facebook LinkedIN LinkedIN - follow

GIST Controlling v rodině internetových obchodů

Společnost VIVANTIS Chrudim, provozovatel internetových obchodů, podepsala smlouvu na implementaci manažerského informačního systému GIST Controlling. Cílem projektu je mimo vlastní realizace, také předání know-how pro řízení společnosti na bázi krycích příspěvků. Zdrojem provozních dat je informační systém K2. Cílem projektu bylo implementovat ověřený a efektivní controllingový systém, který umožní reagovat na měnící se tržní podmínky.

Implementace podporuje následující hlavní rozhodovací úlohy:

  • analýza rentability jednotlivých internetových obchodů, produktových skupin, zakázek na bázi krycích příspěvků několika stupňů po přiřazení přímých nákladů (pořízení zboží), variabilních nákladů (distribuce zboží), případně i přiřaditelných fixních nákladů (marketing) produktovým a zákaznickým skupinám,
  • hodnocení produktových a zákaznických skupin porovnáním plánových a skutečně dosažených hodnot (tržeb a marže) a hodnocením vývoje v čase,
  • plánování prodeje přes plánování objemu tržeb, plánovaného procenta marže, plánované slevy apod. K těmto plánovým tržbám jsou pak následně vypočítány plánové přímé náklady, příp. přiřaditelné fixní náklady.

 
  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.

  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.