facebook LinkedIN LinkedIN - follow

Úspěšná digitalizace a robotizace společnosti G3 Plus

-PR-

K digitalizaci společnosti G3 Plus vedla potřeba sjednotit roztříštěné agendy a zastřešit je jedním ERP systémem. Informační systém umožnil celkový průchod zakázky od složitých kalkulací přes realizaci výroby až po dodání zboží.


Společnost G3 Plus je na trhu od roku 2003 a již od počátku svého založení se zaměřuje na zpracování lepenky a zajištění potisku dle grafiky zákazníka. Výsledným produktem jsou různé kartonové obaly pro spotřební zboží (pizza krabice, krabice na vína, potravinářské obaly aj.), ale také speciální krabice pro uskladnění a převoz průmyslových materiálů. V posledních letech společnost investuje do výrobních technologií, digitalizace výroby a oprav prostor bývalého areálu JZD.

„Se vzestupným počtem objednávek nám práce v MS Excel narůstala na složitosti a stávala se náchylnější k chybám. Postupně jsme došli k uvědomění, že musíme usnadnit tvorbu složitých kalkulací a již při jejich tvorbě je propojit se sklady a nákupem. Potřebovali jsme se posunout o kousek dál, abychom se mohli věnovat i jiným věcem a podpořit tak růst společnosti,“ říká Jiří Štolfa, obchodní ředitel G3 Plus, s.r.o.

Co potřebovala firma vyřešit:

  • Sjednotit roztříštěné agendy (prodej, kalkulace, sklady, nákup, výroba, odvody výroby) do jednoho nástroje, který odstraní duplicitní zadávání dat.
  • Začlenit složité kalkulace s větším množstvím proměnných do ERP systému.
  • Digitalizovat a automatizovat komunikaci se zákazníky (propojení ERP s webem, odesílání automatických zpráv o stavu výroby).
  • Digitalizovat skladové pohyby pomocí mobilních terminálů a čárových kódů.
  • Propojit systém se SW třetí strany pro sběr dat (hodnoty z čidel strojů) a vyhodnocovat náklady výroby.
  • Zavést terminály do výroby pro odvádění operací výrobních příkazů a zajistit tak průběžné sledování stavu toku výroby na jednotlivé zakázky.
  • Zavést nástroj pro vizualizaci fronty výrobních příkazů v časové ose pro podporu lepšího plánování nových zakázek.

Ing. Richard Konečný, vedoucí na straně implementátora IS ABRA (FLORES) dodává, že se podařilo naplnit všechny cíle implementace popsané v analýze a zároveň byl dodržen rozpočet projektu.

„Hlavní podmínkou pro pořízení systému byla funkce pro tvorbu složitých kalkulací s velkým počtem proměnných pro zakázkově vyráběné kartonové obaly, což se nám s IS ABRA podařilo. Nyní máme všechny důležité údaje pro stanovení ceny, objednání a dostupnosti materiálu, plánování výroby a potvrzování dokladů (kupní smlouvy, dodací listy) na jednom místě,“ říká Jiří Štolfa.

Hlavní benefity z pohledu G3 Plus

1. Zefektivnili jsme práci ve skladu

V mobilních čtečkách máme k dispozici umístění palet s kartonovými materiály, jejich počtem a době přijetí na sklad. Na míru upravená skladová aplikace vede skladníka k vyskladnění konkrétní palety do výroby dle typu materiálu a principu FIFO. Stejným způsobem řídíme i výdej hotových výrobků z konsignačního skladu. Skladník díky aplikaci už nemusí zdlouhavě hledat materiály a výrobky.

2. Sledujeme a řídíme výrobu v reálném čase

V informačním systému máme dostupné informace o počtu plánovaných vs. aktuálně hotových kusů na objednávku. Máme grafický přehled nad vytížením výrobních kapacit v čase, což je velká pomoc při plánování nových objednávek do výroby. Informace o stavu ve výrobě vedou k efektivní komunikaci se zákazníkem.

3. Optimalizací nákupu jsme zlepšili cash flow a ušetřili místo ve skladu

Díky novému systému již nedržíme kartonový materiál zbytečně ve velkém objemu skladem a začali jsme jej ve větší míře objednávat přímo na zakázky. Takto jsme zlepšili svoji cash-flow a ušetřili místo ve skladu. Uvolněné skladovací kapacity nyní využíváme pro navyšování výroby a služeb vůči zákazníkům.

Jak IS ABRA pomáhá v číslech:

  • 30% úspora administrativních časů
  • 20% snížení financí v držených zásobách materiálu
  • 20% úspora místa ve skladech

Jak IS ABRA pomáhá digitalizovat G3 Plus

  • IS ABRA ve verzi FLORES podpořil zákazníka v tvorbě složitých kalkulací výrobku s velkým počtem proměnných s návazností na typ materiálu, cenu materiálu a skladové zásoby.
  • Systém organizuje práci ve skladu pomocí mobilních terminálů. Čtečka napovídá skladníkům, kde jsou palety s materiálem nebo výrobky dle logiky FIFO s konkrétním umístěním.
  • Instalace systému do cloudu snižuje náklady na pořízení a údržbu vlastního HW a šetří starosti. Díky zabezpečení IPS aplikace jsou data maximálně chráněna před napadením a zneužitím.
  • Sběr dat z čidel ve výrobě ukazuje aktuální stav zakázky v grafickém plánovači výroby. Vedoucí výroby tak má k dispozici dostatek informací k plánování nových objednávek do výroby v čase.

Unikátní řešení pro zvýšení efektivity

Propojení aplikace pro sběr dat z čidel ve výrobě s aplikací pro vizualizaci a plánování výroby

Aplikace ukazuje počet archů projetých přes jednotlivá pracoviště a porovnává je s plánovaným množstvím. Uživatel tak má k dispozici rychlou informaci o plánovaném, aktuálně vyrobeném a zbývajícím počtu kusů na objednávku.

Spotřeba barev dle skutečnosti

Součástí tiskárny je váha zásobníků jednotlivých barev. Z rozdílu času startu a ukončení operace dokážeme odvádět reálnou spotřebu na konkrétní zakázku.

Zakázkový kalkulátor výrobku

Práce s velkým množstvím proměnných při kalkulaci produktu z formátované lepenky s potiskem. Uživatel veškeré údaje zadává přímo v IS ABRA a dostává nákladovou cenu výrobku a vytváří požadavek na materiál od dodavatele.