- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (20)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (51)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Umělá inteligence pomáhá i pokladním v supermarketech
Senzory na pokladnách v prodejnách Albert pokladním nově pomáhají rozpoznávat nebalené pečivo, ovoce a zeleninu. Řetězec tak po úspěšném pilotním projektu zahájil plošné nasazení technologie využívající umělou inteligenci do všech svých obchodů. Cílem je zrychlit odbavení u pokladen, zvýšit přesnost identifikace nebalených položek a zároveň usnadnit práci obsluze.


Albert je prvním maloobchodním řetězcem na českém trhu, který ve svém provozu začal využívat technologii strojové identifikace nebalených potravin. Systém využívá miniaturní kameru zaměřenou na pokladní váhu, která pozná, jaké ovoce, zeleninu nebo pečivo zákazník kupuje – i když na nich není čárový kód. Během zlomku vteřiny rozpozná konkrétní položku nebo více podobných produktů, které nabídne pokladní, ta už jen na obrazovce potvrdí správnou volbu. Řešení nejen minimalizuje chyby při ručním zadávání, ale také zkracuje čekací dobu zákazníků u pokladen a zjednodušuje práci zaměstnanců. Aktuálně je nová technologie funkční již v pěti desítkách prodejen a do konce roku bude nasazena do všech 350 prodejen řetězce.
„Umělá inteligence u nás nachází uplatnění v řadě oblastí, včetně zlepšení zákaznického servisu na pokladnách skrze automatické rozpoznávání nebalených produktů u pokladen. Tato řešení přinášejí reálný přínos jak pro naše zákazníky, tak pro naše zaměstnance,“ uvádí Jiří Mareček, ředitel komunikace obchodů Albert.
Umělá inteligence se stále více prosazuje v Albertu i v méně viditelných, ale neméně důležitých oblastech. Kromě optimalizace zásobování či zrychlení obsluhy na pokladnách pomáhá také s automatizací administrativních činností – od zpracování faktur přes agendu v oddělení lidských zdrojů až po logistické procesy.
Umělá inteligence pomáhá v Albertu také v oblasti úklidu prodejen a distribučních center, kde fungují automatické čisticí roboty.
19.6. | ITeuro Solution Day 2025 |
23.9. | PragVue 2025 |
1.10. | Cyber Attacks 2025 |
21.10. | Bezpečnosť a dostupnosť dát 2025 |
11.11. | Umělá inteligence v IT infrastruktuře 2025 |
Formulář pro přidání akce
17.6. | Snídaně s Exonem - digitalizace v praxi - 17. června... |
18.6. | Webinář: Jak optimalizovat nákupní procesy s Odoo? |
29.9. | The Massive IoT Conference |