Nová verze dataminingového nástroje IBM SPSS Modeler 17

Společnost ACREA CR představila novou verzi softwaru IBM SPSS Modeler 17, který přináší celou řadu novinek a vylepšení. Mezi ně patří například geoprostorová analýza, díky níž lze z dat zjistit informace, které nejsou zřejmé z tabulky ani grafu. Kombinací prostorových a neprostorových dat jsou uživatelé schopni zlepšit celkovou přesnost svého modelu a získat tak hlubší informaci o lidech a událostech. Nový uzel Apriori poskytuje více možností pro řízení generování asociačních pravidel. Časoprostorové predikce pak umožňují vytvářet regresní modely časových řad zahrnující i prostorové vztahy mezi objekty.



Za zmínku také stojí kauzální modely časových řad a modelovací uzel TCM sloužící k detekci vztahů ve vícerozměrných časových řadách. Nalezené vztahy mohou být využity pro vícerozměrnou predikci. V neposlední řadě verze 17 nabízí nový prohlížeč modelů. Vlastnosti statistických a nových modelů se nyní zobrazují v novém prohlížecím okně. Okno disponuje veškerou funkcionalitu jako výstupové okno IBM SPSS Statistics.

 

IBM SPSS Modeler je k dispozici ve čtyřech edicích – Professional, Premium, Gold a Personal. Nejnovější edice Personal je vhodná pro organizace, které s data miningem začínají, ale chtějí využít plnou šíři dataminingových technik a jejichž požadavkem je rychlá návratnost celé investice.

 

S nástrojem IBM SPSS Modeler lze řešit obchodní problémy prostřednictvím jedné platformy, která poskytuje vše od základních popisných statistik až po komplexní optimalizační techniky.


 
  

- PR -

DORA a NIS2: Digitální odolnost dodavatelského řetězce

Současná společnost je bezprecedentně závislá na digitálních technologiích. Tato závislost, a s ní spojená systémová propojenost mezi subjekty v kritických sektorech, tvoří nové zranitelné místo celého evropského digitálního ekosystému. Evropská unie na tuto výzvu reaguje sérií opatření, z nichž nejdůležitější jsou nařízení DORA  a směrnice NIS2. Tyto regulace nepředstavují pouhé kosmetické úpravy pravidel, ale zavádí povinnost digitální odolnosti a posouvají kybernetickou bezpečnost z IT oddělení na úroveň strategického řízení.

  

- PR -

Lék na konkurenceschopnost při prodeji na internetu

Výběr a nákup zboží na internetu je dnes zcela běžnou záležitostí. V Evropě touto cestou nakupuje většina zákazníků, a proto se obchodníci snaží, aby bylo vše jednodušší, přehlednější a pokud možno na míru každému zákazníkovi. Nabízení zboží statickým obrázkem s krátkým popisem už nestačí – lidé chtějí vidět výrobky co nejrealističtěji, otáčet je, zkoušet barvy, případně umisťovat vybraný artikl do prostoru a mít z nákupu dobrý pocit.