Aktuality -> IT Business - 10. 8. 2011

Red Hat rozšíří vývojové centrum v Brně

Softwarová společnost Red Hat rozšíří vývojové centrum v brněnské pobočce. Plánuje proto zaměstnat dalších 150 inženýrů, dnes už pro ni pracují tři stovky vývojářů a dalších lidí. Red Hat tak bude mít v Brně největší vývojové pracoviště na světě. Na projekt firma získala dotaci z Operačního programu Podnikání a inovace (OPPI) Evropské unie ve výši 100 milionů Kč, celková investice je 278 milionů Kč. V americké softwarové firmě Red Hat pracovali čeští inženýři už v roce 2004, a to na komunitních projektech. V červnu 2006 vznikla samostatná česká pobočka. Aktuální rozšíření vývojového centra v Brně svědčí podle firmy mimo jiné o tom, že jsou v České republice nadaní lidé, které stojí za to si udržet. Už dnes se brněnské pracoviště podílí na vývoji a testování všech hlavních produktů, významně také na operačním systému.



Rozšiřování vývojového centra Red Hatu začalo v prosinci 2010, nové pracovníky chce společnost nabrat během dvou let. Má zájem především o inženýry specializované na programování a ověřování kvality softwaru. Budou pracovat na vylepšení a rozvoji zavedených i na tvorbě zcela nových produktů – společnost dodává jiným firmám software formou předplatného, poskytuje jim k tomu podporu, úpravy a certifikuje aplikace.

 
  

- PR -

DORA a NIS2: Digitální odolnost dodavatelského řetězce

Současná společnost je bezprecedentně závislá na digitálních technologiích. Tato závislost, a s ní spojená systémová propojenost mezi subjekty v kritických sektorech, tvoří nové zranitelné místo celého evropského digitálního ekosystému. Evropská unie na tuto výzvu reaguje sérií opatření, z nichž nejdůležitější jsou nařízení DORA  a směrnice NIS2. Tyto regulace nepředstavují pouhé kosmetické úpravy pravidel, ale zavádí povinnost digitální odolnosti a posouvají kybernetickou bezpečnost z IT oddělení na úroveň strategického řízení.

  

- PR -

Lék na konkurenceschopnost při prodeji na internetu

Výběr a nákup zboží na internetu je dnes zcela běžnou záležitostí. V Evropě touto cestou nakupuje většina zákazníků, a proto se obchodníci snaží, aby bylo vše jednodušší, přehlednější a pokud možno na míru každému zákazníkovi. Nabízení zboží statickým obrázkem s krátkým popisem už nestačí – lidé chtějí vidět výrobky co nejrealističtěji, otáčet je, zkoušet barvy, případně umisťovat vybraný artikl do prostoru a mít z nákupu dobrý pocit.