- Přehledy IS
- APS (20)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (32)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (20)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (76)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (35)
- Řízení výroby (36)
- WMS (29)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (45)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (68)
- Informační bezpečnost (50)
- IT řešení pro logistiku (45)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Z digitalizace B2B je masový trend
Z digitalizace se stává masový trend, na který naskočily v posledních měsících například i výrobní firmy, které se doposud B2B e-commerce příliš nevěnovaly. Až 80 % z nich investuje do inovací svých e-shopů a digitalizují obchodní procesy. Roste proto poptávka po konfigurátorech produktů, nebo zlepšení komunikace zákaznického centra. Změny se odehrávají rovněž mezi výrobci, dodavateli a obchodníky, kdy dochází k rozšiřování partnerských sítí a vzájemné integrace portálů a skladů. Ve výsledku to znamená zkrácení zákaznické cesty i rozšíření prodejních kanálů velkoobchodů.


„Z digitalizace B2B se stal trend, který stále nabírá na síle. Svůj byznys inovují firmy v oblasti topenářství, elektrotechniky nebo třeba stavebnictví. Reálně nebylo možné koupit si specifikace některých produktů a nebo to bylo velmi složitě. Tyto firmy proto spustily nebo inovovaly své e-shopové portály, kde mohou nakupovat jak jiné firmy, tak i koncový zákazník. S tím jde ruku v ruce i míra přizpůsobení v podobě konfigurátoru produktů, jaký jsme implementovali například u firmy Schneider Electric. Zákazník si zde navolí, jaké chce vypínače světel přímo u výrobce. Danou konfiguraci pak systém najde u partnerských e-shopů a rovnou ji přidá do košíku. Ve výsledku to znamená zkrácení zákaznické cesty i podporu dodavatelské sítě. Pro výrobce i prodejce je to tedy win-win situace,“ říká Marcel Červený, CEO BOOTIQ.
„Cílem nasazení konfigurátoru je co nejjednodušší formou poskytnout možnost technické specifikace vypínačů a zásuvek včetně přizpůsobení barev či designu do různých interiérů. Již nyní zaznamenáváme obchodní využití nové nadstavby konfigurátoru, kdy zákazník po specifikaci přístrojů může ihned prověřit dostupnost zboží v naší aplikaci esklady.cz nebo rovnou nakoupit u partnerských e-shopů. Po nasazení tohoto řešení jsme zaznamenali zvýšení návštěvnosti portálu o 38 %, což pozitivně ovlivňuje i růst prodejů a současně se nám nabízí i nové možnosti podpory formou online marketingu. Dalším benefitem je zjednodušení komunikace zákaznického centra, kdy zákazníka můžeme snáze provést webem a svým způsobem osamostatnit při výběru přístrojů, což současně pomáhá i odborníkům z řad elektrikářů či interiérových designérů,“ dodává generální ředitel Schneider Electric Vladimír Tichý.
Katalogy i konfigurátory služeb – vše musí být online
B2B firmy se rovněž nově zaměřují na vyladění objednávkového procesu, a to především přizpůsobením pro mobilní telefony. „Velká poptávka je po redesignu webu, lepším UX/UI. I B2B portály si tak osvojily přístup velkých e-commerce hráčů, začaly řešit konverze a jsou ochotny prodávat po kusech i koncovým zákazníkům. Tyto firmy se tedy seriózně zaměřují na online marketing a snaží se vyladit technické chyby, které na ně mají zásadní efekt, ať už se jedná o špatnou responzivitu webu, design, pomalé načítání stránek, nastavené vyhledávání a filtrů – zkrátka vše, co souvisí s uživatelskou zkušeností,“ dodává Marcel Červený.
![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
Formulář pro přidání akce
23.9. | IT konference: Arrow Forum 2025 |
24.9. | Webinář: Platforma 3DEXPERIENCE jako páteř digitální... |
29.9. | The Massive IoT Conference |
1.10. | Odborná roadshow: Vaše cesta k digitalizaci |