- Přehledy IS
- APS (20)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (32)
- CRM (51)
- DMS/ECM - správa dokumentů (20)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (77)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (32)
- Řízení výroby (36)
- WMS (29)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (38)
- Dodavatelé CRM (33)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (70)
- Informační bezpečnost (50)
- IT řešení pro logistiku (45)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)
ERP systémy
CRM systémy
Plánování a řízení výroby
AI a Business Intelligence
DMS/ECM - Správa dokumentů
HRM/HCM - Řízení lidských zdrojů
EAM/CMMS - Správa majetku a údržby
Účetní a ekonomické systémy
ITSM (ITIL) - Řízení IT
Cloud a virtualizace IT
IT Security
Logistika, řízení skladů, WMS
IT právo
GIS - geografické informační systémy
Projektové řízení
Trendy ICT
E-commerce B2B/B2C
CAD/CAM/CAE/PLM/3D tisk![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
| ||
Atlassian ukončil podporu serverových produktů
V polovině února skončila veškerá podpora Atlassian Serveru. K ní se postupně schylovalo poslední tři roky a znamená proměnu nástrojů Atlassian na primárně cloudová řešení. Pro společnosti, které stále fungují na Atlassian Serveru, to znamená, že přicházejí o veškerou technickou podporu, bezpečnostní updaty a opravy chyb serverových produktů a aplikací. Společnost Atlassian proto nedoporučuje na Serveru zůstávat.

Setrvání na nepodporovaných serverových platformách může být velmi riskantní volba. Mezi největší rizika patří:
- Bezpečnostní trhliny a zranitelnost: S každým dnem bez podpory budou citlivá obchodní data stále zranitelnější vůči bezpečnostním hrozbám. S tím souvisí i ohrožení důvěry klientů a potenciální ztráta reputace.
- Žádné nové funkce: Atlassian jasně deklaroval, že chce inovovat primárně cloudová řešení. Do této oblasti investuje většinu svých peněz a kapacit. Firmy, které zůstanou na serveru, přijdou o veškerý pokrok a případnou konkurenční výhodu.
- Problémy s compliance: Ve vysoce regulovaných odvětvích je nezbytné, aby veškeré IT systémy byly v souladu s předpisy. Často vyžadují nejnovější aktualizace zabezpečení. Ty se ale pro Atlassian Server od poloviny února 2024 nevydávají.
- Provozní neefektivita: Postupem času mohou být serverová řešení natolik zastaralá, že je nebude možné nadále efektivně využívat a dosahovat stanovených cílů. To povede jen ke zbytečným komplikacím a prostojům.
„Pro uživatele a správce již nejsou k dispozici žádné nové funkce, vylepšení ani bezpečnostní aktualizace a záplaty. Pro firmu, která chce zůstat z pohledu IT prostředí relevantní, je přechod ze serveru na cloud nejen příležitostí, ale i strategickou nutností,“ říká Petr Marcin, Atlassian sales director ve společnosti MoroSystems Orchestra a dodává: „Přechod do Atlassian Cloudu není něco, čeho by se firmy měly bát. Zároveň ale už nezbývá mnoho času, aby do cloudového prostředí přešly.“
Ve firmách stále panují zbytečné obavy z přechodu na Atlassian Cloud. Podle Petra Marcina se nejčastěji setkává s následujícími mýty:
- Zabezpečení dat a soukromí: Atlassian Cloud dodržuje přísné bezpečnostní standardy a nabízí spolehlivou ochranu dat a soukromí.

- Přizpůsobení a integrace: Firmy se nemusejí bát, že přijdou o své customizace. Atlassian Cloud je flexibilní platforma s obrovským množstvím integračních možností, které umožňují přizpůsobit prostředí a finální řešení vašim jedinečným potřebám.
- Odstávky a ztráta dat: Migrace do Atlassian Cloudu jsou navrženy tak, aby minimalizovaly prostoje a zajistily integritu dat. A to od analýzy přes testovací migraci až po finální spuštění nástrojů a aplikací v cloudovém prostředí.
- Je to drahé: Vnímat Atlassian Cloud jako dražší alternativu může být krátkozraký přístup. Ačkoli se počáteční investice můžou zdát vyšší, dlouhodobé výhody plynoucí ze snížení nákladů za údržbu a infrastrukturu naopak peníze ušetří.
| Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
| 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
| 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
| 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
| 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
| 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Formulář pro přidání akce










