- Přehledy IS
- APS (21)
- BPM - procesní řízení (22)
- Cloud computing (IaaS) (8)
- Cloud computing (SaaS) (25)
- CRM (48)
- DMS/ECM - správa dokumentů (18)
- EAM (16)
- Ekonomické systémy (66)
- ERP (84)
- HRM (27)
- ITSM (5)
- MES (32)
- Řízení výroby (47)
- WMS (26)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (24)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (40)
- Dodavatelé CRM (36)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (77)
- Informační bezpečnost (35)
- IT řešení pro logistiku (45)
- IT řešení pro stavebnictví (24)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (26)

















Co vzít v úvahu při výběru maloobchodního systému?
Segment maloobchodu je plný úkolů. Od manipulace s rozsáhlým množstvím skladových položek přes správu zákazníků a věrnostních programů, promočních akcí, propojení on-line obchodu a kamenných prodejen až po řízení zaměstnanců.
V konkurenčním a rychle se rozvíjejícím maloobchodním světě musí být společnosti, které chtějí uspět, schopné uspokojit své zákazníky a poskytnout jim vynikající služby. Když zákazníci vstoupí do obchodu, očekávají, že najdou širokou škálu produktů, přesné a flexibilní služby, rychlé odbavení u pokladny a personalizované nabídky.
Zavedení nového maloobchodního systému může vyžadovat vysoké investiční náklady. Zejména pro menší a středně velké společnosti je důležité udržovat fixní náklady na nízké úrovni, aby bylo možné rychle generovat zisk. K dosažení stanovených cílů musí i tyto společnosti používat inovativní maloobchodní řešení, které poskytne dostatečnou funkčnost a vysokou flexibilitu.
V závislosti na specifikaci řešení dnes maloobchodní systémy nabízejí řadu funkcí. Spousta z nich je užitečná, ale ne nutně na začátku. Před zahájením implementace maloobchodního systému je nezbytné definovat, které funkce jsou skutečně potřebné. Nejasná definice požadavků může způsobit vysoké finanční a časové náklady na vývoj požadavků, které se použijí později nebo, v horší variantě, nikdy. Při výběru maloobchodního systému je nutné se zaměřit na jednoduchost, rychlost a flexibilitu všech klíčových funkcí. Zde jsou tři oblasti, které by měly maloobchodní společnosti vzít v potaz při výběru maloobchodního systému:
1. Rozšiřitelnost
Mezi hlavní konkurenční výhody menších maloobchodních společností patří plochá hierarchie a flexibilní firemní struktura. Malé společnosti mohou okamžitě reagovat na změny trhu nebo na změnu vnitřní struktury. Ideální maloobchodní systém by měl tuto agilitu podporovat. V počáteční fázi může mít malá společnost jen několik obchodů a potřebuje pouze standardní funkce. Přesto doporučujeme menším společnostem, aby se dívaly do budoucnosti a zvolily si systém s velkou flexibilitou, který nabízí různé možnosti rozšíření. Vybírejte systém, který má předpoklady k růstu, a jakmile se rozhodnete rozšířit svou firmu, budete moci v nových obchodech přidat nové pokladní terminály nebo snadno implementovat nové funkce s nízkým úsilím a náklady.

2. Kompletní řešení s funkcemi back-office
Menší společnosti často nemají profesionální back-office systém. Sklad je obvykle spravován prostřednictvím aplikace Microsoft Excel. Toto řešení může vypadat jako dobrá volba, neboť má nízké počáteční náklady. Z dlouhodobého hlediska se však mnohdy stává velmi nákladnou variantou, protože data musí být integrována a replikována ručně.
Maloobchodní systém by měl zahrnovat kromě pokladního systému také back-office funkce, které řeší všechny potřeby menších společností vyjma účetní agendy. Další systém typu ERP není nutný. S tímto typem řešení je správa zásob, cen, promočních akcí, věrnostních programů atd. velmi efektivní, protože vše probíhá v jednom systému.

3. Kompaktní hardware a mobilita
Kromě softwaru je podstatná část investičních nákladů spojena s hardwarem. Při zavádění nového pokladního systému musí prodejce také zvážit náklady na potřebná hardwarová zařízení, jako je pokladní terminál, pokladní tiskárna, monitor, snímač čárových kódů, čtečka karet, samoobslužný kiosek a tak dále. Některá maloobchodní řešení lze také spustit na mobilních zařízeních. To umožní vybavit prodejnu standardním mobilním telefonem a používat ho jako prodejní místo. Malá pokladna zahrnuje snímač čárových kódů a porty USB pro připojení dalších zařízení, například tiskáren. Tento kompaktní typ řešení nejenže má nízké investiční náklady, ale je také flexibilní a orientovaný na budoucnost, což umožňuje obsluhovat zákazníky kdekoli na prodejně. Proto doporučujeme zvolit maloobchodní systém, nabízející také mobilní řešení, které umožní ušetřit náklady a získat mobilitu.
Příkladem inovativního řešení, které splňuje vysoké nároky dynamického segmentu maloobchodu a je dostupné pro menší a střední společnosti, je řešení LS One od islandské společnosti LS Retail, jehož implementaci v České republice zajišťuje společnost Unicorn Systems a.s.
O společnosti Unicorn
Unicorn je renomovaná evropská společnost poskytující ty největší informační systémy a řešení z oblasti informačních technologií. Dlouhodobě se soustředíme na vysokou přidanou hodnotu a konkurenční výhodu přinášenou našim zákazníkům. Působíme na trhu již od roku 1990 a za tu dobu jsme vytvořili řadu špičkových a rozsáhlých řešení, která jsou rozšířena a užívána mezi těmi nejvýznamnějšími podniky z různých odvětví. Máme ty nejlepší reference z oblasti bankovnictví, pojišťovnictví, energetiky a utilit, komunikace a médií, výroby, obchodu i veřejné správy. Našimi zákazníky jsou přední a největší firmy. Jsme však zároveň provozovateli internetové služby Plus4U, ve které nabízíme široké portfolio služeb založených na robustních softwarových řešeních pro malé a střední podniky a hlavně pro lidi. V internetové službě Plus4U si každý z nás vytvoří svůj digitální prostor a propojí se s digitálními prostory těch ostatních - jednotlivců (My Territory) i podniků a organizací (Business Territory).
Disponujeme detailními znalostmi z celého spektra podnikatelských odvětví. Rozumíme principům jejich fungování, ale i specifickým potřebám svých zákazníků. Naše rozsáhlé týmy systematicky vzdělávaných odborníků dokonale ovládají rozsáhlé portfolio v současnosti obvyklých produktových řad, komponent a technologií. Máme téměř 30 let praxe a zkušeností. Přestože při své práci uplatňujeme mnoho progresivních a moderních myšlenek, vlastní dodávky řešení podléhají osvědčeným kritériím – kvalita, kvantita, termín a cena.
![]() |
Jaroslav Voráček
Autor článku pracuje ve společnosti Unicorn Systems a.s. na pozici ředitele realizační divize. Dlouhodobě se specializuje na dodávky podnikových systémů v segmentu retailu. |
![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
5.12. | Jak se připravit na NIS2 |
6.12. | XVII. konference SAM v kostce 2023 |
Formulář pro přidání akce
1.12. | WORKSHOP PRAKTICKÉHO CONTROLLINGU NA TÉMA: Controlling... |
6.12. | Webinář: Contract Management |
7.12. | Vychytávky DMS/ECM ELO ve 20 minutách |