- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (20)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (51)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Téměř polovina malých podnikatelů vystavuje faktury v Excelu nebo ručně na papíře
Z průzkumu, který realizovala agentura B-inside pro společnost Seyfor vyplývá, že velká část malých podnikatelů zůstává u metod fakturace, které jsou časově náročné a náchylné k chybám. Více než 40 % malých podnikatelů v Česku totiž stále používá k fakturaci neefektivní nástroje, jako je Excel, nebo dokonce vystavují faktury ručně na papíře.


Podnikatelé se tak zbytečně potýkají s problémy, přestože i pro drobné podnikatele existují cenově velmi dostupné nástroje pro fakturaci a další firemní procesy. Zdržují je chyby na vystavovaných fakturách a fakturace jim trvá déle, než je nutné. Chytrý fakturační systém přitom může přinést automatizaci všech těchto úkonů a podnikatelé se díky tomu mohou vyvarovat chyb, zkrátit dobu fakturace a získat lepší kontrolu nad svými financemi.
Průzkum mezi podnikateli s maximálně pěti zaměstnanci a ročním obratem do 5 milionů korun ukázal, že přibližně třetina podnikatelů (34 %) využívá k vystavování faktur Excel nebo Word, což často vede k chybám, jež musí následně opravovat. A navíc, 8 % respondentů stále fakturuje ručně, což nejenže zvyšuje pravděpodobnost omylů, ale také výrazně prodlužuje celý proces. Kromě toho musí tito podnikatelé neustále sledovat změny v aktuální legislativě.
Na druhé straně spektra stojí přibližně 27 % podnikatelů využívajících chytrý fakturační systém, který jim umožňuje vystavovat faktury automatizovaně a efektivněji. Pětina respondentů využívá placenou verzi fakturačního systému a k nim se připojuje dalších 7 %, kteří využívají nějakou zdarma přístupnou verzi, ta může být vhodným řešením pro podnikatele s nízkým objemem fakturací.
Průzkum také ukázal, že přibližně třetině podnikatelům vystavuje faktury jejich účetní. To je spojeno s pravidelnými měsíčními náklady, které mohou živnostníci využívající fakturační systém ušetřit. Nehledě k tomu, že pak nemají přístup k dokladům vždy, když to potřebují. Chytrý fakturační systém přitom umožňuje vystavit fakturu během přibližně jedné minuty (včetně automatického dohledání subjektu pomocí veřejně dostupných dat) a kdykoli nahlížet na úhrady faktur, což umožňuje propojení a párování plateb s informacemi z bankovní aplikace.
„Ještě v roce 2023 vystavovalo ručně na papíře faktury celých 13 % podnikatelů. Část z nich přešla do roku 2024 na nejjednodušší elektronickou formu v Excelu/Wordu, což jim stále nepřináší klíčové výhody pro efektivní podnikání. Stále je zde celkem víc než 40 % těch, kteří fakturují postaru, tedy bez využití moderních technologických možností“ komentuje výsledky průzkumu Tomáš Loukota, ředitel divize Small Business a člen vedení ve společnosti Seyfor.
19.6. | ITeuro Solution Day 2025 |
23.9. | PragVue 2025 |
1.10. | Cyber Attacks 2025 |
21.10. | Bezpečnosť a dostupnosť dát 2025 |
11.11. | Umělá inteligence v IT infrastruktuře 2025 |
Formulář pro přidání akce
29.9. | The Massive IoT Conference |