalitu a spolehlivost potřebovala moderní a efektivní řízení svých firemních procesů.

  

- PR -

Jak zajistit vzornou docházku u zaměstnanců v terénu?

Díky digitalizované evidenci do­cház­ky, která snižuje admi­ni­stra­tiv­ní zátěž personalistů a eliminuje nepoctivé praktiky zaměstnanců, můžete ušetřit až statisíce korun ročně. Pozdní příchody, dřívější odchody, půjčování kartiček nebo čipů, falešné přesčasy nebo evidence příchodu či odchodu na nesprávném místě — to vše se negativně projeví na výši vašich mzdových nákladů.