IT Security, Aktuality -> IT Projekty - 17. 4. 2012

ŠKODA AUTO implementovala SAP GRC

Společnost ŠKODA AUTO dokončila první etapu implementace řešení SAP GRC (Governance , Risk and Compliance), které jí pomůže efektivně spravovat, kontrolovat a řídit uživatelská oprávnění v systémech SAP. Nové řešení SAP GRC verze 10.0 umožnilo společnosti nastavit soubor pravidel a jejich kontroly, které umí rozpoznat případná rizika možného zneužití přístupových práv v systémech SAP. Proces zavádění SAP GRC Access Control a Process Control trval od zahájení projektu do spuštění pilotního provozu pouze čtyři měsíce. Za implementačního partnera byla vybrána společnost CONSIT, která má s tímto řešením bohaté zkušenosti a za sebou již řadu úspěšně realizovaných projektů SAP GRC.



Ve společnosti ŠKODA AUTO byly zavedeny SAP GRC Access Control komponenty Access Risk Analysis a Emergency Access. Klíčovým prvkem projektu bylo počáteční nastavení konfliktní matice, která obsahuje více než 55 tisíc neslučitelných kombinací oprávnění, na jejichž základě probíhá kontrola přístupů do systému SAP. GRC tak mapuje potenciální rizika zneužití oprávnění uživateli a automaticky upozorňuje na kombinaci kritických oprávnění. Zároveň dokáže zajistit autorizaci a kontrolu přístupů nutných pro případ řešeni nestandardních nebo mimořádných událostí. Veškeré aktivity uživatele jsou pak monitorovány a reportovány, přičemž lze kdykoliv zpětně dohledat, co a proč v rámci mimořádné situace v systému uživatel prováděl a tak posoudit, zda byl zásah oprávněný.

 

Aplikace SAP GRC Process Control dokáže automatizovat běžně prováděné kontroly v SAP systémech a tím předcházet nebo i následně upozorňovat na nestandardní skutečnosti. Díky tomu jsou automaticky a pravidelně prováděny kontroly, které byly dosud zpracovávány jen namátkově, případně manuálním způsobem.


 
  

- PR -

Veolia pomáhá obcím v boji se suchem

a díky systému GIST Aplikace dokáže také lépe čelit povodním


Společnost Veolia pracuje již řadu let na projektu řízení propojených vodovodních soustav v Česku. Její systém chytrých dispečinků umožňuje obcím redistribuci upravené vody do lokalit s akutním nedostatkem. Jde o příklad projektu, který pomáhá bojovat s klimatickou změnou na regionální úrovni. Součástí softwarového řešení chytrých dispečinků je také Povodňový informační systém vyvinutý ve spolupráci společností Středočeské vodárny a GIST Consulting. Povodňový informační systém funguje jako modul platformy GIST Aplikace.

  

- PR -

Digitální služby veřejné správy:

Jednotný design pro snazší orientaci občanů


V dnešní digitální době jsou portály občana klíčovým nástrojem pro jednoduchou a bezpečnou komunikaci s úřady. Jedním z nejpoužívanějších mezi českými organizacemi je Portál občana od společnosti Gordic, který je od počátku vyvíjen v souladu se standardy digitálních služeb české veřejné správy. Nyní se Portál občana přizpůsobuje nejnovější verzi design systému gov.cz, čímž se jeho prostředí ještě více sjednocuje s centrálními portály a weby ministerstev. Občanům tak nabízí větší komfort a srozumitelnost při každodenním využívání.