facebook LinkedIN LinkedIN - follow

20 miliónů kopií Visty za první měsíc prodeje

MS_Gartner713.jpgSpolečnost Microsoft oznámila, že v únoru prodala 20 miliónů zákaznických kopií nového operačního systému Windows Vista. Bill Mannion (vlevo), ředitel produkčního marketingu, tvrdí, že start je lepší než firma očekávala. Při spuštění prodeje Windows XP v roce 2001 Microsoft zaznamenal během prvních dvou měsíců prodej 17 miliónů kopií. Analytici však tvrdí, že počet prodaných počítačů v roce 2002 na celém světě dosáhl 51 miliónů kusů, zatímco v tomto roce by si mělo podle předpovědí koupit nový počítač až 96 miliónů zákazníků. Viceprezident výzkumné technologické skupiny Gartner Michael Silver (vpravo) tvrdí, že vzhledem na téměř dvojnásobný nárůst trhu s osobními počítači, mohl být prodej nové Visty vyšší.

Microsoft nezveřejnil počet prodaných kopií v maloobchodu a množství prodaného operačního systému počítačovým výrobcům. V minulých letech až 80 % z celkových tržeb Microsoftu pocházelo právě z prodeje systémů výrobcům počítačů. Mnozí výrobci od konce října při prodeji počítačů přikládali kupóny na bezplatnou nebo levnou aktualizaci staršího operačního systému Windows XP na nový Windows Vista. Čísla, která zveřejnil Microsoft, obsahují i tyto slíbené aktualizace. Silver tvrdí, že vzhledem na tyto nahromaděné objednávky nejsou čísla prodeje až tak skvělé.

 
  

- PR -

Modernizace IS je příležitost přehodnotit způsob práce

IT Systems 4/2025V aktuálním vydání IT Systems bych chtěl upozornit především na přílohu věnovanou kybernetické bezpečnosti. Jde o problematiku, které se věnujeme prakticky v každém vydání. Neustále se totiž vyvíjí a rozšiřuje. Tematická příloha Cyber Security je příležitostí podívat se podrobněji, jakým kybernetickým hrozbám dnes musíme čelit a jak se před nimi můžeme chránit. Kromě kybernetické bezpečnosti jsme se zaměřili také na digitalizaci průmyslu.

  

- PR -

Transformace bankovnictví a pojišťovnictví v éře umělé inteligence

Umělá inteligence se stala hy­ba­te­lem digitální revoluce ve finančním sektoru. Přináší bezprecedentní možnosti automatizace, personalizace služeb a optimalizace rizik. Přestože potenciál AI je enormní, jen malá část bank má připravenou komplexní strategii pro její implementaci.