facebook LinkedIN LinkedIN - follow

Celní správa napojena na datové schránky

Celní správa ČR přistoupila k další modernizaci: napojila spotřební daně, pokuty a poplatky prostřednictvím elektronického systému spisové služby na datové schránky. Díky legislativním změnám a tomuto napojení se zefektivní vymahatelnost nedoplatků. Informační systém ME-SPD vyvinula, uvedla do provozu a rozšířila společnost Aquasoft. Systém funguje ve dvou krocích. Nejprve u každého vytvořeného rozhodnutí zjišťuje existenci datové schránky adresáta. Následně předává rozhodnutí s patřičnými instrukcemi spisové službě. Po proběhnutí všech kroků může subjekt očekávat buď obálku (nebo výzvu) v poštovní schránce – pokud datovou schránku nemá, nebo email/sms s informací o nevyzvednutém obsahu ve své datové schránce.

Zásadním přínosem celého projektu je zrychlení a zefektivnění procesů v oblasti komunikace se subjekty a v oblasti vymáhání. V roce 2009 bylo systémem ME-SPD vytvořeno přes půl milionu doručovacích rozhodnutí (například výzev k úhradě nedoplatku nebo pokuty). Řešení bylo implementováno ve spolupráci s firmou TranSoft, která realizovala komunikační rozhraní k ISDS a elektronický systém spisové služby Celní správy.

 
  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.

  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.