facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> IT Projekty - 30. 7. 2021 - Ing. Lukáš Grásgruber

Z digitalizace B2B je masový trend

Z digitalizace se stává masový trend, na který naskočily v posledních měsících například i výrobní firmy, které se doposud B2B e-commerce příliš nevěnovaly. Až 80 % z nich investuje do inovací svých e-shopů a digitalizují obchodní procesy. Roste proto poptávka po konfigurátorech produktů, nebo zlepšení komunikace zákaznického centra. Změny se odehrávají rovněž mezi výrobci, dodavateli a obchodníky, kdy dochází k rozšiřování partnerských sítí a vzájemné integrace portálů a skladů. Ve výsledku to znamená zkrácení zákaznické cesty i rozšíření prodejních kanálů velkoobchodů.



„Z digitalizace B2B se stal trend, který stále nabírá na síle. Svůj byznys inovují firmy v oblasti topenářství, elektrotechniky nebo třeba stavebnictví. Reálně nebylo možné koupit si specifikace některých produktů a nebo to bylo velmi složitě. Tyto firmy proto spustily nebo inovovaly své e-shopové portály, kde mohou nakupovat jak jiné firmy, tak i koncový zákazník. S tím jde ruku v ruce i míra přizpůsobení v podobě konfigurátoru produktů, jaký jsme implementovali například u firmy Schneider Electric. Zákazník si zde navolí, jaké chce vypínače světel přímo u výrobce. Danou konfiguraci pak systém najde u partnerských e-shopů a rovnou ji přidá do košíku. Ve výsledku to znamená zkrácení zákaznické cesty i podporu dodavatelské sítě. Pro výrobce i prodejce je to tedy win-win situace,“ říká Marcel Červený, CEO BOOTIQ.

„Cílem nasazení konfigurátoru je co nejjednodušší formou poskytnout možnost technické specifikace vypínačů a zásuvek včetně přizpůsobení barev či designu do různých interiérů. Již nyní zaznamenáváme obchodní využití nové nadstavby konfigurátoru, kdy zákazník po specifikaci přístrojů může ihned prověřit dostupnost zboží v naší aplikaci esklady.cz nebo rovnou nakoupit u partnerských e-shopů. Po nasazení tohoto řešení jsme zaznamenali zvýšení návštěvnosti portálu o 38 %, což pozitivně ovlivňuje i růst prodejů a současně se nám nabízí i nové možnosti podpory formou online marketingu. Dalším benefitem je zjednodušení komunikace zákaznického centra, kdy zákazníka můžeme snáze provést webem a svým způsobem osamostatnit při výběru přístrojů, což současně pomáhá i odborníkům z řad elektrikářů či interiérových designérů,“ dodává generální ředitel Schneider Electric Vladimír Tichý.

Vizualizátor

Katalogy i konfigurátory služeb – vše musí být online

B2B firmy se rovněž nově zaměřují na vyladění objednávkového procesu, a to především přizpůsobením pro mobilní telefony. „Velká poptávka je po redesignu webu, lepším UX/UI. I B2B portály si tak osvojily přístup velkých e-commerce hráčů, začaly řešit konverze a jsou ochotny prodávat po kusech i koncovým zákazníkům. Tyto firmy se tedy seriózně zaměřují na online marketing a snaží se vyladit technické chyby, které na ně mají zásadní efekt, ať už se jedná o špatnou responzivitu webu, design, pomalé načítání stránek, nastavené vyhledávání a filtrů – zkrátka vše, co souvisí s uživatelskou zkušeností,“ dodává Marcel Červený.


 
  

- Inzerce -

PRŮZKUM: Češi odpracují na neplacených přesčasech více než hodinu denně

Čtyřdenní pracovní týden? V Česku zatím utopie. Lidem v kancelářských profesích nestačí na splnění úkolů ani pět dní. Polovina pracuje skoro šest dní týdně, aby práci stihla.

  

- Inzerce -

Digitalizace zákaznické péče: jak vybrat nejlepší řešení kontaktního centra

GenesysDigitální bitva o zákazníky začala, neprohrajte ji. Pandemie totiž jasně ukázala, že digitalizace stabilizuje byznys i v nejistých dobách. Online sektor raketově rostl i během nejtvrdších lockdownů. Přesunula se tam i většina zákazníků.