Aktuality -> Analýzy - 9. 10. 2012

Zájem o .cz domény roste

Zatímco v letech 2010 a 2011 se podíl .cz domén držel stabilně na 60 % ze všech registrovaných koncovek, letos .cz domény posílily. Čím dál populárnější jsou i exotické koncovky jako .as, .tv nebo .co. Vyplývá to ze statistik českého doménového registrátora společnosti Active 24. Ačkoliv by se mohlo zdát, že vzhledem k nedostatku volných .cz domén se budou více registrovat koncovky jako .eu nebo .com, opak je pravdou. Podíl .cz domén vzrostl v letošním roce na bezmála 65 % ze všech domén, které si zákazníci koupili nebo prodloužili u Active 24.



Obecně platí, že adresa na .cz doméně je díky své všeobecné známosti považována za nejvíce atraktivní a zákazníci se ji snaží registrovat jako první variantu. Příčin trendu rostoucího zájmu o .cz adresy může být několik.

 

Je možné, že atraktivní názvy na generických doménách jako .com jsou již vyčerpány ve větší míře než u .cz koncovek. Zákazníci mají také často registrován stejný název na několika doménách a po čase se rozhodnou si nechat pouze .cz variantu.

 

Ani na .cz koncovce však často nebývá snadné nalézt atraktivní adresu, která by již nebyla obsazena. Celkový počet .cz domén má totiž na konci října dosáhnout jednoho milionu. Pak přicházejí na řadu další koncovky. Nejvíce oblíbené po .cz jsou koncovky .eu, .sk a .com.

 

Když ani zde zákazník neuspěje, východiskem mohou být vysloveně exotické koncovky. Akciové společnosti často kupují adresy na doméně státu Americká Samoa (.as), televize zase využívá doménu Tuwalu (.tv). Pro české zákazníky jsou zajímavé i doménové koncovky .to, .se a .me, pro které nabízí čeština zajímavé využití, například uhlidame.to, objev.me, sbal.se. Největším skokanem je ovšem kolumbijská doména .co, jejíž prodeje u Active24 vzrostly za poslední rok o 320 %. Koncovka .co je vhodnou alternativou, pokud je žádaná adresa na .com doméně obsazena.


 
  

- PR -

IFS Cloud a Industrial AI:

Když ERP začíná skutečně přemýšlet


Stojíte před rozhodnutím, jak posunout svůj ERP systém dál? Moderní podniky dnes řeší nejen efektivnější plánování a úspory, ale i to, jak do svých procesů začlenit umělou inteligenci bez zbytečně nákladného vývoje. Právě této otázce je věnovaný následující článek.

  

- PR -

Řešení dopravy v IS KARAT

Od verze 24 je v informačním systému KARAT k dispozici nové řešení pro řízení a plánování dopravy. Toto řešení vzniklo na základě požadavků zákazníků pro sofistikovanější přístup k plánování a řízení dopravy v IS KARAT bez zbytečných investic a propojení na systémy třetích stran.