- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Služba Care Connect u nového vozu Škoda Kodiaq ukazuje praktickou podobu internetu věcí
Nově představený vůz Kodiaq je prvním modelem značky Škoda, který je neustále připojený k internetové síti a nabízí službu Care Connect, která plní především informační a bezpečnostní funkce. Care Connect zahrnuje vzdálený přístup k informacím o vozu, proaktivní servis a nouzové volání. Stálé připojení přes síť mobilního operátora Vodafone zajišťuje elektronická SIM karta, která je ve Škodě Kodiaq zabudovaná. Spolupráci s Vodafonem v oblasti technologií internetu věcí si koncern Volkswagen již dříve úspěšně vyzkoušel u sesterských značek Audi a VW.


Díky službě Care Connect má majitel vozu neustále k dispozici velké množství informací o stavu svého vozidla. Prostřednictvím aplikace pro chytré telefony nebo pomocí webové aplikace může majitel vozu nebo jiný oprávněný uživatel získat přístup k nejrůznějším údajům o vozidle. Mezi ně patří například údaje o místě, kde byl automobil naposledy zaparkován, informace o tom, zda jsou okénka otevřená či zavřená, údaje o zbývající dojezdové vzdálenosti a další informace z řídicí jednotky vozu.
Součástí služeb Care Connect je rovněž tlačítko nouzového volání eCall. Tato služba by se v Evropě měla stát standardním vybavením vozů až v roce 2018, ve voze Škoda Kodiaq je k dispozici jako součást služeb Care Connect již nyní. Vůz Kodiaq je prvním modelem automobilky Škoda s vestavěným připojením k síti, další by měly následovat.
Mezi další funkce vzdáleného přístupu v rámci služeb Care Connect patří např. online upozornění při spuštění alarmu, oznámení o opuštění vozidla uživatelem přednastavené oblasti nebo ovládání klaksonu a výstražných světel (např. pro snazší lokalizaci vozu na parkovišti).
Prvky proaktivního servisu pak umožní naplánovat online servisní prohlídku nebo konzultovat dotazy přes infolinku. V případě potřeby lze přivolat pomoc na cestě, která zároveň obdrží přesné informace o konkrétní závadě na vozidle. Technika navíc v reálném čase zaznamená případnou nehodu a automaticky naváže kontakt s centrálou nouzového volání značky Škoda. Tato služba je funkční po celé Evropě.
Škoda i Vodafone jsou si samozřejmě vědomy obav veřejnosti z bezpečnosti připojení automobilů do internetu. Proto veškerá komunikace s vozidlem Škoda Kodiaq probíhá v uzavřeném a zabezpečeném systému. SIM karta, která je ve vozidle pevně zabudovaná, je propojena pouze se systémem servisních služeb automobilky Škoda a data přijímá a odesílá výlučně v rámci tohoto systému. Veškerá data a funkce vozidla jsou tak chráněny proti útokům zvenčí.
![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Formulář pro přidání akce
15.5. | Konference SCADA Security |
22.5. | Akce pro automobilové dodavatele "3DEXPERIENCE... |
12.6. | Konference ABIA CZ 2025: setkání zákazníků a partnerů... |
29.9. | The Massive IoT Conference |