facebook LinkedIN LinkedIN - follow

Společnost Orličan nasadila Helios Orange

Firma Orličan implementovala informační systém Helios Orange z produkce Asseco Solutions. Systém Helios používají ve společnosti Orličan již do svého založení v roce 2014 a postupně jej nasadili na řízení všech klíčových podnikových procesů. Výběr systému Helios Orange byl určen pozitivními zkušenostmi odpovědných osob, které s tímto systémem pracovaly již od roku 2006. Důvodem pořízení takto komplexního informačního systému do společnosti, zabývající se leteckou výrobou, bylo především zefektivnění kontroly výrobních procesů a jejich vyhodnocování, neboť kvalita výroby a tedy výsledných produktů je u tohoto oboru pochopitelně na prvním místě.



„Implementace probíhala přesně tak, jak bylo na začátku naší spolupráce domluveno,“ hodnotí se zhruba ročním odstupem Ing. Václav Bervid, jednatel Orličanu. „Nejprve proběhlo zavedení účetnictví a poklady, hned po té skladové hospodářství a nakonec - pro nás nejdůležitější - TPV a řízení výroby.“

Za největší přínos nového systému považuje Ing. Bervid spolehlivou evidence operací a vydání konkrétního materiálu na výrobní příkaz. To totiž zaručuje 100% zpětnou dohledatelnost, která je v leteckém průmyslu důležitější, než kdekoli jinde.


 
  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.

  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.