facebook LinkedIN LinkedIN - follow

Společnost gedas bude implementovat systémy digitální továrny

DelmiaSpolečnost gedas se stala obchodním a technologickým partnerem společnosti Delmia pro oblast zahrnující Českou republiku, Slovensko a Polsko. Spolupráce umožní společnosti gedas ČR implementovat systémy digitální továrny v oblasti automobilového průmyslu. Digitální továrna (digital factory) je virtuálním obrazem reálné výroby, který zobrazuje výrobní procesy ve virtuálním prostředí. Slouží především k plánování, simulaci a optimalizaci sériové výroby složitých výrobků. Uplatnění najde zejména v oblastech automobilového, strojírenského, leteckého a lodního průmyslu, stejně jako při výrobě spotřebního zboží a elektroniky.

Podle CIMdata reportu „The Benefits of Digital Manufacturing“ (březen 2003) mohou systémy digitální továrny přinést až 13% úsporu nákladů, zvýšit produkci o 15 % a až o třetinu zkrátit dobu potřebnou k uvedení nového výrobku na trh. K dalším přínosům patří zejména snížení podnikatelského rizika při zavádění nové výroby, možnost virtuální prohlídky výrobních hal, rychlejší rozmísťování strojního zařízení, prověření procesů před zahájením výroby, posouzení ergonomie pracovišť, redukce potřebné plochy a úprav zařízení, odhalení slabých míst a kolizí, urychlení změnového řízení, lepší využívání dostupných zdrojů, programování strojů a linek off-line, omezení potřeby prototypů, či snížení předělávek.

 
  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.

  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.