facebook LinkedIN LinkedIN - follow

Společnosti Anecoop Praha řídí procesy pomocí informačního systému KARAT

KARATDistribuční společnost Anecoop Praha s.r.o. se rozhodla, že bude své obchodní procesy řídit pomocí informačního systému KARAT. Přidala se tak k významným referencím systému KARAT v odvětví obchodování s ovocem a zeleninou, když stejný systém používají i společnosti HORTIM International a LUNYS.


Anecoop Praha patří se svými dvěma logistickými centry a silným administrativním zázemím mezi strategické součásti skupiny Anecoop, jednoho z předních evropských distributorů ovoce a zeleniny. Nasazení informačního systému KARAT v Anecoop Praha realizovala společnost AXIMA, která je implementačním partnerem KARAT Software.

Společnost Anecoop Praha s.r.o. zahájila svou činnost v roce 1999, kdy skupina Anecoop založila obchodní kancelář v České republice s cílem posílit užší vztah s klienty z České republiky a sousedních zemí: Slovenska, Maďarska, Slovinska, Chorvatska a Balkánu. V současnosti zahrnuje dvě logistická centra a stala se tak strategickým bodem v obchodní síti Anecoop s více než 33 000 tunami produktů uváděných na trh.

Rozhodla znalost oboru a pozitivní reference stávajících zákazníků IS KARAT

Rozhodnutí zavést nový ERP systém vycházelo z nedostatečných schopností původního ERP řešení.

To například nepodporovalo výkazy pro systémy EKO-KOM a Intrastat, obalové hospodářství a další funkce, které nově pomáhají procesy optimalizovat. Jedním z klíčových požadavků bylo kompletní sjednocení skladového hospodářství, logistiky a účetnictví. Důležitým rozhodujícím kritériem pro výběr IS KARAT bylo speciální oborové řešení pro velkoobchod ovoce/zelenina a pozitivní reference od stávajících zákazníku. ERP KARAT pomáhá s plánováním objednávek od zákazníku i plánováním denního rozvozu.


Karat

Hlavní přínosy

  • Integrace všech obchodních i ekonomických procesů v jednom systému.
  • Přizpůsobení IS KARAT obchodním procesům a zvyklostem firmy.
  • Vytvoření modulu pro podporu logistiky, kdy lze z jednotlivých požadavků na přepravu (vydaných a přijatých objednávek) plánovat a sestavovat obsazenost jednotlivých kamionů.
  • Využití propojenosti všech operativních modulů s moduly účetními. Z primárních dat objednávek vzniká velká část přijatých faktur, které jsou v druhém kroku účetně likvidovány na jednotlivé zakázky (obchodní případy). Pro tento druhý stupen likvidace byl vytvořen firemní nástroj.
  • Podstatným prvkem je i možnost vyhodnocení obchodního případu ve struktuře kalkulace, která jej provází již od okamžiku sestavování prodejního ceníku a končí likvidací přijatých faktur.
  • Velmi důležité je také využití nástrojů pro sestavovaní výkazu, jako je Intrastat nebo EKO-KOM.

Informační systém KARAT je komplexní podnikový informační systém, který využívají stovky středních a velkých firem v oblastech výroby, obchodu, služeb a servisu v České republice na Slovensku. Řada jeho uživatelů patří mezi lídry ve svém oboru a dosahuje vynikajících výsledků v tuzemsku i na světových trzích. Předností systému je jeho jedinečná architektura, která umožňuje rychlou realizaci specifických úprav dle potřeb uživatele. IS KARAT patří mezi nejkvalitnější ERP systémy zejména díky svým vlastnostem – funkčnosti, moderní technologii, otevřenosti a stabilitě. Více informací na www.karatsoftware.cz.