facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Analýzy - 9. 10. 2012

Zájem o .cz domény roste

Zatímco v letech 2010 a 2011 se podíl .cz domén držel stabilně na 60 % ze všech registrovaných koncovek, letos .cz domény posílily. Čím dál populárnější jsou i exotické koncovky jako .as, .tv nebo .co. Vyplývá to ze statistik českého doménového registrátora společnosti Active 24. Ačkoliv by se mohlo zdát, že vzhledem k nedostatku volných .cz domén se budou více registrovat koncovky jako .eu nebo .com, opak je pravdou. Podíl .cz domén vzrostl v letošním roce na bezmála 65 % ze všech domén, které si zákazníci koupili nebo prodloužili u Active 24.



Obecně platí, že adresa na .cz doméně je díky své všeobecné známosti považována za nejvíce atraktivní a zákazníci se ji snaží registrovat jako první variantu. Příčin trendu rostoucího zájmu o .cz adresy může být několik.

 

Je možné, že atraktivní názvy na generických doménách jako .com jsou již vyčerpány ve větší míře než u .cz koncovek. Zákazníci mají také často registrován stejný název na několika doménách a po čase se rozhodnou si nechat pouze .cz variantu.

 

Ani na .cz koncovce však často nebývá snadné nalézt atraktivní adresu, která by již nebyla obsazena. Celkový počet .cz domén má totiž na konci října dosáhnout jednoho milionu. Pak přicházejí na řadu další koncovky. Nejvíce oblíbené po .cz jsou koncovky .eu, .sk a .com.

 

Když ani zde zákazník neuspěje, východiskem mohou být vysloveně exotické koncovky. Akciové společnosti často kupují adresy na doméně státu Americká Samoa (.as), televize zase využívá doménu Tuwalu (.tv). Pro české zákazníky jsou zajímavé i doménové koncovky .to, .se a .me, pro které nabízí čeština zajímavé využití, například uhlidame.to, objev.me, sbal.se. Největším skokanem je ovšem kolumbijská doména .co, jejíž prodeje u Active24 vzrostly za poslední rok o 320 %. Koncovka .co je vhodnou alternativou, pokud je žádaná adresa na .com doméně obsazena.


 
  

- PR -

11 reálných příběhů IT manažerů:

Jak zvládli SaaS, kyberbezpečnost i automatizaci


AID2025IT manažeři napříč organizacemi dnes řeší podobné výzvy: jak zvládnout přechod na SaaS, zvýšit úroveň kyberbezpečnosti, automatizovat procesy a mít přehled o IT majetku, aniž by museli zavádět složité postupy. Zajímá vás, jak to v praxi zvládají ostatní?

  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.