- Přehledy IS
- APS (20)
- BPM - procesní řízení (20)
- Cloud computing (IaaS) (7)
- Cloud computing (SaaS) (24)
- CRM (46)
- DMS/ECM - správa dokumentů (17)
- EAM (14)
- Ekonomické systémy (66)
- ERP (78)
- HRM (25)
- ITSM (5)
- MES (28)
- Řízení výroby (36)
- WMS (21)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (23)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM ... (34)
- Dodavatelé CRM (33)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (69)
- Informační bezpečnost (33)
- IT řešení pro logistiku (46)
- IT řešení pro stavebnictví (23)
Tematické sekce

















Branžové sekce
Partneři webu
Aktuality -> Podnikové aplikace a služby - 4. 4. 2013
Česká pošta spouští systém i-zakázky
podnikatelům usnadní přístup k veřejným zakázkám


„Naším cílem je vnést světlo do složitého systému zadávání veřejných zakázek a zpřístupnit je každému,“ uvedl ředitel ICT České pošty Tomáš Ječný. Každý podnikatel nebo živnostník získá za měsíční poplatek 199 korun přístup k nejnovějším výběrovým řízením podle oboru činnosti, regionu a dalších kritérií.
„Dnes máme systém, který sbírá informace z tisíců různých zdrojů – státní instituce, ministerstva, kraje, města, obce, ale také poptávky lokálních zadavatelů. Sledujeme více než 120 oborů. Samozřejmě informujeme o obřích tendrech, ale umíme vyhledat také tisíce malých zakázek. Jejich průměrná hodnota je osmdesát tisíc korun, proto je služba určená zejména malým a středním podnikatelům,“ dodal Ječný.
„Za i-zakázkami stojí sofistikovaný systém pro vyhledávání a agregaci dat. Největší výzvou byla v tomto projektu schopnost zpracovat velké množství strukturovaných, a především nestrukturovaných dat a přiřazovat je výsledkům nejen na základě klíčových slov,“ uvedl ředitel pro strategický rozvoj společnosti Corpus Solutions Martin Pavlica.
Projekt připravovaný více než rok by měl být spuštěn 15. dubna v off-line verzi. Zákazníci budou moci podávat žádosti o informace například na pobočkách České pošty nebo skrze systém datových schránek. Odpovědi s výpisem dostupných výběrových řízení jim pak budou chodit buďto e-mailem nebo v papírové podobě, a to do dvou dnů od podání. On-line portál bude spuštěn 15. června.
Na i-zakázky chce Pošta v blízké době navázat dalšími službami. Již v květnu představí systém i-předpisy, který by měl podnikatelům a veřejnosti poskytovat právní servis a usnadnit jim orientaci v legislativě a nejnovějších předpisech.
Služba i-zakázky bude k dispozici na adrese www.i-verejnezakazky.cz.
foto (zleva): Tomáš Ječný, Martin Pavlica; archiv ČP
Časopis IT Systems / Odborná příloha
Kalendář akcí
![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
IT Systems podporuje
21.2. | CIO Agenda 2023 |
22.2. | Kontejnery v praxi 2023 |
21.3. | IT Security Workshop 2023 |
25.4. | Konference ALVAO Inspiration Day |
16.5. | Trends in Automotive Logistics |
23.5. | Cloud Computing Conference 2023 |
Formulář pro přidání akce
Další vybrané akce