- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (20)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (51)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Z digitalizace B2B je masový trend
Z digitalizace se stává masový trend, na který naskočily v posledních měsících například i výrobní firmy, které se doposud B2B e-commerce příliš nevěnovaly. Až 80 % z nich investuje do inovací svých e-shopů a digitalizují obchodní procesy. Roste proto poptávka po konfigurátorech produktů, nebo zlepšení komunikace zákaznického centra. Změny se odehrávají rovněž mezi výrobci, dodavateli a obchodníky, kdy dochází k rozšiřování partnerských sítí a vzájemné integrace portálů a skladů. Ve výsledku to znamená zkrácení zákaznické cesty i rozšíření prodejních kanálů velkoobchodů.


„Z digitalizace B2B se stal trend, který stále nabírá na síle. Svůj byznys inovují firmy v oblasti topenářství, elektrotechniky nebo třeba stavebnictví. Reálně nebylo možné koupit si specifikace některých produktů a nebo to bylo velmi složitě. Tyto firmy proto spustily nebo inovovaly své e-shopové portály, kde mohou nakupovat jak jiné firmy, tak i koncový zákazník. S tím jde ruku v ruce i míra přizpůsobení v podobě konfigurátoru produktů, jaký jsme implementovali například u firmy Schneider Electric. Zákazník si zde navolí, jaké chce vypínače světel přímo u výrobce. Danou konfiguraci pak systém najde u partnerských e-shopů a rovnou ji přidá do košíku. Ve výsledku to znamená zkrácení zákaznické cesty i podporu dodavatelské sítě. Pro výrobce i prodejce je to tedy win-win situace,“ říká Marcel Červený, CEO BOOTIQ.
„Cílem nasazení konfigurátoru je co nejjednodušší formou poskytnout možnost technické specifikace vypínačů a zásuvek včetně přizpůsobení barev či designu do různých interiérů. Již nyní zaznamenáváme obchodní využití nové nadstavby konfigurátoru, kdy zákazník po specifikaci přístrojů může ihned prověřit dostupnost zboží v naší aplikaci esklady.cz nebo rovnou nakoupit u partnerských e-shopů. Po nasazení tohoto řešení jsme zaznamenali zvýšení návštěvnosti portálu o 38 %, což pozitivně ovlivňuje i růst prodejů a současně se nám nabízí i nové možnosti podpory formou online marketingu. Dalším benefitem je zjednodušení komunikace zákaznického centra, kdy zákazníka můžeme snáze provést webem a svým způsobem osamostatnit při výběru přístrojů, což současně pomáhá i odborníkům z řad elektrikářů či interiérových designérů,“ dodává generální ředitel Schneider Electric Vladimír Tichý.
Katalogy i konfigurátory služeb – vše musí být online
B2B firmy se rovněž nově zaměřují na vyladění objednávkového procesu, a to především přizpůsobením pro mobilní telefony. „Velká poptávka je po redesignu webu, lepším UX/UI. I B2B portály si tak osvojily přístup velkých e-commerce hráčů, začaly řešit konverze a jsou ochotny prodávat po kusech i koncovým zákazníkům. Tyto firmy se tedy seriózně zaměřují na online marketing a snaží se vyladit technické chyby, které na ně mají zásadní efekt, ať už se jedná o špatnou responzivitu webu, design, pomalé načítání stránek, nastavené vyhledávání a filtrů – zkrátka vše, co souvisí s uživatelskou zkušeností,“ dodává Marcel Červený.
19.6. | ITeuro Solution Day 2025 |
23.9. | PragVue 2025 |
1.10. | Cyber Attacks 2025 |
21.10. | Bezpečnosť a dostupnosť dát 2025 |
11.11. | Umělá inteligence v IT infrastruktuře 2025 |
Formulář pro přidání akce
18.6. | Webinář: Jak optimalizovat nákupní procesy s Odoo? |
29.9. | The Massive IoT Conference |