facebook LinkedIN LinkedIN - follow

ITSM (ITIL) - Řízení IT

IT Governance, IT Management, Řízení IT služeb, ITIL, COBiT, Prince, ISO

clanky ITSM (ITIL) - Řízení IT: články
IT SYSTEMS 9/2011, 15. 10. 2011

Agilní vývoj v praxi

Agilní vývoj v praxi
Označení agilní vývoj obecně vzato zahrnuje techniky, které původně vznikly na základě požadavků samotných programátorů – z jistého úhlu pohledu tedy vlastně managementu navzdory. Základ všech agilních technik, Manifest agilního vývoje softwaru,...
  

- PR -

Obsah, design, integrace

Kam směřuje oblast ITSM?


GORDICOblast Service Desku dnes již není pouze o práci s tikety a řešení uživatelských potřeb, ale také o sdílení informací, nejlépe v jednom prostředí a na jednom místě. Je na dodavateli, jak toto všechno dovede nabídnout, a to nejen po obsahové stránce, ale i po stránce vizuální. Právě přijatelné a oku lahodící uživatelské rozhraní je hodnotou, která na žebříčku řady uživatelů okupuje příčky nejvyšší.

IT SYSTEMS 9/2011, 11. 10. 2011

Správa a optimalizace provozu datových center

v roce 2012

Správa a optimalizace provozu datových center
Datová centra lze definovat jako umístění převážně serverových počítačů s mnoha infrastrukturními nebo aplikačními rolemi do jedné lokality či budovy. Jsou dlouhodobě budována a využívána společnostmi všech velikostí a zaměření. Některé si budují...
IT SYSTEMS 7-8/2011, 18. 9. 2011

Jak na havarijní plány a plány obnovy ICT infrastruktury?

Jak na havarijní plány a plány obnovy ICT infrastruktury?
Každý, kdo měl na starosti chod ICT zázemí, řešil otázky v souvislosti s možnými havarijními situacemi, kdy část ICT může být z různých důvodů mimo provoz a s ním i některé firemní procesy. Předcházení těmto nestandardním stavům je dílčí část...
IT SYSTEMS 7-8/2011, 2. 9. 2011

Centra sdílených služeb

jsou odpovědí na potřeby dynamických společností

Centra sdílených služeb
Přechod firemního IT do cloudu, ať už jakoukoli formou, je nezvratným trendem dnešní informatiky. ERP systémy, unifikovaná komunikace a další aplikace se budou přesouvat do cloudu nejen ve velkých organizacích, ale významně i v organizacích...
IT SYSTEMS 7-8/2011, 31. 8. 2011

Základ pro budování systémů řízení služeb IT

Nová verze normy ISO/IEC 20000 verze 2011

Základ pro budování systémů řízení služeb IT
Letos v březnu bylo schváleno znění druhé verze normy ISO/IEC 20000-1:2011, která je základem pro budování a hodnocení systémů řízení služeb IT. Podívejme se, jaké podstatné změny nová verze přináší, a to především s ohledem na jejich praktické...
IT SYSTEMS 6/2011, 30. 7. 2011

Poskytování IT služeb podle norem ISO/IEC 20000

Poskytování IT služeb podle norem ISO/IEC 20000
Také svět IT služeb má svoje normy, které jsou základem systému řízení jejich kvality. Jde o soubor norem ISO/IEC 20000. Co je obsahem a smyslem těchto norem? Jak podle nich probíhá certifikace poskytovatele? Jak se liší například od velmi známých...
Data warehousing a Business intelligence, 16. 7. 2011

Moderní datacentra jsou efektivní a úsporná

Technologie a trendy moderních datových center

Moderní datacentra jsou efektivní a úsporná
Dnešní informační exploze je charakterizována trvalým růstem dat, jejichž celkový objem se zvětší každý rok o šedesát procent. Tato data lze rozdělit na tzv. strukturovaná (jednoduše databáze) a nestrukturovaná (soubory a vše ostatní). Charakteristické...
  

- PR -

Service Desk aneb řízení služeb IT

OnlioProvoz jakéhokoli systému – a nemusí jít jen o informační technologie – vyžaduje efektivní přebírání a zpracování požadavků jak od koncových uživatelů, tak i od pracovníků IT oddělení. A případně dalších stran.

IT SYSTEMS 6/2011, 8. 7. 2011

Efektivní správa IT (3. díl)

Inteligentní zálohování s pomocí System Center Data Protection Manager

Efektivní správa IT (3. díl)
Po přehledu možností a přínosů centralizované správy a dohledu IT nás třetí díl seriálu zavede do oblasti zálohování – konkrétně zálohování serverů, serverových aplikací a samozřejmě také klientských stanic za pomoci nástroje System Center Data...
akce
IT SYSTEMS 5/2011, 4. 6. 2011

Propojení světů teleprezence a sjednocené komunikace

Propojení světů teleprezence a sjednocené komunikace
Produkty pro týmovou spolupráci jsou na trhu už velice dlouho, prvním, známým už od roku 1989, byl určitě Lotus Notes. Postupně byla do těchto řešení přidávaná možnost okamžité komunikace, navíc k e-mailové komunikaci, na které byly až do té...
  

- PR -

Enterprise Mobility Management versus GDPR

GDPR není jen nutné zlo


system4uGDPR – přicházející nařízení EU o ochraně osobních údajů a také tajemná zkratka, která dokáže vyvolat v nejedné firmě vážné obavy. Jedná se však spíše o nechuť pochopit podstatu tohoto nařízení.

IT SYSTEMS 4/2011, 16. 5. 2011

Efektivní správa IT (1. díl)

Je efektivní správa IT vůbec reálná?

Efektivní správa IT (1. díl)
Připravený seriál čtyř článků na téma dohledu a správy podnikové IT infrastruktury se bude věnovat situaci v oblasti IT ve většině současných společností a možnostem jejího zlepšení. Seriál vykreslí tematiku firemního IT přes celou její šíři,...
 
Ceník inzerce portálu SystemOnLine