facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> IT Projekty - 10. 6. 2025 - redakce

Umělá inteligence pomáhá i pokladním v supermarketech

Albert strojove rozpoznaniSenzory na pokladnách v prodejnách Albert pokladním nově pomáhají rozpoznávat nebalené pečivo, ovoce a zeleninu. Řetězec tak po úspěšném pilotním projektu zahájil plošné nasazení technologie využívající umělou inteligenci do všech svých obchodů. Cílem je zrychlit odbavení u pokladen, zvýšit přesnost identifikace nebalených položek a zároveň usnadnit práci obsluze.



Albert je prvním maloobchodním řetězcem na českém trhu, který ve svém provozu začal využívat technologii strojové identifikace nebalených potravin. Systém využívá miniaturní kameru zaměřenou na pokladní váhu, která pozná, jaké ovoce, zeleninu nebo pečivo zákazník kupuje – i když na nich není čárový kód. Během zlomku vteřiny rozpozná konkrétní položku nebo více podobných produktů, které nabídne pokladní, ta už jen na obrazovce potvrdí správnou volbu. Řešení nejen minimalizuje chyby při ručním zadávání, ale také zkracuje čekací dobu zákazníků u pokladen a zjednodušuje práci zaměstnanců. Aktuálně je nová technologie funkční již v pěti desítkách prodejen a do konce roku bude nasazena do všech 350 prodejen řetězce.

Umělá inteligence u nás nachází uplatnění v řadě oblastí, včetně zlepšení zákaznického servisu na pokladnách skrze automatické rozpoznávání nebalených produktů u pokladen. Tato řešení přinášejí reálný přínos jak pro naše zákazníky, tak pro naše zaměstnance,“ uvádí Jiří Mareček, ředitel komunikace obchodů Albert.

Umělá inteligence se stále více prosazuje v Albertu i v méně viditelných, ale neméně důležitých oblastech. Kromě optimalizace zásobování či zrychlení obsluhy na pokladnách pomáhá také s automatizací administrativních činností – od zpracování faktur přes agendu v oddělení lidských zdrojů až po logistické procesy.

Umělá inteligence pomáhá v Albertu také v oblasti úklidu prodejen a distribučních center, kde fungují automatické čisticí roboty.


 
  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.

  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.