Aktuality -> IT Projekty - 11. 10. 2022 - Ing. Lukáš Grásgruber

Síť prodejen TESCOMA má nový pokladní systém přímo napojený na SAP

Společnost NG Retail úspěšně dokončila modernizaci pokladního systému a zajištění jednotného POS řešení ve všech prodejnách TESCO­MA v České republice, Maďarsku a nejnověji v Polsku. Velkým benefitem nového řešení POS NG je velmi intuitivní ovládání pokladen, tedy není potřeba složité zaškolování zaměstnanců na prodejnách, vše lze naučit téměř během pár minut.



„Díky POS NG a jeho integraci s moderním e-shopem a věrnostním programem dokážeme zákazníkovi nabídnout vyšší úroveň služeb – dnes často skloňovaný Omnichannel. Přímé napojení na SAP umožňuje centrální správu katalogu zboží, cenotvorbu, přesné řízení zásob a automatické účtování prodejů. Z pohledu IT je jednotnost SW na všech prodejnách ve 4 státech obrovskou výhodou. Můžeme současně vyvíjet a nasazovat úpravy napříč všemi prodejnami a státy. Nové funkce systému budou tak snadno dostupné ve všech zemích najednou. Dalším nezanedbatelným benefitem je možnost centralizování servisní podpory prodejen v režimu 24/7,“ říká Michal Robek, ředitel IT TESCOMA.

TESCOMA

„Ve všech prodejnách Tescoma v ČR, v Maďarsku a v Polsku je nyní nasazeno naše nejmodernější pokladní řešení nové generace - POS NG, a to včetně fiskalizace a integrace na centrální ERP systém SAP. POS NG je v Maďarsku a Polsku plně lokalizován a také podpo­ru­je maďarskou a polskou legislativu,“ říká Peter Semančík, obchodní ředitel NG Retail, a dodává: „Naše nejmodernější pokladní a logis­tic­ké řešení POS NG přináší především přehlednost a jednoduchost v oblasti prodeje, eliminaci ztrát, celkové zrychlení prodejních procesů a zvýšení kontroly nad denními procesy na prodejně.“

Ilustrační foto.


 
  

- PR -

ERP systémy dnes musí umět víc:

Přizpůsobivost a otevřenost jsou klíčové


Při implementaci ERP systémů se obecně doporučuje, aby se zákazníci alespoň v počáteční fázi drželi standardních, již existujících funkcionalit a konfigurace systému. Existuje však jeden podstatný faktor, který nelze přehlédnout. Přestože mezi podniky najdeme mnoho podobností, každý má svá specifika – vlastní procesy, organizační strukturu, reporting a také přístup k řízení podniku. Z toho vyplývají rozdílné požadavky na ERP systém. Kdo by dnes chtěl podnikový systém, který je uzavřený, obtížně přizpůsobitelný a málo flexibilní, pokud jde o integrace, měnící se potřeby podniku nebo dynamiku trhu?

  

- PR -

Od papíru k AI:

Digitální transformace certifikované výroby


Certifikovaných provozů přibývá. Především těch, které jsou auditovány na plnění některé z norem managementu kvality (QMS) nebo systémů environmentálního managementu (EMS). V zájmu udržení certifikace jsou čím dál více aplikovány systémy sběru, propojování a vyhodnocování dat ze senzorů strojů. To, co poněkud vázne, je využití výsledků vyhodnocení těchto dat při operativním řízení výroby. Zde uvedený příklad poodkrývá cestu, kterou musela ujít středně velká výrobní společnost zabývající se výrobou konstrukčních plastů.