facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Analýzy - 24. 7. 2019

Třetinu českých firem trápí nedostatečná kapacita internetového připojení

internetová konektivitaPodle průzkumu společnosti GFI Software mezi českými a slovenskými SMB společnostmi více než více než třetinu SMB firem trápí nedostatečná kapacita internetového připojení. Na vině je především rostoucí spotřeba internetové šířky pásma ze strany cloudových služeb, komunikační řešení a nejrůznějších desktopových i mobilních aplikací.



Stále více malých a středních společností totiž využívá množství cloudových aplikací typu Office 365 či SalesForce a konferenční řešení na bázi IP, jako jsou například Skype, Zoom nebo WebEx. Nedostatečná kapacita zejména ve špičkách má pak za následek výpadky kritických aplikací a snížení kvality či přerušení komunikačních přenosů. Namísto posilování podnikové propustnosti se stále více firem snaží optimalizovat existující kapacity prostřednictvím prioritizace internetových toků ve firemních sítích.

Z průzkumu také vyplynulo, že:

  • České a slovenské SMB podniky většinou využívají firemního internetového připojení do 100 Mbit/s (79 %), dalších 18 % využívá rychlost 100 – 500 Mbit/s a jen 3 % využívá rychlostí vyšších než 500 Mbit/s.
  • Podle 3 % společností je jejich kapacita předimenzovaná, pro 60 % nastavená adekvátně, u 34 % firem nedostačuje ve špičkách, a pro 3 % nedostačuje chronicky.
  • Průměrná česká SMB společnost dnes využívá v průměru 15 firemních aplikací, přičemž jejich počet a nároky na internetové připojení neustále rostou.

internetová konektivita SMB


 
  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.

  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.