- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (20)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (49)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
ERP systém IFS Applications opět vítězí u společnosti PELLENC
Společnost PELLENC s.r.o. Nové Mesto nad Váhom je dceřinou společností francouzské firmy PELLENC SA,
která patří k největším výrobcům specializované zemědělské techniky. Novoměstský PELLENC používá
od roku 2014 pro plánování i řízení výroby ERP systém IFS Applications. V loňském roce se po šesti letech
rozhodl přejít na novou verzi.
Implementace ERP
První implementace systému IFS ve firmě probíhala od března roku 2013 do února 2014, kdy byl projekt ukončen. Do ostrého provozu se systém podařilo spustit dříve, a to již začátkem ledna. V krátkém čase se tak povedlo, hlavně díky spolupráci s dodavatelem, navrhnout řešení a nastavit systém tak, aby vyhovoval aktuálním potřebám společnosti.
Změny v nastavení podnikových procesů
V roce 2016 byl přijat nový strategický plán rozvoje podnikání skupiny PELLENC. Jedním z jeho záměrů bylo zlepšení služeb zákazníkům, což mimo jiné znamenalo i výrazné zkrácení dodacích lhůt. „Pro nás, jako hlavního dodavatele konstrukčních celků pro finální montáž techniky ve Francii, tato úloha znamenala výrazné zkrácení průběžných dob výroby,“ říká o nutnosti změny systému řízení ve společnosti PELLENC s.r.o. Ing. Mário Bezák, vedoucí plánování výroby a interní logistiky „Pro řízení výroby jsme do té doby využívali systém montáže na zakázku, komponenty jsme vyráběli v dávkách s využitím optimalizačních nástrojů MRP. S ohledem na požadované změny se však tento způsob řízení výrobních činností začal jevit jako neefektivní.“
První opatření, která bylo třeba v té době přijmout, souvisela s potřebou zrychlení materiálových toků ve výrobě a optimalizací využití výrobních zdrojů; druhou skupinu tvořila opatření řešící změny ve zpracování objednávek a realizací dodávek. „Pomocí standardních nástrojů IFS jsme bez potřeby zasahování do konstrukční struktury výrobků, zjednodušili strukturu montážních příkazů tak, že se tyto činnosti dají přehledně řídit i bez vytváření výrobních zakázek. V další fázi jsme začali využívat zákaznické harmonogramy a odvolávky doručované formou EDI zpráv, což nás posunulo více směrem k systému řízení, uplatňovaného u dodavatelů v automobilovém průmyslu. Rozběhli jsme systém Kanban pro zabezpečení dodávek normalizovaných dílů pro montáž, pracujeme s forecasty pro předzásobení se vyrobenými komponentami, ale také materiálem před rozběhem hlavní sezóny,“ vyjmenovává jednotlivé změny v řízení Ing. Bezák „Naší výhodou bylo, že v té době jsme už IFS Aplikace znali do takové míry, že jsme si značnou část změn v nastavení informačního systému zrealizovali sami, bez potřeby využití konzultačních služeb ze strany dodavatele ERP systému.“
Další rozvoj
Další, poměrně zásadní změny se udály v oblasti materiálových toků ve výrobě a jejich záznamu do systému. Pro díly, vyráběné do svařovaných sestav společnost zřídila samostatný sklad. Totéž se událo i s materiálem určeným pro montáž. To výrazně zlepšilo kontrolu zásob a zrychlilo jejich vychystání pro výrobní objednávky. Nebylo by to však možné bez implementace řešení pro mobilní řízení skladu. Záznam příjmu zásob na sklad, výdeje do spotřeby, přeskladnění nebo inventarizace – což je několik ze standardně dostupných funkcí pro využití čárových kódů, které významně zlepšují řízení toku zásob. Samozřejmě, tyto nástroje jsou využívány i ve skladech materiálu a také ve skladu hotových výrobků.
Centralizovaný sběr dat z výroby byl postupně nahrazen evidencí záznamů přímo pracovníky na jednotlivých pracovištích, aby se údaje v informačním systému co nejvíce přiblížily reálnému stavu. Jedině tak bylo možné dosáhnout zlepšení v plánování výrobního procesu. „Konfigurovatelný panel IFS Shop Floor Workbench pro záznam údajů o realizované výrobě jsme upravili tak, aby byl pro pracovníky co nejjednodušší a pracoviště výroby jsme vybavili technikou, potřebnou pro zpracování záznamů. Z mého pohledu, myslím, že na celé realizaci bylo nejtěžší přesvědčit některých pracovníků, že si mají záznamy o realizaci výroby do systému vkládat sami. Dnes už ale prakticky všichni informace do systému zapisují bez větších problémů. A co je důležité, máme k dispozici nástroje IFS Advanced Planning Board pro rozvrhování výroby v prostředí omezených kapacit,“ doplňuje Mário Bezák. „IFS již známe a realizace změn v současnosti je jednoduchá i když se přitom neobejdeme bez podpory konzultantů společnosti InfoConsulting. S původním systémem by však jejich realizace vůbec nebyla možná – a v tom je zásadní rozdíl.“
Přechod na IFS Applications 10
V roce 2020 se začalo s realizací projektu, kterým je přechod na novou verzi IS. Ve verzi IFS Applications 10 přibylo množství nových funkcí, které podstatným způsobem zvyšují možnosti využití systému. „Měli jsme možnost konfrontovat vylepšení systému s našimi představami dalšího rozvoje,“ říká o cílech v krátkodobém horizontu Ing. Bezák. „Ale protože jsme o novinkách pravidelně informováni, jednalo se v zásadě jen o vyjasnění si některých detailů.“
„Přínosy nové verze v oblasti řízení procesů jsou patrné již nyní. A kromě toho: za prvé, v nové verzi si budeme moci realizovat množství úprav sami – prostřednictvím nástrojů IFS Applications Extensibility, a za druhé, IFS Lobby je výborný nástroj pro vizualizaci stavu procesů, identifikaci odchylek i určení cesty pro jejich odstranění. Výrazně tak zkrátíme čas, který uživatelé trávili před obrazovkami. A zefektivnění administrativy je jedním z cílů tohoto projektu,“ zakončuje Ing. Mário Bezák.
19.6. | ITeuro Solution Day 2025 |
23.9. | PragVue 2025 |
1.10. | Cyber Attacks 2025 |
21.10. | Bezpečnosť a dostupnosť dát 2025 |
11.11. | Umělá inteligence v IT infrastruktuře 2025 |
Formulář pro přidání akce