Aktuality -> Komunikace a sítě - 27. 3. 2023 - Ing. Lukáš Grásgruber

Chyby v zabezpečení umožňovaly podvádět na populární šachové platformě

Společnost Check Point oznámila, že objevila několik zranitelností v největší světové šachové platformě Chess.com, kterou používá téměř 100 milionů hráčů z celého světa a kde výhra v turnaji může dosáhnout až 1 milionu dolarů. Zranitelnosti mohli útočníci použít k podvádění v šachových partiích a k řešení šachových úloh, aniž by je hráli.



Velká debata o možných podvodech na Chess.com se rozpoutala v roce 2022, kdy se Magnus Carlsen (norský mistr světa) rozhodl odstoupit z turnaje, protože se domníval, že Hans Niemann (americký velmistr) podvádí. Platforma Chess.com použila software pro detekci podvodů a odhalila podezřelou hru a poté uvedla: „Niemann pravděpodobně podváděl ve více než 100 online šachových partiích... Je nejrychleji rostoucím špičkovým hráčem klasického OTB šachu v novodobé historii.“

Niemann byl vyloučen z platformy Chess.com a z turnaje Global Chess Championship den poté, co porazil Magnuse Carlsena. Niemann přiznal, že v roce 2020 v šachových partiích na populárním webu podváděl.

Check Point se rozhodla otestovat populární šachovou online platformu a ověřit, zda je možné v partiích podvádět zneužitím nějaké bezpečnostní chyby. Výzkumný tým poté zjistil, že lze vyhrát snížením soupeřova času, aniž by si soupeř všiml, co se vlastně stalo. „Stačilo, aby útočník zahájil šachovou partii s někým, koho si přidal do seznamu přátel před hrou nebo v jejím průběhu. Přidáním hráče do seznamu přátel se otevře možnost přidat soupeři 15 sekund navíc. Ale zneužitím zranitelnosti v této funkci bylo možné soupeřovi hodiny také vynulovat a vyhrát partii, aniž by to soupeř zjistil,“ říká Peter Kovalčík, regionální ředitel společnosti Check Point Software Technologies.

Zároveň bylo možné úspěšně získat šachové tahy potřebné k řešení online úloh, a zlepšovat si tak hodnocení. „Stačilo zachytit komunikaci mezi hráčem a serverem Chess.com. Server totiž omylem odesílal správné řešení úloh. Zneužít tuto zranitelnost a podvádět bylo možné i na soutěžích, kde vítěz získává finanční odměnu. Navíc bylo možné upravit čas, který byl potřebný k vyřešení úlohy,“ dodává Peter Kovalčík.

Check Point o zranitelnostech odpovědně informoval společnost Chess.com, která následně vydala opravu.

Více informací najdete v analýze výzkumného týmu Check Point Research: https://research.checkpoint.com/2023/checkmate/


 
  

- PR -

AI jako motor výroby a datové inteligence

ITS_6Jak jste si jistě všimli, aktuální vydání IT Systems je první, které má nové logo. Po dlouhé době jsme se rozhodli oživit nejen logo časopisu, ale také navazujících online médií. Právě výraznější provázání loga časopisu IT Systems, webu SystemOnLine a newsletteru SystemNEWS bylo hlavním cílem modernizace, ke které jsme přistoupili teprve podruhé v téměř třicetileté historii našeho časopisu.

  

- PR -

Budou váš kamerový systém řídit AI agenti?

5 trendů roku 2025 od video specialisty Milestone Systems


XProtectLetošní rok přináší zásadní proměny v oblasti videodohledových systémů. Podle Rahula Yadava, technologického ředitele společnosti Milestone Systems, se do popředí dostávají samostatně jednající AI agenti, akční inteligence a inteligentní video management systémy. Co tyto posuny znamenají pro integrátory, resellery i provozní týmy? Přinášíme pět klíčových trendů, které budou podle Milestone formovat bezpečnostní technologii v nadcházejících měsících.