Nový cenový model XenServeru

Citrix Systems oznámil všeobecnou dostupnost řešení Citrix XenServer 4.1. Jedná se o první verzi této produktové řady od konce roku 2007, kdy Citrix dokončil akvizici firmy XenSource. Současně Citrix představil nový cenový model, který dovoluje zákazníkům provozovat na jednom serveru neomezený počet virtuálních strojů za jednotnou cenu. Většina současných řešení pro virtualizaci serverů si účtuje navýšení licenčních poplatků podle počtu patic pro procesory v každém serveru. Tento cenový model nejen významně zvyšuje celkové náklady na virtualizaci, ale je také složitější pro zákazníky, kteří musí neustále sledovat počet patic CPU (Central Processing Unit; procesor) u všech serverů instalovaných v datovém centru, aby zajistili splnění licenčních podmínek.



S novou verzí 4.1 řešení XenServer Citrix odstranil tuto překážku nabídkou jednoduchého licenčního modelu vázaného na samotný server, který platí pro celou řadu produktů XenServer. Díky tomu mohou zákazníci nyní provozovat na jednom fyzickém serveru neomezený počet virtuálních strojů nebo hostitelských operačních systémů za jednotnou cenu bez ohledu na to, zda má jednu, dvě nebo čtyři patice pro CPU. Nový způsob stanovení cen platí pro Standard, Enterprise a Platinum edice řešení Citrix XenServer. Pro neomezené použití na jednom serveru je k dispozici také bezplatná Express edice XenServeru.

 

Citrus také nedávno oznámil nové strategické OEM dohody se společnostmi Dell, HP, Lenovo a NEC, podle kterých je nyní XenServer dodáván již předinstalovaný na více než 50 procentech všech celosvětově prodaných 64bitových x86 serverů. Citrix nyní také ohlásil partnerství s předními výrobci zařízení pro ukládání dat, například společností NetApp, které zákazníkům umožní řídit prostředí virtualizovaných serverů a úložišť dat jednodušším a jednotnějším způsobem.


 
  

- PR -

Lék na konkurenceschopnost při prodeji na internetu

Výběr a nákup zboží na internetu je dnes zcela běžnou záležitostí. V Evropě touto cestou nakupuje většina zákazníků, a proto se obchodníci snaží, aby bylo vše jednodušší, přehlednější a pokud možno na míru každému zákazníkovi. Nabízení zboží statickým obrázkem s krátkým popisem už nestačí – lidé chtějí vidět výrobky co nejrealističtěji, otáčet je, zkoušet barvy, případně umisťovat vybraný artikl do prostoru a mít z nákupu dobrý pocit.

  

- PR -

DORA a NIS2: Digitální odolnost dodavatelského řetězce

Současná společnost je bezprecedentně závislá na digitálních technologiích. Tato závislost, a s ní spojená systémová propojenost mezi subjekty v kritických sektorech, tvoří nové zranitelné místo celého evropského digitálního ekosystému. Evropská unie na tuto výzvu reaguje sérií opatření, z nichž nejdůležitější jsou nařízení DORA  a směrnice NIS2. Tyto regulace nepředstavují pouhé kosmetické úpravy pravidel, ale zavádí povinnost digitální odolnosti a posouvají kybernetickou bezpečnost z IT oddělení na úroveň strategického řízení.