- Přehledy IS
 - APS (20)
 - BPM - procesní řízení (23)
 - Cloud computing (IaaS) (10)
 - Cloud computing (SaaS) (32)
 - CRM (51)
 - DMS/ECM - správa dokumentů (20)
 - EAM (17)
 - Ekonomické systémy (68)
 - ERP (76)
 - HRM (28)
 - ITSM (6)
 - MES (32)
 - Řízení výroby (36)
 - WMS (29)
 - Dodavatelé IT služeb a řešení
 - Datová centra (25)
 - Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (38)
 - Dodavatelé CRM (38)
 - Dodavatelé DW-BI (50)
 - Dodavatelé ERP (69)
 - Informační bezpečnost (50)
 - IT řešení pro logistiku (45)
 - IT řešení pro stavebnictví (26)
 - Řešení pro veřejný a státní sektor (27)
 
 ERP systémy
 CRM systémy
 Plánování a řízení výroby
 AI a Business Intelligence
 DMS/ECM - Správa dokumentů
 HRM/HCM - Řízení lidských zdrojů
 EAM/CMMS - Správa majetku a údržby
 Účetní a ekonomické systémy
 ITSM (ITIL) - Řízení IT
 Cloud a virtualizace IT
 IT Security
 Logistika, řízení skladů, WMS
 IT právo
 GIS - geografické informační systémy
 Projektové řízení
 Trendy ICT
 E-commerce B2B/B2C
 CAD/CAM/CAE/PLM/3D tisk![]()  | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky  | |
 
 | ||
Uvádění cen v rámci EDI objednávek se prosazuje i mezi e-shopy
Uvádění nákupních cen v elektronických objednávkách směrem k dodavatelům se začíná úspěšně prosazovat i na retailovém trhu ČR. Novinku v rámci elektronické výměny dokladů (EDI) zprovoznil se svými dodavateli přední český e-shop MALL.cz. Cílem tohoto kroku je zejména dosažení pokročilejší automatizace vzájemné kontroly dokladů v rámci prodejního řetězce a plynulejší tok zboží.

 „Je celá řada situací, kdy je očekávaná nákupní cena odběratele v rozporu se skutečně fakturovanou cenou. Může se jednat například o lidské selhání, technickou chybu, specifické prodejní akce či třeba časový nesoulad mezi okamžikem vystavení objednávky a přecenění u dodavatele. Pokud se však dodavatel začne aktivně ceně v ORDERS věnovat a na tuto chybu přijde včas, lze spustit interní proces blokování dalšího zpracování, ověřování správnosti ceny a hledání příčiny. Díky tomu lze předejít v nemalém procentu i vystavování opravných daňových dokladů. V extrémním případě lze zabránit i vrácení zboží zpět dodavateli a s tím vzniklým logistickým a transportním nákladům a eliminovat poškození obchodního vztahu,“ říká Michaela Malíková, EDI koordinátor společnosti Internet Mall a.s., provozující internetovou nákupní galerii MALL.cz.
Významný internetový prodejce MALL.cz se tak stal prvním českým e-shopem, který začal spolu s dodavateli aktivně pracovat s nákupní cenou v objednávkách v rámci elektronické výměny obchodních dokladů (EDI). Navázal tak na pozitivní zkušenosti, které s tímto řešením mají i další retailové subjekty. 
Nejdelší zkušenosti s využitím nákupních cen v objednávkách má na tuzemském retailovém trhu moravská nákupní centrála řetězce COOP v rámci svých dodavatelů, napojených na EDI řešení společnosti CCV Informační systémy. S cenami v EDI objednávkách se však mohli setkat i další dodavatelé, dodávající typicky zahraničním odběratelům nebo do místních DIY řetězců, které používají EDI řešení svých zahraničních centrál. Se zavedením cen do objednávky finišuje také obchodní řetězec Makro Cash & Carry.
Podnět k zapracování nákupní ceny do zprávy ORDERS tak vzešel synergicky jak od samotných maloobchodních prodejců, tak i od klíčových EDI poskytovatelů, kteří jej dlouhodobě na základě analýz trhu prosazovali. Návrh a proces následné realizace byl řízen pracovní skupinovou EDI pod Česko-Slovenskou iniciativou ECR „U všech tradičních obchodníků a také v nových segmentech byla a stále je cena jedním ze základních požadavků. Proto s ní naši klienti mohou v EDI komunikaci dokladů pracovat již od roku 2002. Dlouhodobě se nám však nedařilo toto prosadit plošně na česko-slovenském trhu. Potěšilo nás tedy, když se stejným požadavkem přišlo na půdu ECR také Makro C&C a za využití společných zkušeností členů ECR na našem trhu vzniklo rozšíření, založené na bázi mezinárodního standardu EDIFACT a lokální verze oborového subsetu. Vznikla tak modifikovaná verze, kterou Makro C&C pod hlavičkou ECR uvolnilo pro celý trh. Jedná se tedy o unifikovaný technický popis ve světě běžného řešení, jež mohou nyní využívat všechny subjekty zasílající a přijímající objednávky v rámci elektronické výměny dat v obchodním styku EDI v České republice a na Slovensku,“ říká David Reichel, ředitel divize eBusiness ve společnosti CCV Informační systémy a aktivní člen pracovní skupiny ECR, která rozšíření subsetu připravila. Úspěšné prověření rozšíření datové věty subsetu proběhlo na pilotním projektu mezi významnými obchodními partnery, společnostmi Henkel ČR a Makro Makro Cash & Carry ČR.
Přínosy EDI
Elektronická výměna dokladů (EDI) ve strukturovaných datech umožňuje bezpapírovou likvidaci faktur na straně odběratele. Nejde přitom pouze o  automatické zpracování dat z dokladu přímo do informačního systému, ale přijaté EDI faktury jsou v případě shody s objednávkou či dodacím listem strojově zpracovány až k zaúčtování bez potřeby jakékoliv kontroly člověkem. Jsou totiž validovány podle skutečných příjmů na sklad a k nákupní ceně v objednávce. Při souladu obou validací se faktura přijatá sama likviduje (zpracuje a zaúčtuje) a přechází k proplacení finančním oddělením, takže ke kontrole člověkem dochází již pouze v případě neshody.
| Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne | 
| 1 | 2 | |||||
| 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 
| 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 
| 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 
| 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 
| 7.11. | CONTROLLING A BI PRAKTICKY - Webové GIST Aplikace pro... | 
| 11.11. | Umělá inteligence v IT infrastruktuře 2025 | 
Formulář pro přidání akce
| 13.11. | Update Conference Prague 2025 | 

 







