- Přehledy IS
- APS (20)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (32)
- CRM (51)
- DMS/ECM - správa dokumentů (20)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (77)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (32)
- Řízení výroby (36)
- WMS (29)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (38)
- Dodavatelé CRM (33)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (70)
- Informační bezpečnost (50)
- IT řešení pro logistiku (45)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)
ERP systémy
CRM systémy
Plánování a řízení výroby
AI a Business Intelligence
DMS/ECM - Správa dokumentů
HRM/HCM - Řízení lidských zdrojů
EAM/CMMS - Správa majetku a údržby
Účetní a ekonomické systémy
ITSM (ITIL) - Řízení IT
Cloud a virtualizace IT
IT Security
Logistika, řízení skladů, WMS
IT právo
GIS - geografické informační systémy
Projektové řízení
Trendy ICT
E-commerce B2B/B2C
CAD/CAM/CAE/PLM/3D tisk![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
| ||
SAP reaguje na elektronizaci státní správy vylepšením ERP systému
Společnost SAP reaguje na novou legislativu, která zavádí pro zaměstnavatele a lékaře povinnost zasílat České správě sociálního zabezpečení (ČSSZ) v elektronické podobě informaci o pracovní neschopence (tzv. eNeschopenka), vylepšením svého ERP systému, konkrétně modulu payroll.

Nová legislativa vstupuje v platnost dne 1. ledna 2020 a jedná se o jeden z prvních projektů elektronizace české státní správy. Z tohoto důvodu ČSSZ upravila příslušné reporty a zavádí nové formuláře o ukončení pracovní neschopnosti, přehledu o výši pojistného či přílohu žádosti o dávku. Elektronické zpracování zjednoduší předávání informací mezi několika stranami: nemocnými v dočasné pracovní neschopnosti, ČSSZ, lékaři a zaměstnavateli.
Jak si s touto novinkou mohou zaměstnavatelé poradit
Pro stávající zákazníky společnosti SAP se nabízejí dva scénáře: manuální a automatizovaný. První varianta plně pokrývá legislativní požadavky, avšak nejedená se o automatizované řešení. Některé úkony je potřeba vykonávat manuálně jako stažení, vyplnění a nahrání jednotlivých dokumentů do elektronické podoby. Tento způsob může být časově náročný. Proto se nabízí druhá varianta – automatizovaná komunikace. Zákazníci se díky ní vyhnou zbytečným prodlením. Navíc přímé propojení mezi softwarem SAP payroll se systémem ČSSZ minimalizujete chyby jak v překlepech, tak i při nedodržení pravidel GDPR.
Jak mohu eNeschopenku komunikovat automatizovaně
Pro plně automatizovanou komunikaci lze využít platformu SAP Cloud Platform Integration (SCPI), která splňuje potřeby a požadavky na práci s citlivými daty. Tato platforma umožňuje propojení komunikace mezi obchodními subjekty a státní správou (tzv. business to government komunikace). V tuto chvíli je řešení využíváno i v mnoha dalších státech Evropské unie, například ve Finsku nebo Maďarsku. SCPI také nabízí možnost připojit plánované projekty elektronické komunikace s ČSSZ a dalšími úřady státní správy.
Od 1. listopadu je uvolněna testovacího verze provozu eNeschopenky v rámci balíčku v SCPI. Více informací je k dispozici na stránce: www.sap.cz/e-neschopenka.
| Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
| 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
| 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
| 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
| 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
| 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Formulář pro přidání akce









