facebook
Aktuality -> Analýzy - 13. 9. 2018 11:41

Za každý třetí únik dat pykal zaměstnanec propuštěním

Únik dat z firemních databází může ovlivnit život nejen zákazníkům, ale i zaměstnancům. Ukázal to nový průzkum společnosti Kaspersky Lab a B2B International. Z něj vyplývá, že za poslední rok došlo u 43 % firem po celém světě minimálně k jednomu úniku dat. Z toho ve dvou pětinách případů se únik týkal osobních údajů zákazníků (41 % případů na straně SMB a ve 40 % na straně velkých korporací). Tyto problémy často vyústí ve ztrátu zaměstnání odpovědných zaměstnanců, přičemž propouštění se nevyhýbá ani nejvyšším vedoucím pozicím.



Chyba nebo nedopatření, které způsobí únik dat z firemních databází, může stát pozici jakéhokoli zaměstnance bez ohledu na jeho postavení – v roce 2017 jsme mohli vidět propuštění řady ředitelů i řadových zaměstnanců.

Tyto problémy s sebou přinášejí hned několik negativních následků. Kromě ztracených talentů musí firmy často finančně odškodnit postižené zákazníky. K tomuto kroku bylo nuceno přistoupit 45 % malých a středních podniků a 47 % velkých korporací. Více než třetina (25 % SMB firem a 38 % korporací) firem zaznamenala po podobném incidentu problémy s přilákáním nových zákazníků. Výjimkou nebyly ani udělené pokuty, které muselo zaplatit 27 % menších firem a 31 % korporací.

Ze statistik vyplývá, že citlivá osobní data svých zákazníků uchovává a zpracovává 88 % společností. Údaje svých zaměstnanců má uloženo 86 % firem. Bez těchto informací se v podstatě moderní společnosti v této době neobejdou. S novou právní legislativou, všeobecně známým nařízením GDPR, ale přibyly firmám nové povinnosti.

Fakt, že 20 % společností ukládá citlivá data zákazníků i zaměstnanců mimo svoji vlastní infrastrukturu – na veřejném cloudu, BYOD zařízeních nebo SaaS aplikacích – klade ještě vyšší nároky na to, jak je s nimi zacházeno. Nejnáročnějším úkolem je v tomto případě zajištění jejich ochrany.

86 % firem uvádí, že má alespoň nějakou formu zabezpečení dat a odpovídající předpisy. Všeobecné zásady ochrany osobních údajů však samy o sobě nejsou zárukou, že bude zpracování dat probíhat podle regulí a bezpečně.

Společnosti by proto měly používat bezpečnostní řešení, která mohou ochránit data napříč celou infrastrukturou – včetně cloudu, všech zařízení a aplikací. Proškolení všech zaměstnanců, kteří pracují s osobními daty, a IT odborníků by mělo být samozřejmostí.


 
  

- Inzerce -

Zákaznická zkušenost, sběr bylin a řešení pro SMB

IT Systems 6/2019V aktuálním vydání IT Systems jsme se zaměřili především na pokročilé metody analýzy dat, problematiku zpracování a řízení oběhu dokumentů, ale také na trendy v oblasti budování vztahů se zákazníky. Pozitivní zkušenost zákazníka je totiž stále významnějším faktorem pro úspěch podnikání. Slogan „na zkušenosti záleží“ se proto stal podtitulem letošní konference SAPu, která představila inovativní technologie a jejich využití v konkrétních obchodních scénářích, jejich společným jmenovatelem je právě zajištění pozitivní zákaznické zkušenosti.

  

- Inzerce -

e-Mobilita, moderní doprava blízké budoucnosti

e-MobilitaElektrický pohon je v současnosti velmi diskutované téma, a to nejen v automobilovém světě, ale také ve všech oborech, kterých se dotýká. Je to už zmiňovaný automobilový průmysl, dále logistické společnosti, oblast energetiky, legislativy a v neposlední řadě také IT společnosti a jejich softwarové produkty, jež řeší e-Mobilitu.