Aktuality -> IT Projekty - 30. 7. 2021 - Ing. Lukáš Grásgruber

Z digitalizace B2B je masový trend

Z digitalizace se stává masový trend, na který naskočily v posledních měsících například i výrobní firmy, které se doposud B2B e-commerce příliš nevěnovaly. Až 80 % z nich investuje do inovací svých e-shopů a digitalizují obchodní procesy. Roste proto poptávka po konfigurátorech produktů, nebo zlepšení komunikace zákaznického centra. Změny se odehrávají rovněž mezi výrobci, dodavateli a obchodníky, kdy dochází k rozšiřování partnerských sítí a vzájemné integrace portálů a skladů. Ve výsledku to znamená zkrácení zákaznické cesty i rozšíření prodejních kanálů velkoobchodů.



„Z digitalizace B2B se stal trend, který stále nabírá na síle. Svůj byznys inovují firmy v oblasti topenářství, elektrotechniky nebo třeba stavebnictví. Reálně nebylo možné koupit si specifikace některých produktů a nebo to bylo velmi složitě. Tyto firmy proto spustily nebo inovovaly své e-shopové portály, kde mohou nakupovat jak jiné firmy, tak i koncový zákazník. S tím jde ruku v ruce i míra přizpůsobení v podobě konfigurátoru produktů, jaký jsme implementovali například u firmy Schneider Electric. Zákazník si zde navolí, jaké chce vypínače světel přímo u výrobce. Danou konfiguraci pak systém najde u partnerských e-shopů a rovnou ji přidá do košíku. Ve výsledku to znamená zkrácení zákaznické cesty i podporu dodavatelské sítě. Pro výrobce i prodejce je to tedy win-win situace,“ říká Marcel Červený, CEO BOOTIQ.

„Cílem nasazení konfigurátoru je co nejjednodušší formou poskytnout možnost technické specifikace vypínačů a zásuvek včetně přizpůsobení barev či designu do různých interiérů. Již nyní zaznamenáváme obchodní využití nové nadstavby konfigurátoru, kdy zákazník po specifikaci přístrojů může ihned prověřit dostupnost zboží v naší aplikaci esklady.cz nebo rovnou nakoupit u partnerských e-shopů. Po nasazení tohoto řešení jsme zaznamenali zvýšení návštěvnosti portálu o 38 %, což pozitivně ovlivňuje i růst prodejů a současně se nám nabízí i nové možnosti podpory formou online marketingu. Dalším benefitem je zjednodušení komunikace zákaznického centra, kdy zákazníka můžeme snáze provést webem a svým způsobem osamostatnit při výběru přístrojů, což současně pomáhá i odborníkům z řad elektrikářů či interiérových designérů,“ dodává generální ředitel Schneider Electric Vladimír Tichý.

Vizualizátor

Katalogy i konfigurátory služeb – vše musí být online

B2B firmy se rovněž nově zaměřují na vyladění objednávkového procesu, a to především přizpůsobením pro mobilní telefony. „Velká poptávka je po redesignu webu, lepším UX/UI. I B2B portály si tak osvojily přístup velkých e-commerce hráčů, začaly řešit konverze a jsou ochotny prodávat po kusech i koncovým zákazníkům. Tyto firmy se tedy seriózně zaměřují na online marketing a snaží se vyladit technické chyby, které na ně mají zásadní efekt, ať už se jedná o špatnou responzivitu webu, design, pomalé načítání stránek, nastavené vyhledávání a filtrů – zkrátka vše, co souvisí s uživatelskou zkušeností,“ dodává Marcel Červený.


 
  

- PR -

Od papíru k AI:

Digitální transformace certifikované výroby


Certifikovaných provozů přibývá. Především těch, které jsou auditovány na plnění některé z norem managementu kvality (QMS) nebo systémů environmentálního managementu (EMS). V zájmu udržení certifikace jsou čím dál více aplikovány systémy sběru, propojování a vyhodnocování dat ze senzorů strojů. To, co poněkud vázne, je využití výsledků vyhodnocení těchto dat při operativním řízení výroby. Zde uvedený příklad poodkrývá cestu, kterou musela ujít středně velká výrobní společnost zabývající se výrobou konstrukčních plastů.

  

- PR -

Budou váš kamerový systém řídit AI agenti?

5 trendů roku 2025 podle Milestone Systems


Patříte mezi integrátory nebo prodejce bezpečnostních řešení? Následující postřehy od technického ředitele společnosti Milestone vám v kontextu současné AI revoluce můžou přijít vhod. Milestone Systems je přední světový výrobce softwaru pro správu kamerových systémů.