facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Analýzy - 26. 10. 2021 - Ing. Lukáš Grásgruber

U finančních služeb lidem vadí důsledky nedotažené digitalizace

Za poslední rok udělala řada firem v digitalizaci a automatizaci svých služeb velký pokrok, přesto má většina z nich v této oblasti rezervy, které mají negativní vliv na jejich zákazníky. Aktuální průzkum společnosti Enehano Solutions mezi více než 500 respondenty ukázal, že mezi negativní důsledky zanedbané digitalizace nebo automatizace, které lidem nejvíce vadí v oblasti financí, patří poplatky za převod mezi účty, spamové e-maily, zbytečné návštěvy poboček, nebo např. opakované zadávání informací.



„Přestože banky a další finanční společnosti jsou v digitalizaci a automatizaci svých služeb ze všech firem u nás nejdále, stále existují oblasti, které nejsou ideálně vyřešené. A to pochopitelně negativně dopadá i na koncové zákazníky,“ popisuje Michal Peška, obchodní ředitel společnosti Enehano Solutions.

Problémové poplatky

Největšímu počtu lidí, téměř 2/3, vadí poplatky za převod mezi různými účty a 38 % lidí vadí vysoké poplatky za převody financí do zahraničí. „Vhodnou automatizací procesů může přitom banka tyto operace výrazně zrychlit a zjednodušit. Ušetří tak personální náklady a nemusí za podobné služby účtovat zbytečně vysoké poplatky,“ popisuje Peška a dodává: „Snížit nebo zrušit tyto poplatky pomáhá i zvládnutá digitalizace, kdy lze čím dál tím víc podobných operací zvládnout bez pomoci banky skrze internetové nebo mobilní bankovnictví.“

Spam horší než poplatky?

Dokonce ještě více než některé poplatky vadí zákazníkům spamové e-maily, které jim nabízí věci a služby, co je nezajímají. Podle průzkumu vadí více než polovině zákazníků, přičemž problém se spamy se zvětšuje s věkem. Zatímco mladší lidé ve spamech až takový problém nevidí, ve věku okolo padesátky vadí irelevantní komerční e-maily dvěma třetinám lidí.

Jen o něco méně vadí lidem také otravná a pro ně nepodstatná reklama na sociálních sítích. Konkrétně s ní má problém 51 % zákazníků. „Oba nešvary jsou výsledkem jednoho a toho samého problému. Firmy své zákazníky neznají, nemají o nich celistvý přehled a nezvládají stále vyšší nároky na personalizaci marketingové komunikace. Ty lze pokrýt jedině automatizací za pomocí AI algoritmů, které na základě historických dat vyhodnotí pro každého zákazníka jinou variantu komunikace,“ popisuje Peška.

Hlavně ne na pobočku

Nadpoloviční většině lidí vadí také nezbytné osobní návštěvy firmy nebo pobočky kvůli maličkostem či formalitám. Typicky se jedná o změny kontaktních údajů a dokladů nebo podpisy smluv. „Bezkontaktní obsluhu klientů nejen v bankách, ale například i v pojišťovnách, řešíme v poslední době velmi často a očekáváme, že do roku 2022 půjde o zcela běžnou službu, kterou budou poskytovat firmy a instituce napříč jednotlivými obory,“ dodává Michal Peška z Enehana.

Které důsledky zanedbané digitalizace Vám jako zákazníkovi vadí? Podíl v %
Poplatky za převod mezi různými účty. 64,3
Spamové emaily, které mi nabízí věci a služby, co mě nezajímají. 55,4
Nezbytná osobní návštěva firmy či pobočky kvůli maličkostem či formalitám. 54,8
Poplatky při platbách kartou. 54,5
Otravná a pro mě nepodstatná reklama na sociálních sítích. 51,0
Vysoké poplatky za převody financí do zahraničí. 38,2
Špatný směnný kurz mezi různými měnami. 34,7
Opětovné zadávání informací. 29,8
Na zákaznické lince nevědí, jaký problém s nimi řeším přes jiný kanál (např. přes email). 18,4
Zastaralé internetové bankovnictví. 14,1
Zastaralé mobilní bankovnictví. 12,8
Chybějící chytrá analýza výdajů pomocí kategorizace plateb. 8,5
Žádné z uvedených 4,8

 
  

- PR -

Pět způsobů, jak AI změní náš svět k nepoznání

AI_analyzuje_data-PR.jpegUmělá inteligence (AI) a strojové učení (ML) přináší už více než 10 let podnikům i výzkumníkům stále možnosti. Ať už jde o využití prediktivní analýzy k předvídání údržby zařízení, nástroje počítačového vidění, které dávají oči robotům na automatických montážních linkách, nebo digitální dvojčata sloužící k simulaci fungování továren, měst, a dokonce i celých ekonomik, seznam aplikací poháněných AI je dlouhý a stále se prodlužuje.

  

- PR -

Jak zajistit vzornou docházku u zaměstnanců v terénu?

Díky digitalizované evidenci do­cház­ky, která snižuje admi­ni­stra­tiv­ní zátěž personalistů a eliminuje nepoctivé praktiky zaměstnanců, můžete ušetřit až statisíce korun ročně. Pozdní příchody, dřívější odchody, půjčování kartiček nebo čipů, falešné přesčasy nebo evidence příchodu či odchodu na nesprávném místě — to vše se negativně projeví na výši vašich mzdových nákladů.