- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (20)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (49)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Je řízení vztahů se zákazníky součástí vaší strategie?
V nedávném výzkumu společnosti IFS, realizovaném v odvětví průmyslové výroby, ve stavebnictví, u dodavatelů investičních celků a v dalších segmentech podnikání, téměř 70 % respondentů z celého světa uvedlo, že vůbec největší vliv na jejich podnikání mají změny v poptávce a celkovém jednání se zákazníky.
Aby proto mohly firmy co nejefektivněji řídit chování zákazníků a rozvíjely s nimi obchodní vztahy na vyšší úrovni, vznikla v předchozí dekádě masivní poptávka po IT řešeních zajišťujících podporu řízení těchto aktivit – CRM. Vznikala řešení s větším či menším počtem funkcí, která často částečně suplovala i funkce primárních ERP systémů. Ve snaze integrovat tyto dva odlišné světy utratily firmy značné prostředky, někdy se sporným výsledkem. A i když se nejednalo o jediný důvod, stala se v některých společnostech investice do CRM řešení pouze základem účetních transakcí o odpisech nehmotného majetku.
Otázkou zůstává, co procesy v oblasti řízení životního cyklu zákazníků mají zahrnovat. Většinou tento proces nezačíná, ale ani nekončí získáním zákazníka a realizací zakázky. Společnosti se zákazníky spolupracují ve fázi konstrukční přípravy při výrobě konfigurovatelných výrobků na objednávku (CTO), realizaci inovačních projektů a vývoji na objednávku (ETO) nebo poskytují ke svým produktům poprodejní služby, zajišťují dodávky náhradních dílů a podobně. Znamená to, že stále více a více pracovníků je zapojeno do komunikace se zákazníky. A stále více se stírá hranice v podnikovém informačním systému mezi CRM a ERP funkcemi.

CRM od společnosti IFS není samostatným produktem, ale plně integrovanou součástí komplexního podnikového balíku IFS Aplikace. Znamená to, že všechny údaje jsou ukládány v jedné databázi a uživatelské rozhraní s jednotným ovládáním umožňuje všem pracovníkům, kteří komunikují se zákazníky, plný přístup k údajům o každém zákazníkovi (případně omezený v závislosti na nastavení uživatelských oprávnění). Okamžitá dostupnost informací o fakturách, pohledávkách, případně projektech zákazníka nebo stavu objednávek, zásob a dalších údajů může napomoci při hledání aktuálních možností řešení požadavků zákazníka, ale také identifikovat dodatečnou obchodní příležitost.
V odvětví energetiky představují IFS Aplikace výkonné ERP/EAM/ESM řešení pro výrobce elektřiny, její distributory, servisní organizace, dodavatele investičních celků a jejich součástí, které využívá v tomto odvětví několik stovek zákazníků po celém světě. A není náhodou, že vůbec první kontrakt podepsala společnost IFS s provozovatelem jaderné elektrárny Barsebäck ve Švédsku.

19.6. | ITeuro Solution Day 2025 |
23.9. | PragVue 2025 |
1.10. | Cyber Attacks 2025 |
21.10. | Bezpečnosť a dostupnosť dát 2025 |
11.11. | Umělá inteligence v IT infrastruktuře 2025 |
Formulář pro přidání akce