Aktuality -> Analýzy - 1. 3. 2024 - Ing. Lukáš Grásgruber

České firmy tápou v otázce udržitelnosti provozu v kancelářích

Z průzkumu společnosti Canon na reprezentativním vzorku českých firem vyplynulo, že pro drtivou většinu českých firem je udržitelnost kancelářského pro­vozu důležitým tématem. Jenže dost tápou v tom, co si vlastně mají pod pojmem udržitelnost představit – někdo v něm vidí třídění odpadu, někdo digitali­za­ci, a třeba cirkulární ekonomika zatím zůstává na okraji zájmu. Některé představy o udržitelnosti jsou vysloveně bizarní.



Téměř 80 % oslovených firem uvedlo, že téma udržitelnosti provozu v kancelářích seriózně řeší, pro 35 % je to dokonce zásadní téma, za průměrně důležité je považuje 18 % firem.

Je pro vaši firmu udržitelnost důležitá?

Dvě třetiny respondentů si ovšem pod slovem „udržitelnost“ jako první představí recyklaci, odpovědnou výrobu a spotřebu nebo etický provoz jako např. rovné příležitosti na pracovišti. Na opačném konci je využívání energie z obnovitelných zdrojů (10 %) a řízené snižování emisí (6 %). Úplně nejhůř dopadla cirkulární ekonomika. Tu si s udržitelností spojí pouhá 3 % oslovených. Cesta prodlužování životnosti výrobků, v tomto případě třeba kancelářských zařízení, přitom může k šetření přírodních zdrojů a tím i udržitelnému provozu kanceláře výrazně přispět.

Co pro vás znamená udržitelnost?

„Obecně lze říct, že udržitelnost je v českých firmách asociována hlavně se společensky odpovědným chováním. Ekonomicky nároč­něj­ší možnosti byly označeny výrazně méně často. Malé povědomí o možnostech cirkulární ekonomiky nás velmi nemile překvapilo,“ komentuje výsledky průzkumu Eva Kučmášová, ředitelka korporátní a marketingové komunikace Canonu ve střední Evropě.

Co se týče konkrétních nástrojů udržitelnosti, na prvním místě zmí­ni­ly české firmy právě důsledné třídění odpadu (96 % oslovených), v těsném závěsu je digitalizace (93 %). Vysoko se umístilo i využí­vá­ní úsporných kancelářských zařízení (86 %) nebo recyklovaného spotřebního materiálu, jako je papír nebo tonerové kazety (také 86 %).

Pouze jednotky respondentů uvedly mezi nástroji k zajištění udrži­tel­nos­ti provozu v kancelářích také řízené šetření s tiskem, delší užívání produktů, efektivní nákupy nebo centralizaci firemního tisku.

Zdroj: Canon


 
  

- PR -

Digitální služby veřejné správy:

Jednotný design pro snazší orientaci občanů


V dnešní digitální době jsou portály občana klíčovým nástrojem pro jednoduchou a bezpečnou komunikaci s úřady. Jedním z nejpoužívanějších mezi českými organizacemi je Portál občana od společnosti Gordic, který je od počátku vyvíjen v souladu se standardy digitálních služeb české veřejné správy. Nyní se Portál občana přizpůsobuje nejnovější verzi design systému gov.cz, čímž se jeho prostředí ještě více sjednocuje s centrálními portály a weby ministerstev. Občanům tak nabízí větší komfort a srozumitelnost při každodenním využívání.

  

- PR -

Phoenix a BENU lékárny sjednotily komunikaci s více než 430 pobočkami díky ALVAO

Společnost PHOENIX lékárenský velkoobchod, s.r.o., provozující síť lékáren BENU, potřebovala zjednodušit a sjednotit komunikaci mezi centrálou a lékárnami. Implementací ALVAO Service Desk a Asset Management získala přehledné řešení pro správu požadavků i majetku, které přineslo rychlejší komunikaci, vyšší efektivitu a lepší podporu napříč celou organizací.