Služba Care Connect u nového vozu Škoda Kodiaq ukazuje praktickou podobu internetu věcí

Škoda KodiaqNově představený vůz Kodiaq je prvním modelem značky Škoda, který je neustále připojený k internetové síti a nabízí službu Care Connect, která plní především informační a bezpečnostní funkce. Care Connect zahrnuje vzdálený přístup k informacím o vozu, proaktivní servis a nouzové volání. Stálé připojení přes síť mobilního operátora Vodafone zajišťuje elektronická SIM karta, která je ve Škodě Kodiaq zabudovaná. Spolupráci s Vodafonem v oblasti technologií internetu věcí si koncern Volkswagen již dříve úspěšně vyzkoušel u sesterských značek Audi a VW.



Díky službě Care Connect má majitel vozu neustále k dispozici velké množství informací o stavu svého vozidla. Prostřednictvím aplikace pro chytré telefony nebo pomocí webové aplikace může majitel vozu nebo jiný oprávněný uživatel získat přístup k nejrůznějším údajům o vozidle. Mezi ně patří například údaje o místě, kde byl automobil naposledy zaparkován, informace o tom, zda jsou okénka otevřená či zavřená, údaje o zbývající dojezdové vzdálenosti a další informace z řídicí jednotky vozu.

Care Connect

Součástí služeb Care Connect je rovněž tlačítko nouzového volání eCall. Tato služba by se v Evropě měla stát standardním vybavením vozů až v roce 2018, ve voze Škoda Kodiaq je k dispozici jako součást služeb Care Connect již nyní. Vůz Kodiaq je prvním modelem automobilky Škoda s vestavěným připojením k síti, další by měly následovat.

Mezi další funkce vzdáleného přístupu v rámci služeb Care Connect patří např. online upozornění při spuštění alarmu, oznámení o opuštění vozidla uživatelem přednastavené oblasti nebo ovládání klaksonu a výstražných světel (např. pro snazší lokalizaci vozu na parkovišti).

Prvky proaktivního servisu pak umožní naplánovat online servisní prohlídku nebo konzultovat dotazy přes infolinku. V případě potřeby lze přivolat pomoc na cestě, která zároveň obdrží přesné informace o konkrétní závadě na vozidle. Technika navíc v reálném čase zaznamená případnou nehodu a automaticky naváže kontakt s centrálou nouzového volání značky Škoda. Tato služba je funkční po celé Evropě.

Škoda i Vodafone jsou si samozřejmě vědomy obav veřejnosti z bezpečnosti připojení automobilů do internetu. Proto veškerá komunikace s vozidlem Škoda Kodiaq probíhá v uzavřeném a zabezpečeném systému. SIM karta, která je ve vozidle pevně zabudovaná, je propojena pouze se systémem servisních služeb automobilky Škoda a data přijímá a odesílá výlučně v rámci tohoto systému. Veškerá data a funkce vozidla jsou tak chráněny proti útokům zvenčí.


 
  

- PR -

Udržitelnost vyžaduje nový přístup k využívání energie v éře umělé inteligence

Rostoucí zájem o generativní umělou inteligenci vedl k výraznému nárůstu poptávky po výkonných výpočetních systémech. S tím ruku v ruce roste i spotřeba energie a náklady s tím spojené, a tento trend bude nadále pokračovat. Od svého vzniku se velikost modelů umělé inteligence exponenciálně zvětšuje. A větší modely znamenají výkonnější systémy, nebo delší dobu výpočtů a obojí vyžaduje více energie.

  

- PR -

Eloquens: e-mailová automatizace s podporou AI

E-mail se stal páteří firemní komunikace a očekává se, že do roku 2026 dosáhne celosvětový počet firemních uživatelů elektronické pošty 4,73 miliardy. E-mail sice umožňuje okamžitou komunikaci napříč organizacemi, ale jeho skutečné náklady jako čas, produktivita a ztracené příležitosti jsou často přehlíženy.