Aktuality -> IT Projekty - 26. 3. 2009

Konverze systémů Komerční banky na euro

S analýzou, návrhem a testováním pomohla Adastra

Komerční banka (KB) úspěšně přizpůsobila bankovní systémy pro konverzi na euro ve slovenských pobočkách. Projekt pod názvem EURO Program probíhal od června 2007 a významně se na něm podílela i společnost Adastra, především v oblasti specializovaného aplikačního vývoje a testování. Vlastní přechod ze slovenských korun na euro se v bance uskutečnil na přelomu roku 2008 a 2009, avšak ve znamení vývoje a testování euro-verzí aplikací a konverzních procedur probíhal celý rok 2008. Během příprav sehrály klíčovou úlohu testy zaměřené na systémovou integraci realizované v testovacím prostředí, na kterém se významně podíleli zkušení pracovníci společnosti Adastra. Organizačně eurokonverzi zajišťovala pražská centrála Komerční banky tzv. EURO Programem, který se skládal z dílčích EURO projektů a ovlivňoval slovenskou i českou část KB.



Adastra realizovala nebo se podílela na těchto částech projektů:

  • Analýza a návrh výstavby širokého testovacího prostředí zahrnující desítky aplikací (pro široké testy integrace) a dalšího malého prostředí (pro testy integrace s mainframe)
  • tvorba strategie testů zaměřených na systémové integrace a strategie práce s testovacími daty
  • definice akceptací a akceptačních kriterií
  • release management testovacích verzí dle potřeb cyklů testů
  • plán testů, jejich řízení, koordinace vykonávání testů a vyhodnocování jejich výsledků
  • release management a configuration management v rámci Euro projektu
  • vývoj a nasazení nové EURO logiky v systému zahraničních plateb ve slovenské instanci a datová migrace slovenských instancí na EURO

 
  

- PR -

Udržitelnost vyžaduje nový přístup k využívání energie v éře umělé inteligence

Rostoucí zájem o generativní umělou inteligenci vedl k výraznému nárůstu poptávky po výkonných výpočetních systémech. S tím ruku v ruce roste i spotřeba energie a náklady s tím spojené, a tento trend bude nadále pokračovat. Od svého vzniku se velikost modelů umělé inteligence exponenciálně zvětšuje. A větší modely znamenají výkonnější systémy, nebo delší dobu výpočtů a obojí vyžaduje více energie.

  

- PR -

Eloquens: e-mailová automatizace s podporou AI

E-mail se stal páteří firemní komunikace a očekává se, že do roku 2026 dosáhne celosvětový počet firemních uživatelů elektronické pošty 4,73 miliardy. E-mail sice umožňuje okamžitou komunikaci napříč organizacemi, ale jeho skutečné náklady jako čas, produktivita a ztracené příležitosti jsou často přehlíženy.