Aktuality -> Analýzy - 5. 11. 2012

České firmy za antiviry ročně utratí v průměru 40 tisíc korun

Jaká bezpečnostní řešení používají firmy působící v České republice a kolik za ně ročně utratí? Na to se zaměřil výzkum agentury Ipsos ze září roku 2012, provedený na vzorku více 1100 českých IT manažerů, kteří rozhodují o nákupu softwaru. Podle nich se průměrná částka, kterou ročně firmy investují do bezpečnostního softwaru, pohybuje v České republice okolo 40 000 Kč. Rozpočet roste v závislosti na počtu koncových stanic, přičemž firmy se zahraničním vlastníkem investují do ochrany výrazně více peněz. Z výsledků výzkumu totiž vyplývá, že firma s českým kapitálem utratí ročně za bezpečnostní software 30 000 Kč, zatímco u českých poboček zahraničních firem je to zhruba 60 000 Kč, tedy dvojnásobek.



Organizace s 5 až 25 počítači nejčastěji vydají za antiviry částku 10 tisíc korun, u firem s 200 až 500 stanicemi je to 100 tisíc korun a společnosti vlastnící více než 500 PC utratí za antivirový software průměrně půl milionu korun ročně.

 

Výzkum agentury Ipsos také mapoval podíl jednotlivých producentů antivirového softwaru na českém firemním trhu. Největší část z oslovených společností, konkrétně 43 %, se hlásí k užívání produktů společnosti ESET. Druhé nejvyšší zastoupení v českých firmách má AVG s 31% podílem, následují Symantec (13 %), který má relativně silnou pozici ve velkých korporacích se zahraniční účastí, Microsoft SE (10 %), Avast (9 %) a McAffee (7 %).

 

Pokud se podíváme na zastoupení na trhu podle celkového počtu koncových stanic, výsledky vypadají poněkud odlišně. 30 % počítačů v českých firmách je zabezpečeno softwarem od ESETu, přičemž za tento podíl vděčí výrobce rovnoměrné distribuci programů do větších i menších firem. Druhý Symantec fakticky obsluhuje 19 % počítačů ve společnostech působících v ČR. AVG se umístilo na třetí příčce s 15 % PC, v těsném závěsu následuje McAffee (14 %), a to zejména díky oblibě ve velkých podnicích.


 
  

- PR -

AI jako motor výroby a datové inteligence

ITS_6Jak jste si jistě všimli, aktuální vydání IT Systems je první, které má nové logo. Po dlouhé době jsme se rozhodli oživit nejen logo časopisu, ale také navazujících online médií. Právě výraznější provázání loga časopisu IT Systems, webu SystemOnLine a newsletteru SystemNEWS bylo hlavním cílem modernizace, ke které jsme přistoupili teprve podruhé v téměř třicetileté historii našeho časopisu.

  

- PR -

Budou váš kamerový systém řídit AI agenti?

5 trendů roku 2025 od video specialisty Milestone Systems


XProtectLetošní rok přináší zásadní proměny v oblasti videodohledových systémů. Podle Rahula Yadava, technologického ředitele společnosti Milestone Systems, se do popředí dostávají samostatně jednající AI agenti, akční inteligence a inteligentní video management systémy. Co tyto posuny znamenají pro integrátory, resellery i provozní týmy? Přinášíme pět klíčových trendů, které budou podle Milestone formovat bezpečnostní technologii v nadcházejících měsících.