Aktuality -> Analýzy - 11. 10. 2024

Za klíčové pro splnění požadavků NIS 2 považují firmy nástroje pro obnovu dat a EDR/XDR

AcronisSpolečnost Acronis zveřejnila výsledky dotazování mezi svými českými a slovenskými zákazníky a partnery v oblasti implementace směrnice NIS 2. Dle odpovědí respondentů zatím splňuje požadavky směrnice jen 8 % českých organizací, přičemž další 41 % na jejím zavedení pracuje.



Zpřísněné bezpečnostní požadavky, povinné hlášení incidentů, ochrana před ransomwarem a důraz na bezpečnost dodavatelského řetězce jsou hlavními stavebními kameny nejnovější směrnice, ze které vyplývá poptávka po konkrétních technických řešeních. Odvětví, která vyžadují z pohledu NIS 2 největší pozornost, patří energetika, zdravotnictví a poskytování IT řešení a služeb.

V souvislosti s NIS2 registrují IT dodavatelé ze strany svých zákazníků aktuálně největší zájem o zajištění kontinuity provozu kritických IT systémù, např. s pomocí technologií Disaster Recovery, a nástroje pro analýzu a reporting bezpečnostních incidentù typu EDR či rozšířené detekce a reakce na incidenty (XDR).

Štěpán Bínek„Je nepochybné, že infrastruktura kybernetické bezpečnosti podniků a organizací musí být v souvislosti s implementací NIS 2 posílena,“ řekl Štěpán Bínek, manažer prodeje cloudových řešení Acronis ve společnosti ZEBRA SYSTEMS. „To může pro mnohé menší a středně velké firmy znamenat značný zásah do jejich personálních stavů a finančních rozpočtů. Proto se doporučuje vedle budování vlastního zabezpečení také zvážit alternativu služeb MSP poskytovatelů, kteří umožňují splnit požadavky NIS 2 bez nutnosti vysokých počátečních investic do IT.“

Zjištění průzkumu společnosti Acronis ve zkratce:

  • Nejvíce dotázaných (48 %) se teprve o požadavky směrnice NIS 2 začíná zajímat, 41 % již na implementaci pracuje, 8 % již požadavky splňuje a 3 % tvrdí, že o NIS 2 zatím neslyšelo.
  • Podle názoru oslovených nejvíce NIS 2 ovlivní odvětví energetiky a dalších síťových odvětví (42 %), zdravotnictví (34 %) a poskytování IT řešení a služeb (22 %)
  • 38 % respondentů se domnívá, že pro splnění požadavků jsou klíčová řešení zálohování, obnovy a Disaster Recovery, 29 % pak nástroje EDR/XDR/MDR a 27 % skenování zranitelností.

 
  

- PR -

Phoenix a BENU lékárny sjednotily komunikaci s více než 430 pobočkami díky ALVAO

Společnost PHOENIX lékárenský velkoobchod, s.r.o., provozující síť lékáren BENU, potřebovala zjednodušit a sjednotit komunikaci mezi centrálou a lékárnami. Implementací ALVAO Service Desk a Asset Management získala přehledné řešení pro správu požadavků i majetku, které přineslo rychlejší komunikaci, vyšší efektivitu a lepší podporu napříč celou organizací.

  

- PR -

Digitální služby veřejné správy:

Jednotný design pro snazší orientaci občanů


V dnešní digitální době jsou portály občana klíčovým nástrojem pro jednoduchou a bezpečnou komunikaci s úřady. Jedním z nejpoužívanějších mezi českými organizacemi je Portál občana od společnosti Gordic, který je od počátku vyvíjen v souladu se standardy digitálních služeb české veřejné správy. Nyní se Portál občana přizpůsobuje nejnovější verzi design systému gov.cz, čímž se jeho prostředí ještě více sjednocuje s centrálními portály a weby ministerstev. Občanům tak nabízí větší komfort a srozumitelnost při každodenním využívání.